Gå til innhold

Sagrada Familia, sine sten skulpturer "how to.."


Anbefalte innlegg

Dette er et motiv tatt for noen år siden med et Sony kompaktkamera, som jeg syns ble ganske bra mht. at alt er full auto og max zoom (3 ganger, men objektivet er bra, Carl Zeiss og kameraet dengang koster nærmere 8 lapper..)

 

 

 

Noen som har bilde av tilsvarende fra denne enorme katedralen med flere hundre slike motiver ?

 

EDIT; Se post #9 for hvordan de lager utkast til nye...

 

/L

Endret av relsafus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var i Barcelona denne sommeren, og besøkte selvsagt Sagrada Familia slik som deg. Men hadde ikke råd til å betale inngang pga tight øl-budsjett. Så ble ikke så mange closeups. Men tok bla dette:

 

sagradarks9.jpg

 

Skulle bare rettet det opp litt så hadde det nok blitt ganske mye bedre.

 

Litt OT, men denne lille skapningen befant seg rett innenfor gjerdet til Sagrada. Måtte kjøre objektivet på kameraet mellom to gjerdestolper for å få tatt bilde av den.

 

skaddfuglrhf4.jpg

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar

Litt OT, men syns jeg måtte dele denne med dere (slik tegner de inne i domen og lager miniskulpturer før de bestemmer hva neste greie skal bli, never ending story dette. Alle pengene som turister betaler, går uavkortet til å bygge på stadig nye ting).

 

 

 

Legg merke til arbeidsflaska på høyre side ;)

 

/L

Lenke til kommentar

Sagrada Familia er en utrolig katedral. Da jeg reiste hit i april i år studerte jeg emner som i stor grad befattet seg med kirker fra tidligkristen tid tom. renessansen, så Gaudi's kontrasterende stil men samtidige videreføring av en "tradisjonell" gotisk katedral var fascinerende.

 

473925013_48000e9930.jpg

 

473912536_ca7602958c.jpg

 

473924893_ea4facb9a0.jpg

 

473924863_718e93523a.jpg

 

475595700_38b8da1a0b.jpg

 

475605033_dd1eb8fd2f.jpg

 

Mer fra Barcelona her.

Lenke til kommentar
Bare et spørsmål. Var det meningen at folk skulle legge inn bilder fra Barcelona her, eller ville trådstarter ha kritikk på sine egne bilder?

9234578[/snapback]

 

Jatakk begge deler ;) Motivet har nærmest et uttalige kombinasjoner og jeg er litt sur på meg selv at jeg ikke hadde med meg skikkelig utstyr, så kom gjerne med deres egne bidrag i tillegg.

 

Utsikt fra ett av tårnene:

 

 

 

 

/L

Endret av relsafus
Lenke til kommentar
Bare et spørsmål. Var det meningen at folk skulle legge inn bilder fra Barcelona her, eller ville trådstarter ha kritikk på sine egne bilder?

9234578[/snapback]

 

Jatakk begge deler ;) Motivet har nærmest et uttalige kombinasjoner og jeg er litt sur på meg selv at jeg ikke hadde med meg skikkelig utstyr, så kom gjerne med deres egne bidrag i tillegg.

9237010[/snapback]

OK, personlig synes jeg det er litt merkelig at andre poster sine bilder i en tråd som de ikke har opprettet selv. Hadde det vært en tråd som oppfordrer til f.eks. "post dine beste portrettbilder", "post dine beste dyrebilder" osv, hadde det vært greit, men er det greit for trådstarter så skal ikke jeg bry meg.

 

Når det gjelder bildet, så synes jeg det er vanskelig å mene noe om bilder av skulpturer og andre kunstverk. Kunstverket i seg selv er jo flott, og bildene er helt greie dokumentasjonsbilder. Men det skal ganske mye til for at slike bilder blir fotografisk interessante, i hvertfall i mine øyne. :)

Lenke til kommentar
...Hadde det vært en tråd som oppfordrer til f.eks. "post dine beste portrettbilder", "post dine beste dyrebilder" osv, hadde det vært greit, ...

9238103[/snapback]

 

Forsåvidt, men i trådstarters første innlegg står det "Noen som har bilde av tilsvarende fra denne enorme katedralen med flere hundre slike motiver ?" som for meg ihvertfall lett tolkes som en oppfordring.

Lenke til kommentar
...Hadde det vært en tråd som oppfordrer til f.eks. "post dine beste portrettbilder", "post dine beste dyrebilder" osv, hadde det vært greit, ...

9238103[/snapback]

 

Forsåvidt, men i trådstarters første innlegg står det "Noen som har bilde av tilsvarende fra denne enorme katedralen med flere hundre slike motiver ?" som for meg ihvertfall lett tolkes som en oppfordring.

9239603[/snapback]

 

 

Muligens litt knølete tittel, men som du selv skriver er det for meg litt interessant å se hva andre har tatt bilder av på "samme locations" som i dette tilfelle er "astronomisk" mht. muligheter og det bygges jo stadig og takk for det. Jeg skal tilbake og fotografere om ca. ett år, bare for å dokumentere for meg selv hva de utretter. Fantastiske kunstnere, som har nesten helt frie tøyler.

 

Flere bilder !

 

/L

Lenke til kommentar
Ellers kan jeg også anbefale akvariumet i Barca for noen blinkskudd.

Her er noen flere shots fra Sagrada:

9239447[/snapback]

 

 

Wow, dette har jeg ikke sett før:

 

 

De hadde delvis taket ferdig når jeg var der, men disse insektslignende bena er for meg helt nye. Flott bildeserie.

 

Slik så dette ut for noen år siden:

 

 

Jeg tror det er samme område og at "bena" har de startet på fra taket, men jeg kan ikke huske at de var slik du beskriver de. Evolusjon ;)

 

/L

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...