Gjest Guest Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 gå på f.eks www.proteinfabrikken.no og kjøp en weightgainer. Drikk en slik shake 3 ganger daglig og begynn å løft vekter. (ikke no løping eller sykling) Disse shakene skal du kjøre som mellommåltider. Ikke erstatning. Prøv å få i deg ett måltid eller shake hver 2 time. Hvis du gjør dette (ikke halvveis men faktisk fullfører) skal jeg love deg du går opp i vekt. meh.. seff har jeg glemt å logge inn:( Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Det første jeg tenkte når jeg leste det du skrev var cøliaki. Når du har cøliaki (glutenalergi) mister du tarmtotter av å spise gluten. Det fører til at ikke noe næring blir tatt opp i tarmene dine og du blir tynn. Når jeg senere leste at flere i familien din hadde det er sansynligheten større. Søsteren min har det, onklen min har det og 2 kusiner av meg har det. Onkelen min var driit tynn igjennom hele barndommen, men da han fant ut at han hadde cøliaki (i 30-årene) endret han kosthold og gikk fort opp. Jeg anbefaler det på det sterkeste å sjekke deg hos legen. Cøliaki er arvelig Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Hvor mange måltider spiser du i løpet av en vanlig dag? Og hva spiser du? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Et klassisk eksempel. Å gå opp i vekt er ikke en prosess som skal gå fort - det er en tidkrevende prosess som handler om å endre på hele livsstilen din. På bulk (ligge i kalorioverskudd) bør du ikke overstige 0,5kg i uka, og dette er for rutinerte personer. Spis lite dårlig fett og junk. Bra fett som f.eks olivenolje, rapsolje eller linfrøolje er noe du kan ha til måltidene dine. Jeg er forsåvidt slik selv. Det å spise er et ork, og jeg kan gå hele dagen uten mat hvis jeg ikke tenker kosthold, men pga. treningssituasjon MÅ jeg spise. Jeg kan trøste deg med det er starten som er verst når det kommer til spising, da hos mange krymper magesekken, og en føler seg mett av så og si null mat hvis en ikke er sulten. Med progress og hardt arbeid vil du bli mer vandt med å spise, og dermed kunne spise lettere. I starten bør du trene og spise et lite måltid rundt hver andre time. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Jeg er 180 cm og veier 55 kg. Så jeg har sammen problemet som deg. Spiser og spiser og spiser, men går ikke opp i vekt. Gidd ikke å Stresse med det lengre. 9226084[/snapback] Det er så vanlig å skylde på høy forbrenning for at man ikke går opp i vekt. Selv trodde jeg at jeg var av de som kan "spise hva jeg vil" uten å gå opp i vekt. Det trodde jeg i flere år frem til jeg bestemte meg for å prøve skikkelig på å gå opp i vekt. Hver dag spiste jeg 4-5 egg, masse brød, 2-3x100g havregryn, middag og i tillegg noen liter melk hver dag. Etter den første måneden hadde jeg lagt på meg 1,5-2kg og bare fortsatte uten å slutte til jeg hadde gått opp rundt 10kg, noe som tok ca. 1/2 år. De 10kg'ene er ikke så veldig mye med tanke på at det er flere her på forumet som har lagt på seg mange fler kilo i løpet av det siste året (les:DNA). Gutten veide vel rundt 60kg for et år siden og er oppe i 85kg+ nå. Følger dere som "kan spise så mye dere vil" kostholdet hans vil dere nok få et nytt begrep om det å spise mye. Et måltid hvor du spiser deg stapp mett behøver ikke å være synonymt med å ete mye. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Jeg er også sånn at uansett hva jeg propper i meg, så går jeg ikke opp i vekt. Jeg kan se på magen min om jeg må tisse eller ikke. Julie har også begynt å se det. Men nå synes jeg at jeg har en sånn grei vekt. Jeg er vel en 65-70kg og 183. Hele familien vår er tynn, utenom mormor. Endret 9. august 2007 av Neppe Lenke til kommentar
Raithan Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 Jeg har vært hos legen får å se om jeg ikke tåler gluten. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det er jo ikke verre en å gå for å sjekke seg Eventuelt ta blodpprøve og finne ut ALT du eventuelt er allergisk/inntollerant mot Jeg gjorde det, har nå fått ett nytt liv og ny vekt 9222136[/snapback] no fekk eg litt lyst til å gå til legen å ta haugevis med blodprøver 9223213[/snapback] Jeg gjorde det og ble skuffa som pokker, jeg tålte alt og det feila meg ingenting. