venomzorg Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 skal kjøpe meg ordentlige headphones. tingen er at jeg har ganske store ører og liker headphones som dekker hele øret. hadde et par før som var perfekt, jeg tror var koss men de knakk.. skal bestille meg skjerm fra mpx så en fordel om de fins der ellers har de skjermen jeg skal ha til samme pris på PSdata. det jeg har funnet på mpx er disse: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=58529 erfaringer med de? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 max pris er forresten 1000, men liker meg bedre på 5-600 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 du spør etter headphones og linker til headset... hva skal du ha? headset har mikrofon Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 I stigende rekkefølge Koss Pro3AA Koss Pro4AAT Sennheiser HD555 Sennheiser er det absolutt beste av dem, men Koss Pro4AAT skal også være veldig bra. Men siden det har 250 Ohm motstand kan det bli litt tungt å drive for enkelte integrerte lydkort, selv om følsomheten er på 93dB. Så velg selv hvor mye penger du vil bruke. Du står nå overnfor et klassisk eksepel av kvalitet koster, derfor har jeg ingen flere råd å gi. Lenke til kommentar
Effekt Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Kva har du tenkt å bruke dei til? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 (endret) jeg skal ha UTEN mikrofon. skal brukes til PC og ipod. jeg har audigy 2 lydkort og en ipod nano Endret 8. august 2007 av venomzorg Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 (endret) jeg så også nå at de jeg linket til hadde mic, så ikke det før det vil vi ikke ha! Koss Pro4AAT ser bra ut og de fins på lager, går de greit på ipod nano? Endret 8. august 2007 av venomzorg Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Mic'en på Icemat kan du bestemme om du vil bruke eller ikke, den henger ikke fast på headsettet men bruker sin egen ledning. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Skal du bruke til iPod er det kanskje en fordel med noe litt mer lettdrevent enn Koss sine. Sennheiser HD555 skal forsåvidt gå greit, hvis du skrur opp volumet litt. Ellers så har du Sennheiser HD435, men det går utpå ørene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 jeg så også nå at de jeg linket til hadde mic, så ikke det før det vil vi ikke ha! Koss Pro4AAT ser bra ut og de fins på lager, går de greit på ipod nano? 9230756[/snapback] kossen har 3 meter ledning da Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Koss Pro4AAT ser bra ut og de fins på lager, går de greit på ipod nano? 9230756[/snapback] Jeg ville heller slengt på litt ekstra penger og kjøpt Sennheiser HD555. Jeg har selv Koss Pro4AAT og jeg syns lyden blir litt for stump, på en måte. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 noen som har HD555 som kan gi en erfaring? Lenke til kommentar
Effekt Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Kva slags musikk har du tenkt å bruke den til? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Kva slags musikk har du tenkt å bruke den til? 9235978[/snapback] det meste, men ikkenoe heavy / dark. rock, pop, rap Lenke til kommentar
Titten-Tei Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 noen som har HD555 som kan gi en erfaring? 9232787[/snapback] De er vel av de bedre, mener mange (jeg var dog ikke utrolig imponert, men det var etter Beyer-test), men du må oppjustere volumet - med for eksempel eupod - for å få utnyttet dem skikkelig; de er nemlig åpne, og det er mye støy fra utsiden som slipper inn av den grunn. Jeg la derfor disse på hylla umiddelbart pga. dette – spesielt etter at jeg hørte lukka typer. Lyden kommer da i høysetet, og da er vel Beyerdynamic 770 pro de desidert beste. Valgte ikke disse selv pga. utseende (og litt pga. pris). Du kan forresten stikke på HiFi Klubben og teste diverse der, blant annet Sennheiser. Les tester her, du kommer nok frem til et dugende par: http://www.headphone.com/guide/by-applicat...est-headphones/ De gir forøvrig Sennheiser HD555 4,5 av 5 mulige poeng. Lenke til kommentar
Effekt Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Du kan forresten stikke på HiFi Klubben og teste diverse der, blant annet Sennheiser. 9240897[/snapback] Dersom du har mulighet til det, er det nok det smarteste, ja. Såvidt eg har forstått, er Sennheiserene ofte veldig avslappa og tilbakelente, slik at dei kanskje ikkje egner seg så veldig bra til rock og rap. Beyerdynamic 770 derimot, har veldig mykje bass og diskant, mens mellomtonen har ein tendens til å drukne. Alt i alt handler det egentlig om personlige preferanser. Her på dette forumet kan du sikkert søke opp meir informasjon. (Merk at å lese på eit forum med så mange "hodetelefon-frelste" lett kan føre til at prisen går i været .) Lenke til kommentar
Titten-Tei Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Du kan forresten stikke på HiFi Klubben og teste diverse der, blant annet Sennheiser. 9240897[/snapback] Dersom du har mulighet til det, er det nok det smarteste, ja. Såvidt eg har forstått, er Sennheiserene ofte veldig avslappa og tilbakelente, slik at dei kanskje ikkje egner seg så veldig bra til rock og rap. Beyerdynamic 770 derimot, har veldig mykje bass og diskant, mens mellomtonen har ein tendens til å drukne. Alt i alt handler det egentlig om personlige preferanser. Her på dette forumet kan du sikkert søke opp meir informasjon. (Merk at å lese på eit forum med så mange "hodetelefon-frelste" lett kan føre til at prisen går i været .) 9242958[/snapback] Helt korrekt. Det er som baken, den smaken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå