Fredalv Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Eg har en yamaha dt125re, har efektbakpotte men resten av eksossysteme er orginalt(med blombe also ) Er den trimma då? Har eg fått meir effekt eller noke? Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 bare lyddemperen som er trim? regnes ikke som trim. får ikke mer effekt uten effektsvane . blir bare fetere lyd Lenke til kommentar
Fredalv Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Okey Synst den for litt fort for å ver orginal:P Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Skal jeg være kverulant så kan jeg jo si at bytte til uorginale eksosanlegg skal i prinsippet godkjennes. I teorien: Du må bestille time og vise sykkelen på en veistasjon der dem sannsynligvis vil måle støy, avgass og ytelse. Er det en vesentlig ytelsesøkning må det betales avgift. Siden det er snakk om lett motorsykkel må den selvfølgelig være innenfor grensene som gjelder der også. I praksis: På tung motorsykkel er det ingen, inkludert vegvesen og politi, som bryr seg om en uorginal potte, så lenge det ikke bråker for ille. For lett er muligens terskelen for å sanksjonere mindre, så da kan det være greit å kjøre orginalt/godkjent for å være sikker. Da jeg satte nye skilter på min (tung) satt det uorginalt eksosanlegg på (rustskader på det gamle, og orginalt kostet en arm og et ben). Kontrolløren tok litt på gassen og sa at "det der må gå", selv om det knartet ganske bra Edit: Er sykkelen eldre enn 10 år blir det ingen hestekretavgift, uansett hvor mye det er økt. Det må dog. fortsatt godkjennes. Endret 6. august 2007 av MailMan13 Lenke til kommentar
Fredalv Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Ditta e bakpotta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå