Hk1 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Har sett litt på disse HomePlug/Powerline patentene. Hvis jeg kjøper f.eks denna: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325229 vil jeg da få samme internett hastighet som man får fra vanlig kabel? Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Nei ikke på langt nær. Den powerplug enheten skal i teorien gi 14mbit/s. Har hørt rykter om at den faktiske hastigheten er en del lavere. Legger du nettverkskabel cat5e eller enda bedre cat 6 kan oppgradere i fremtiden for å møte behovet for bedre båndbredde. De nettverkskablene som er i bruk i dag gir, avhengig av utstyret, 10/100/1000 mbit. Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 jaok så denne powerplug enheten blir som trødløst nettverk? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Yes, bortsett fra at du låser deg til en plattform, får dårligere hastighet (og ingen kryptering( aner ikke om dette er nødvendig i slike tilfeller da )), samt at det koster like mye som - om ikke mer- enn en grei trådløs router+nettverkskort til sammen. Endret 7. august 2007 av dabear Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Man kan kryptere men dette er normalt ikke nødvendig, i endel tilfeller er dette langt mer stabilt enn trådløst, det jeg sliter med er kvaliteten, de dør og jeg har sluttet og bruke de. Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 takker for svar da får jeg vell legge kabel ut i bua mi Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Det beste er helt klart å legge kabel, men om man skal ha nett opp til et rom på loftet og ikke vil legge kabel er slike enheter fine. Skal være mulighet for å kryptere nettet, men hvor nyttig dette er kommer vel lit ann på. (Signalene går jo i strømkablene, så lit vanskelig å avlytte. Muligens kjekt i blokker ol.) Hatt en del problemer med 1. gen av dette utstyret. Taklet ikke strømnettet i norge. (Vi har IT nett som har spenning på begge lederne i store deler av landet, mens det som jeg tror er vanlig i resten av europa er spenning kun på 1 leder, og jord/0V på den andre) De enhetene jeg har vært prøvd i det siste har tålt den norske "strømmen", og det finnes i dag enheter som kan levere mere en 14mb teoretiskt. (Husker ikke helt, men tror de mest vanlige i dag har 85mb som teoretisk maks.) Lenke til kommentar
MrExcel Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 2. generasjon av dette kalles homeplug AV og har en teoretisk hastighet på 200Mbps, har 128 bits kryptering. Sjekk f.eks. Zyxel PLA-400 Kit. Er det noen der ute som har erfaring med denne bridgen? Vurderer alvorlig å anskaffe meg det, siden trådløst ikke når alle steder i huset. Ser Komplett dumper Netgear av 1. generasjon med 85 mbps teoretisk hastighet til 895 kr. Lenke til kommentar
Hk1 Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 kan noen anbefale et powerline kit til en grei pris? veit liksom ikke helt hva jeg trenger osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå