Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

nokia 5100

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg har sett litt på 5100, og den ser rå ut!

Samme funksjonene som 6610, pluss enda mer!

lommelykt, termometer, "soundmeter" som måler hvor høy lyd det er i omgivelsene eller noe sånt, pluss masse mer!

Og det beste av alt, den er støtsikker!

Men når kommer den?

Jeg har søkt i prisguiden, og den koster ca. 3100kr uten abb.

Men jeg kunne ikke finne noe særlig med datoer på når butikkene fikk den inn.

Det eneste var "mshop" som skrev 20.01.03, stemmer dette?

Er det noen som vet?

Wow! Denne telefonen er perfekt, akkurat det jeg er ute etter, en liten, lett og støtsikker telefon med MASSE funksjoner og fargeskjerm med 128x128 pixler!

Og jeg vet at "molna" kommer til å si at jeg skal kjøpe en siemens s55, men det har jeg ikke tenkt å gjøre.

Er det noen andre enn meg som også synes 5100 ser rå ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor i alle dager skulle han komme å si det? Du vil jo ha en telefon med unyttige funskjoner, som 'soundmeter' etc. Men, 5510 er ikke nært s55. Du vil vel ha en støtsikker telefon, ergo, mobilene er ikke sammenlingbare.

hadde du sakt jeg vurderer t68i, tenker jeg han hadde sagt, vurder s55 istedet. det ville jeg også sagt, da.

Men støtsikker fra nokia? hm, jaja...

Lenke til kommentar

Jeg tror at jeg kommer til å digge designet til 5100 når jeg får testet den, uansett liker jeg designet ti 5100 ganske godt, den ser solid ut, og det er det den skal være.

Det er ofte slik at telefoner som jeg i starten synes ser ganske " uvanlige" ut, er utrolig fet i virkeligheten.

Jeg syntes siemens c55 så ganske "rar" ut i starten, men når jeg kjøpte den og fikk testet den skikkelig, var den egentlig ganske kul.

Men det var ting jeg ikke likte med den, som at bak dekselet var ganske løst, og det var veldig irriterende, og telefonen føltes derfor ikke så solid.

Vet dere forresten om det handsfree kameraet til nokia som man kan koble til 5100 og 6610/7210 er bra?

Det koster ca. 600kr og da får man ett stereo handsfree sett med kamera som kan ta 640x480 bilder.

Det ser ganske bra ut.

Lenke til kommentar

Jess. Nokia kaster modeller ut på markedet..... MEN, kan Nokia få tilbake den kvaliteten de en gang var kjent for?? Personlig håper jeg at de gjør det, men ville anbefale deg å vente med å rope hurra, kanskje Siemens, Samsung eller Ericsson kommer med noe bedre! :yes:

Lenke til kommentar

Problemet er at siemens bruker en alt for dårlig skjerm med bare 256color og lav oppløsning.

Det samme gjør SE på t68i og t300, og jeg har hatt t68i men jeg solgte den pga. treige menyer og skjermen var ikke noe særlig i forhold til nokia sin.

Jeg har testet samsung t100, men den har alt for lite funksjoner, og den har ikke en gang mms, dessuten er stanby tiden alt for dårlig til at jeg vil gidde å ha den, men designet er rå bra synes jeg.

Jeg har hatt panasonic gd67, men det er den verste telefonen jeg har hatt! Noensinne!

Den føltes som en veldig usolid engangs telefon!

Men nok om det.

Jeg synes 5100 er bra på alle disse punktene og derfor vil jeg velge den.

En annen ting er at alle mener at det er feil på ALLE nokia telefoner, da er det litt rart at jeg aldri har vært borti dette...

Jeg har aldri opplevd noe feil med 6610, heller ikke 3310, ikke 6310i, ikke 5110 og ikke 3510.

Jeg vet ikke noe om de andre nokia'ene.

Men det jeg har opplevd problemer med er siemens, min c55 var utrolig buggy og den slo seg av og til bare av.

Det samme med min c35i, der slo den seg også av og til bare av.

Dessuten var det av og til de bare frøs, og jeg måtte ta ut batteriet for å slå den av, det endte også av og til med me45'en min.

Jeg har opplevd mye mer feil og bugs med siemens enn med nokia, og jeg har bare hatt 3 siemens telefoner, og jeg har at alle de nokia telefonene over, utenom 6610, den har jeg hatt i 4 dager (lånte den).

