Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor skal jeg henvende meg?

Gjest Gjest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anonym_*

Hvor skal jeg henvende meg viss jeg har såkalte "underlivsplager", dvs. med penis, pung osv. Hvordan får jeg tak i en lege som kan se på dette? Ikke misforstå. Trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Din vanlige fastlege kan se på dette. Han har taushetsplikt, dvs. han har vel plikt til å fortelle foreldrene at du har vært på besøk, kanskje hva det gjelder også, hvis du er under 16. Er du over 16 har han derimot fullstendig taushetsplikt.

Det er også mulig å snakke med helsestasjonen for ungdom hvis du ikke vil snakke med fastlegen din, disse har en del peiling, men trenger du medisiner har ikke disse muligheten til å skrive ut resepter.

En 3. løsning er å gå til en ekstern lege. Selv om vi har fastlege her i landet har du muligheten til å besøke en annen lege, dette vil da koste litt ekstra i forhold til fastlegen, men ikke mer enn 60 kroner eller noe. Han har selvsagt også taushetsplikt. Denne har da muligheten til å gjøre akkurat det samme som fastlegen kan. Avhenger egentlig av hvor trygg du føler deg i forhold til fastlegen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...