Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimma eller ikkje trimma?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal jeg være kverulant så kan jeg jo si at bytte til uorginale eksosanlegg skal i prinsippet godkjennes.

 

I teorien: Du må bestille time og vise sykkelen på en veistasjon der dem sannsynligvis vil måle støy, avgass og ytelse. Er det en vesentlig ytelsesøkning må det betales avgift. Siden det er snakk om lett motorsykkel må den selvfølgelig være innenfor grensene som gjelder der også.

 

I praksis: På tung motorsykkel er det ingen, inkludert vegvesen og politi, som bryr seg om en uorginal potte, så lenge det ikke bråker for ille. For lett er muligens terskelen for å sanksjonere mindre, så da kan det være greit å kjøre orginalt/godkjent for å være sikker.

 

Da jeg satte nye skilter på min (tung) satt det uorginalt eksosanlegg på (rustskader på det gamle, og orginalt kostet en arm og et ben). Kontrolløren tok litt på gassen og sa at "det der må gå", selv om det knartet ganske bra :cool:

 

Edit: Er sykkelen eldre enn 10 år blir det ingen hestekretavgift, uansett hvor mye det er økt. Det må dog. fortsatt godkjennes.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...