Gå til innhold

Finnes Hodetelefoner med kort ledning?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg en mobil med mp3 funksjon og tilkobling av hånfri sak. Problemet med denne er at det er øreplugger og jeg vil ha hodetelefon. Fantastisk nok er det en mini-jac på den ledningen, men alle hodetelefonene jeg har har jo 2meter med ledning, finnes det hodetelefoner med ekstremt kort lednign?

Hvor får jeg eventuelt tak i det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

nei. kjøp noen vanlige, kutt ned ledningen og sett på ny plugg :p

eller forresten, tror sony ericsson har et par. svindyre dog og langt fra god lyd på slike ting

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

fungerer den ja :)

bare pas spå hodetelefoner med lakkerte ledninger (se linken)

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

vanligvis har de med tykk ledning ikke lakkert, mens tynne ledninger er lakkerte... men det er ikke 100% sikkert, du må basically bare ta sjansen. er mulig å lodde lakkerte ledninger og, bare vanskeligere, og finnes forskjellig type lakk - noen typer går det er superdupert å lodde, fordi lakken går vekk når man lodder.

Lenke til kommentar
.... noen typer går det er superdupert å lodde, fordi lakken går vekk når man lodder.

9244324[/snapback]

Og hjelper ikke loddebolten så fungerer som regel dette:

Dypp de ytterste 3-4 millimeter i rødsprit el. lign. Hold lederen rett opp mens du setter fyr på greiene. Vær forsiktig så ikke du brenner av mer lakk enn nødvendig.

Operasjonen må kanskje gjentas noen ganger, og til slutt skraper man bort den avbrente lakken med baksiden av en tapetkniv.

Så er det bare å lodde. Hvis man ikke kan lodde, så er dette en utmerket anledning til å lære seg. Grei kunnskap å ta med seg videre anyway. :)

Mvh Ketil Morstøl.

Endret av ketilmorstøl
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

ikke lenge siden det var akkurat samme type diskusjon, så for å spare 3 sider: om du ikke kan lodde eller kjenner noen som kan gjøre det for deg, så er du begrenset til det som finnes ferdig på markedet. i ditt tilfelle bare noe dyrt drit fra sony ericsson.

thats life, lodding er en av de tingene som sparer deg mest penger og har mest praktisk anvendelse når det kommer til elektronikk. lær deg det først som sist ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
hmm uuuki... får se da,

Viste ikke Sony Ericsson hadde hodetelefoner, trodde de bare hadde plugger til å døtte inni øra, hmm jaja, man lærer noe hver dag. :) (men kan ikke ha Sony Ericsson ting når telefonen er en LG vetdu :p

9246674[/snapback]

du kan det når de har normal 3.5mm jack ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...