Vannfrisk Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hei! Jeg har gjennom dagen tenkt på det at jeg ville skrive om min situasjon her, og ble enda mer inspirert da jeg leste denne tråden. Jeg er forresten litt usikker på hvilken kategori jeg skulle poste i. Kunne tatt det under familie og barn eller juss, men velger politikk og samfunn. Jeg jobber for faren min og kona hans. Han har erfaring fra butikk og butikkledelse, men det har ikke hun. Butikken har vel rundt 10 ansatte. I den siste tiden har jeg i stor grad irritert meg over oppførselen hennes. Hun eier ikke medmennesklighet, hun kjefter, har altid rett (selv om hun tar feil) og hun blir baksnakket så snart hun runder hjørnet. Hun skal ha alt etter sitt hode, noe som gjør at hun ofte ikke godkjenner hvordan vi andre har satt varer inn i hyllene. Det medfører ofte dobbeltarbeid, og i noen tilfeller trippelt eller firdobbelt. Vi andre syntes det ser helt supert ut, men i hennes øyne kan det være noe av det styggeste hun har sett. Jeg blir rett og slett gal av oppførselen hennes. Hvis jeg prøver å motsi henne bjeffer hun som oftest tilbake. Jeg blir i dårlig humør, og arbeidsdagen blir nærmest uutholdelig. På fritiden møter jeg dem aldri, og har derfor tilbrakt lite tid med pappa etter at de giftet seg og flyttet til byen jeg bor i. Det gjør meg ikke så mye, men er irriterende å se hvordan han blir forandret til en tøffel på hjemme og bortebane. Er det noen som opplever lignende på jobb eller i familien? Hva kan gjøres for å forbedre situasjonen(e)? Kan en fagorganisasjon være til hjelp? Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Det er vel strengt tatt ingenting du kan gjøre? Lenke til kommentar
pian Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Hadde det bare vært jobb, ville jeg tatt det opp med sjefen. Gjerne fått med en del fler til å støtte opp om påstandene dine. Hvis han ikke viser forståelse ville jeg enkelt bytta jobb. Siden det er familie så blir det sikkert litt verre. Er vel dessverre som Fredrik- sier, du kan ikke gjøre så mye. Forsøk å prate med henne, si hva du synes. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Det går ikke an å prate med henne, men vi ansatte har avtalt av vi rolig og behersket skal ta det opp på et butikkmøte. Det morsomme er at hun har vært ganske så rolig de siste dagene. Ikke på grunn av oss, men fordi en som jobber i distriktet for kjeden er innom noen dager. Jeg tror ikke hun helt tør å være som hun bruker med han tilstede Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå