Gå til innhold

Problemer med bank axept

RamGuy

Anbefalte innlegg

Hmm.. Jeg har ett lite problem..

Prøvde å bestille en Nokia N95 Deep Plum fra MPX.no, via Bank Axept

Fyller inn fødselsnummer, personlig kode og sikkerhetskoden som vises på den rubrikk-dingsen jeg har fått.

Men det virker ikke, prøvd utallige ganger..

Jeg får ikke trykke bekreft i det hele tatt hvis jeg skriver min personlige kode øverst og sikkerhetskoden nederst. Så jeg tar personlig kode nederst, siden den øverste koden visstnok må være minst 6-sifferet. Og min personlige kode er jo da ikke det.

Jeg har mer enn nok av penger på bankkontoen, jeg har Postbanken Leve Ung, har nettbank tilgang og bank axept på bankkortet osv..

Hvorfor vil det ikke virke?

Siden jeg ikke har Visa, og MPX.no ikke tar vanlig nettbank overføring (forhåndsbetaling) er bank axept min eneste løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bank Axept fungerer ikke for nettkjøp. Da må du ha Visa eller et kredittkort, evt. skaffe deg en nettbasert betalingstjeneste som f.eks PayPal (forsiktig, mange hevder at de har blitt svindlet av PayPal).

At du oppgir personnummer og pinkode på nettet er uaktsomt. Hvis banken finner ut at du gjør dette kan du bli erstatningspliktig ved et eventuelt misbruk. Men bruker du f.eks Visa for å betale på nettet er det faktisk Visa som er ansvarlig for eventuelt misbruk.

Så mitt råd er at du ber banken din om å få et Visa-kort.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
Bank Axept fungerer ikke for nettkjøp. Da må du ha Visa eller et kredittkort, evt. skaffe deg en nettbasert betalingstjeneste som f.eks PayPal (forsiktig, mange hevder at de har blitt svindlet av PayPal).

At du oppgir personnummer og pinkode på nettet er uaktsomt. Hvis banken finner ut at du gjør dette kan du bli erstatningspliktig ved et eventuelt misbruk. Men bruker du f.eks Visa for å betale på nettet er det faktisk Visa som er ansvarlig for eventuelt misbruk.

Så mitt råd er at du ber banken din om å få et Visa-kort.

9223820[/snapback]

Trådstarter har nok prøvd å betale med BankAxess. Dette er konto til konto-betaling på internett og vel egnet dersom man ikke har (eller ikke ønsker å bruke) VISA-kort.

For å ta i bruk denne tjenesten må man gjøre en avtale om BankAxess med sin bank.

For mer informasjon; http://www.bankaxess.no/fullstory.aspx?m=1709

Lenke til kommentar

Kontaktet banken, og personer med Postbanken Leve Ung kan verken få seg "fullverdig" Visa, eller BankAxess :dontgetit:

95% av alt jeg bruker penger på, går via nettet, blir litt frustrert av sånt :nei:

Jeg må "oppgradere" til Postbanken Student, det som er med student er at du kun kan benytte deg av student tilbudt i toppen 4år.

Og siden Leve Ung kan benyttes helt til en har fylt 20år, tenkte jeg at jeg ikke skulle bytte til Student før jeg da hadde fylt 21 og ikke lengre kan ha Leve Ung.

Men null Visa eller BankAxess før jeg er 21.. Det går bare ikke..

Jeg får prøve å ta kontakt med MPX.no, og forsøke meg på en slags bakvei.

Hvor jeg avtaler med dem at jeg forhåndsbetaler via nettbank eller noe lignende, også får de sende varene når pengene har ankommet, eller jeg sender kvittering på at det er betalt. Er jo noen nettbutikker som tilbyr det av seg selv, og det er jo egentlig ganske fint. Så kan jeg faktisk bestille uten noen større problemer selv uten Visa, BankAxess eller noe annet. Klart det er litt mer jobb enn å bare fylle inn Visa-nummeret, men det går da hvert fall..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Sjekk ut Nordeas Chek-in-kundeprogram:

Inkluderer ekte VISA-kort, nettbank, samt rabatt på forsikring og Mastercard

Koster ingenting i måned/årsavgift, ingenting for varekjøp i norge/utland/nett, ingenting for minibankuttak i utland og Nordeas minibanker i Norge.

Det eneste som koster er uttak i andre minibanker i norge og betaling av regninger via nettbank. Ikke store summene så lenge man klarer å holde seg til uttak i Nordeas minibanker eller i butikk.

Endret av thevoice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...