Gå til innhold

trenger råd til headphones kjøp

Anbefalte innlegg

skal kjøpe meg ordentlige headphones.

tingen er at jeg har ganske store ører og liker headphones som dekker hele øret. hadde et par før som var perfekt, jeg tror var koss men de knakk..

skal bestille meg skjerm fra mpx så en fordel om de fins der ;)

ellers har de skjermen jeg skal ha til samme pris på PSdata.

det jeg har funnet på mpx er disse:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=58529

erfaringer med de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I stigende rekkefølge :p

Koss Pro3AA

Koss Pro4AAT

Sennheiser HD555

Sennheiser er det absolutt beste av dem, men Koss Pro4AAT skal også være veldig bra.

Men siden det har 250 Ohm motstand kan det bli litt tungt å drive for enkelte integrerte lydkort, selv om følsomheten er på 93dB.

Så velg selv hvor mye penger du vil bruke.

Du står nå overnfor et klassisk eksepel av kvalitet koster, derfor har jeg ingen flere råd å gi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
jeg så også nå at de jeg linket til hadde mic, så ikke det før ;)

det vil vi ikke ha!

Koss Pro4AAT ser bra ut og de fins på lager, går de greit på ipod nano?

9230756[/snapback]

kossen har 3 meter ledning da

Lenke til kommentar
noen som har HD555 som kan gi en erfaring?

9232787[/snapback]

De er vel av de bedre, mener mange (jeg var dog ikke utrolig imponert, men det var etter Beyer-test), men du må oppjustere volumet - med for eksempel eupod - for å få utnyttet dem skikkelig; de er nemlig åpne, og det er mye støy fra utsiden som slipper inn av den grunn. Jeg la derfor disse på hylla umiddelbart pga. dette – spesielt etter at jeg hørte lukka typer. Lyden kommer da i høysetet, og da er vel Beyerdynamic 770 pro de desidert beste.

Valgte ikke disse selv pga. utseende (og litt pga. pris).

Du kan forresten stikke på HiFi Klubben og teste diverse der, blant annet Sennheiser.

Les tester her, du kommer nok frem til et dugende par:

http://www.headphone.com/guide/by-applicat...est-headphones/

De gir forøvrig Sennheiser HD555 4,5 av 5 mulige poeng.

Lenke til kommentar
Du kan forresten stikke på HiFi Klubben og teste diverse der, blant annet Sennheiser.

9240897[/snapback]

Dersom du har mulighet til det, er det nok det smarteste, ja. Såvidt eg har forstått, er Sennheiserene ofte veldig avslappa og tilbakelente, slik at dei kanskje ikkje egner seg så veldig bra til rock og rap. Beyerdynamic 770 derimot, har veldig mykje bass og diskant, mens mellomtonen har ein tendens til å drukne.

Alt i alt handler det egentlig om personlige preferanser.

Her på dette forumet kan du sikkert søke opp meir informasjon. (Merk at å lese på eit forum med så mange "hodetelefon-frelste" lett kan føre til at prisen går i været :p .)

Lenke til kommentar

9240897[/snapback]

Dersom du har mulighet til det, er det nok det smarteste, ja. Såvidt eg har forstått, er Sennheiserene ofte veldig avslappa og tilbakelente, slik at dei kanskje ikkje egner seg så veldig bra til rock og rap. Beyerdynamic 770 derimot, har veldig mykje bass og diskant, mens mellomtonen har ein tendens til å drukne.

Alt i alt handler det egentlig om personlige preferanser.

Her på dette forumet kan du sikkert søke opp meir informasjon. (Merk at å lese på eit forum med så mange "hodetelefon-frelste" lett kan føre til at prisen går i været :p .)

9242958[/snapback]

Helt korrekt. Det er som baken, den smaken :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...