Gå til innhold

Problemer med EPOX K8HA+ hovedkortet!!!!!

Anbefalte innlegg

Hei........

Jeg har akkurat kjøpt meg et EPOX K8HA+ hovedkort, men hver gang jeg skal start på nytt eller starte opp, henger pc seg FØR jeg for godt inn i biosen!!!!!

Hva kan dette være :smile:

[ Denne Melding var redigert av: julsrudjon på 2002-01-01 16:59 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For høy klokkefrekvens vil jeg tru, har du overklokket? Prøv å resette BIOS med "reset BIOS jumperen"..

Det kan hende at hovedkortet bugger å indentifiserer prossesoren din til raksere enn det den virkelig er? Men det er vel lite sannsynlig.

Har du skikkelig kjøling?

Lenke til kommentar

har samme kortet og kan si at grunne til at du ikje kommer i biosen er at pc`en din [ram eller cpu] er klokket for mye.

skjer det samme med meg visst eg klokker for mye.

så det er bare til å resette BIOSen ja.

skal funke fint da, som det forrige inlegget sa :smile:

Lenke til kommentar

Takk for svarene, men jeg har ikke overklokket i det heletatt!!!!!!

Jeg har en AMD Athlon XP 1600+ prossesor som er låst opp, kan d ha noe med at den er låst opp og gjøre?

i biosen kan jeg stille på multiplieren men, når jeg starter pc på nytt står det : 133x6.0 ( BAre 6 i multiplier)!!!!!!!:(

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme kortet og cpu`en ble usansynlig varm.

Hadde en temp på 70C , noe som er VELDIG mye med en alpha8045og papst vifte.

Vet ikke hvorfor det skjedde , men hvis tempen skal opp på 70C når kabinett tempen er ca.30 så skal cpu`en produsere grusomt stor effekt.

Lenke til kommentar

Monterte Epox 8kha+ og xp1600+ inatt, funka fint d, kjører ramen på turbo mode uten problem,

cpuen ligger på 37idle mens viften snurrer på 3500rpm.

kjempefornøyd,

nå skal jeg bare hjemm å se om jeg ikke får meg en 1700 eller kanskje en 1800+

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har noe av det samme problemet med det hovedkortet,skrudde ddr rammen opp til turbo (best å starte med det høyeste,og jobbe seg nedover :smile: og stilte på noe PCI latency greier...

Joa, nå jeg slo på pc'en fikk jeg ikke noe bilde og det kom noen rare lyder fra pc speakeren. Greit det har skjedd meg med tidligere pc'er også tenkte ikke noe videre på det. resettet biosen og skulle start igjen men det samme skjedde igjen. prøvde alt som er mulig ta ut/inn skjermkortet, byttet ram plasser, byttet pci plasser, tok ut harddisken men det funket ikke samme hva jeg gjorde...

LED'en stoppet på 41 som bettyde "Reserved" (ikke mye hjelp der nei :sad: ... har fortsatt ikke skjønnt hva som skjedde.

Har aldri hørt om noe som har ødelagt noe hardware ved å stille på noe i BIOS'en, jeg vil ta det så langt at jeg har aldri hørt noe som har HØRT om noen som har ødelagt hardware ved modifisere BIOS'en :smile:

men men det er vel noen som må være første :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...