Gå til innhold

8800 GTS eller GTX

HaxyQ

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fant merkelig nok ikke noe tråder om akkurat dette spørsmålet, så bare si ifra om det er noen.

Jeg er veldig usikker på om jeg burde kjøpe meg et GTS 640MB eller et GTX-kort.

Kortet skal kunne dra både Crysis, CoD 4 MoWa, og andre kommende spill på så høy grafikk som mulig. Jeg vil mest sannsynlig ikke ha høyere oppløsning enn 1280x1024, så jeg har tenk en del på at GTS vil holde, men GTX har jo høyere klokkefrekvens osv.

Systemet mitt er:

Asus P5N - E SLI

Intel Core 2 Duo E6600

2GB PC6400

Seagate Barracuda

Hiper 580w

Mulig jeg kommer til å klokke prosessoren litt.

Og hva med prisen? Vil jeg få igjen for de ekstra pengene jeg betaler med for et GTX? Vil prisen gå ned snart?

Hva bør jeg velge?

Takker for svar. :)

Endret av Haxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg fant merkelig nok ikke noe tråder om akkurat dette spørsmålet, så bare si ifra om det er noen.

Jeg er veldig usikker på om jeg burde kjøpe meg et GTS 640MB eller et GTX-kort.

Jeg vil kunne dra både Crysis, CoD 4 MoWa, og andre kommende spill på så høy grafikk som mulig. Jeg vil mest sannsynlig ikke ha høyere oppløsning enn 1280x1024, så jeg har tenk en del på at GTS vil holde, men GTX har jo høyere klokkefrekvens osv.

Og hva med prisen? Vil jeg få igjen for de ekstra pengene jeg betaler med for et GTX? Vil prisen gå ned snart?

Hva bør jeg velge?

Takker for svar. :)

9222977[/snapback]

Du vil merke noe forskjell på GST og GTX, men siden du skal kjøre på 1280X1024 så vil du ikke få like mye ut at GTX som ut av GTS kortet.

Jeg vil tro at du kommer nesten like langt med et GTS 320MB kort. Det er det jeg kjører (eVGA klokka opp til 595/1875) og min erfaring er at CPUen blir flaskehalsen min.

Hva slags oppsett har du på resten av maskina di?

CPU/RAM/HK osv.

Lenke til kommentar

det holder sikker med gts. skal du ha sli med en gang?

mitt oppsett:

hovedkort- Asus P5N-E SLI nForce-650i SLI 775

psu- Hiper Type-R strømforsyning 580W Sort

cpu- Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz Socket775

mus- Logitech MX518 Optical Gaming Mouse

tastatur- Logitech Ultra X Media Tastatur

skjermkort- POV GeFORCE 8800 GTS 640MB PCIe

hdd- Seagate 320GB IDE ATA/100 7200RPM

cd/dvd- Optiarc / NEC DVD-brenner AD-5170

minne- OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC

++

Lenke til kommentar

Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for noen måneder siden, hadde 1280x1024 og lurte på om jeg skulle velge GTX eller GTS. Endte opp med å velge GTX for extra streetcreds, selv om GTS 320 MB nok gjør stort sett samme nytten i den oppløsningen, slik somdet ble påpekt ovenfor. Det jeg gjorde var å kjøpe meg en ny skjerm samtidig . Jeg var alltid av den oppfatningen at siden jeg satt såpass nærme skjermen som jeg gjorde, var det ikke noe vits i større oppløsning/større skjerm. Der skal jeg innrømme at jeg tok feil

I din situasjon ville jeg gått for GTS 320 MB. Du trenger ikke betale veldig mye mer for tilnærmet lik ytelse i den oppløsningen. Jeg kjører stort sett med vsync på uansett, og da blir det jo ikke mer enn 60 FPS uansett hvordan du vrir og vender på det

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar

Nei, et GTS koster 2500, ikke 3500 :)

Men uansett oppløsning, vil jeg ikke få bedre grafikk av et GTX kort? jeg er veldig kresen, og vil kunne sette ale instillinger på absolutt maks når jeg skal spille. Og spillene som kommer ut nå i disse tider, og noen måneder framover, krever jo ekstremt mye.

Greit at de 320MB holder til min oppløsning, men hva med resten av grafikken, og ikke minst fps-en?

Og som jeg editiet inn i førstepost:

Systemet mitt er:

Asus P5N - E SLI

Intel Core 2 Duo E6600

2GB PC6400

Seagate Barracuda

Hiper 580w

Mulig jeg kommer til å klokke prosessoren litt.

Endret av Haxy
Lenke til kommentar

Enkelt sagt har RAM endel å si på høyere oppløsninger, derfor argumenterer enkelte med at du kan klare deg med 320 MB-versjonen dersom du kjører 1280x1024. Men dersom du har money to burn, er det vel ingen grunn til ikke å kjøpe seg et GTX? Det er jo utvilsomt kraftigere enn de to andre. Så kan du evt kjøpe deg en større skjerm senere for å få litt mer valuta for pengene ut av grafikkortet ditt.

Lenke til kommentar

Ok.

Tror dere 320MB vil klare å dra Crysis, FEAR og andre meget krevende spill på 1280x1024 med maks AA og AF? Det er viktig for meg.

Jeg har sett litt på dette kortet nå, og lurer på om det er et godt kjøp hvis jeg velger et kort med 320MB:

eVGA EVGA GeForce 8800GTS KO ACS3 320MB

Hva ville dere valgt? Dette kortet, eller et vanlig 640MB-kort? Husk, jeg skal kunne ha AA og AF på maks, og jeg har ikke tenkt å klokke.

Og finnes det noen fabrikkoverklokkede 8800GTS-kort med 640MB?

Endret av Haxy
Lenke til kommentar

Umulig å si.. :(

Ingen vet hva Crysis krever og hva man må ha for å ha en gitt FPS i den og den oppløsningen. Dersom dette er livsviktig for deg anbefaler jeg deg å kjøpe det beste kortet du har penger til (GTX) eller vente til systemkravene kommer ut. Det bør ikke være så altfor lenge til, og nye opplysninger lekkes hele tiden

Følg med på

www.incrysis.com

www.crysis-online.com

Som sagt, jeg var i samme tvilende situasjon som deg, og til slutt sa jeg "faen heller" og kjøpte det beste.. Ikke nødvendigvis den smarteste måten å ta en beslutning på, vil noen si, men jeg har ihvertfall ikke angret siden

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hvilken oppløsning du kommer til å spille på har en del å si. Ikke vits å velge GTX hvis du spiller på 1024 x 768.

Lenke til kommentar

Greitt - GTS kort koster ikke 3500,- slik jeg kjapt skrev i en post overfor. Men det kortet 2badle lenker til koster 3000,- ..

..stoolman selger et GTX kort for 3300,- på bruktmarkedet her inne, skulle jeg ha kjøpt noe idag så hadde jeg kjøpt det.

Hva Crysis og 1280*1024 angår så er det som demeyfint sier umulig å forutsi før de første benchmarkene kommer - jeg vurderte også GTS til den nye maskina mi men kom frem til at det var like greitt å slenge på en ekstra tusenlapp og heller gå for GTX.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Med den oppløsningen kommer du neppe til å merke forskjell på GTS og GTX i spill. I benchmarks er forskjellen større.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...