Så ikke kom og si at det ikke er noe feil med siemens, og at hvis man kjøper en nokia så må man helt sikkert ta den inn på verksted som noen skriver her på forumet.

For meg høres det ut som en desperat person som har siemens eller SE og som føler seg bedre med mobil kjøpet hvis man sier masse dritt om nokia, og at man ikke må kjøpe det fordi at da får man kun feil.

Og jeg vedder på at veldig mange av de som slenger dritt om eks. 6610, ikke har testet den engang.

Jeg venter uansett i spenning til 5100 kommer i butikken. 8)

Lenke til kommentar

Den evige "Nokia mot alle"- debatten...

Jeg har for noen måneder siden kjøpt med en nokia 6610, på tross av at jeg vet om feilene til Nokia. Og det må da være lov? 6610 er ikke uten feil, jeg har opplevd noen bugs (les: to) men jeg venter litt og så oppgraderer jeg sw'en og så får vi se om den holder mål. Jeg syns Nokia har SÅ mange andre fordeler, at det veier opp imot de eventuelle feilene som kommer. 5210'en min hadde jeg ingen problemer med!

Jeg tror mye av grunnen til problemene er behandlingen mobilene får. "Alle" har jo mistet mobilen i bakken en gang så batteri og tastatur fyker hver sin vei? Forventer man da at telefonen skal fungere like bra etterpå?

Kjøp Nokia hvis du syns Nokia er best.

Jeg ville nok ikke kjøpt en 5100, men det er jo bare smak og behag. Og hva skal man med kaloriteller på telefonen?? Skummelt... :o

Lenke til kommentar
"Alle" har jo mistet mobilen i bakken en gang så batteri og tastatur fyker hver sin vei? Forventer man da at telefonen skal fungere like bra etterpå?

Jeg har mista alle mine mobiler i gulvet sånn at batteri og hele sullamitten fyker veggimellom. JA, jeg forventer at de skal fungere igjen! Gjør det det? Ja, alle bortsett fra mine Nokia 3310 og 8210 ....

Har hatt Siemens, Motorola, Ericsson, Nokia og Panasonic. Alle fungerte etter et slipp i gulvet, bortsett fra ja, Nokia-dritten.

Lenke til kommentar

Problemet med nokia er at det lager de kuleste mobilene! Banna bein! Men akk..... service, batteritid, kvalitet ol. har desverre blitt "glemt" hos ingeniørene hos nokia i det siste.... Og det er kjipt. Syns personlig at SE har de kuleste mobilene for øyeblikket med tanke på innhold, pris og kvalitet :yes: , men det er en smakssak! Kjøp 5100 hvis du vil...... Men jeg misunner deg ikke :)

Lenke til kommentar
"Alle" har jo mistet mobilen i bakken en gang så batteri og tastatur fyker hver sin vei? Forventer man da at telefonen skal fungere like bra etterpå?

Jeg har mista alle mine mobiler i gulvet sånn at batteri og hele sullamitten fyker veggimellom. JA, jeg forventer at de skal fungere igjen! Gjør det det? Ja, alle bortsett fra mine Nokia 3310 og 8210 ....

Har hatt Siemens, Motorola, Ericsson, Nokia og Panasonic. Alle fungerte etter et slipp i gulvet, bortsett fra ja, Nokia-dritten.

For det er vel utelukket at da du mistet Nokia'en så landet den så herlig at hovedstrømmen til batteriet ble kuttet (el.)? Det kommer anpå hvordan du mister den også (hvordan den lander, høyde, underlag osv.)

Er så dritt lei Nokia hetsen. Har hatt min 6610 i tre kvarter nå og ikke noe tull enda :lol: , men fra spøk til alvor. Mor's 3 år gamle 3210 virker enda etter mange turer i bakken og den "beryktede" 6210'en til far har enda til gode å ha en dårlig dag. Jeg må si meg enig i at det er medfarten Nokia telefonene får som (delvis) er skyld i Nokias dårlige rykte. Fordi ungdommer og faktisk barn kjøper de billige telefonen og bruker den som puck og sutrer når den er ødelagt.

Lenke til kommentar

Litt rart at bare nokia telefonene mine skulle lande så 'herlig' ? syns du ikke? Syns det, jeg. rart ikke noen av de andre telefonene landet så 'herlig' men at begge nokiane skulle gjøre det.

mista panasonicen på et hardt murgolv, funka som f den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...