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det er jo ikke verre en å gå for å sjekke seg Eventuelt ta blodpprøve og finne ut ALT du eventuelt er allergisk/inntollerant mot Jeg gjorde det, har nå fått ett nytt liv og ny vekt 9222136[/snapback] no fekk eg litt lyst til å gå til legen å ta haugevis med blodprøver 9223213[/snapback] Jeg gjorde det og ble skuffa som pokker, jeg tålte alt og det feila meg ingenting. 9240561[/snapback] Skuffet er ordet... Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det er jo ikke verre en å gå for å sjekke seg Eventuelt ta blodpprøve og finne ut ALT du eventuelt er allergisk/inntollerant mot Jeg gjorde det, har nå fått ett nytt liv og ny vekt 9222136[/snapback] no fekk eg litt lyst til å gå til legen å ta haugevis med blodprøver 9223213[/snapback] Jeg gjorde det og ble skuffa som pokker, jeg tålte alt og det feila meg ingenting. 9240561[/snapback] Skuffet er ordet... 9240579[/snapback] ja Jeg håpte da at jeg var alergisk mot -noe- Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 jeg er allergisk mot: Katt, hund hest og kanin, samt støv (!) og det er ikke morro. Spesielt med tanke på at jeg driver trening på høyt nivå, og må sykle i kjelleren om vinteren.... ikke bra Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 jeg er allergisk mot: Katt, hund hest og kanin, samt støv (!) og det er ikke morro.Spesielt med tanke på at jeg driver trening på høyt nivå, og må sykle i kjelleren om vinteren.... ikke bra 9240634[/snapback] Støv faktisk. Kan tenke meg det er lett og ungå. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 jeg er allergisk mot: Katt, hund hest og kanin, samt støv (!) og det er ikke morro.Spesielt med tanke på at jeg driver trening på høyt nivå, og må sykle i kjelleren om vinteren.... ikke bra 9240634[/snapback] Støv faktisk. Kan tenke meg det er lett og ungå. 9240738[/snapback] Ja, hus-støv-midd.... Altså støv... Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 (endret) Som sagt tidligere er det bare å spise, spise og spise og så spise litt mer. Se på næringsinnholdet til det du får i deg og regn ut ca hvor mye du får i deg hver dag. Du burde ligge på mellom 2000 og 3000 kcal fordelt på karbohydrater, proteiner og sunt fett (umettet og flerumettet). Et tips kan være å få i seg et par spiseskjeer olje (rapsolje, vite hjertegod osv) til hvert måltid siden olje er veldig energitett med ca 100kcal pr spiseskje. Det hjelper også hvis du trener styrke med tunge vekter og få repetisjoner, men dropp utholdenhetstrening som jogging osv, det bare brenner bort kaloriene du prøver å komme i overskudd med. Endret 10. august 2007 av teflonpanne Lenke til kommentar
warneck Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Som sagt tidligere er det bare å spise, spise og spise og så spise litt mer. Se på næringsinnholdet til det du får i deg og regn ut ca hvor mye du får i deg hver dag. Du burde ligge på mellom 2000 og 3000 kcal fordelt på karbohydrater, proteiner og sunt fett (umettet og flerumettet). Et tips kan være å få i seg et par spiseskjeer olje (rapsolje, vite hjertegod osv) til hvert måltid siden olje er veldig energitett med ca 100kcal pr spiseskje. Det hjelper også hvis du trener styrke med tunge vekter og få repetisjoner, men dropp utholdenhetstrening som jogging osv, det bare brenner bort kaloriene du prøver å komme i overskudd med. 9250922[/snapback] Ligger jeg på 2000 kcal så er det lite igjen av meg innen uka er omme. Du må alltid justere kostholdet (kcal) avhengig av hvor mye du trener. Skal han ha i seg et par ss olje til hvert måltid? Normale mennesker har ca 4 måltid pr dag, dvs 8 ss olje (80ml!) hver dag. Om han er en av de moderne menneskene som spiser litt flere måltid pr dag, slik som 6, da får han i seg 0,12L olje hver dag. Det er jo HORRIBELT mye! Noe slikt som 20-30ml pr dag er smart. Styrketrening brenner også kalorier, siden du tydeligvis ikke vet det. Dessuten er ikke styrketrening synonymt med vektøkning, men heller hva han spiser. Det samme gjelder for fremgang mtp på treningen - da må du spise godt! --- "Jeg kan spise hva jeg vil uten å legge på meg" - Disse har like god erfaring & kunnskap som ett storfe på vei til slakt. Jeg kan også spise 10 000 cal daglig (det er mulig, og utprøvd - med sunn mat) om samtidig forbrenner bort det hele - da vil jeg ikke legge på meg et gram! Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Mange folk som ikke går opp i vekt sier de spiser mye. Men ta å skriv ned hva du spiser i løpet av en normal dag, så skal du se at sjansen er god for at du spiser alt for lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå