Raithan Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg har altid vært tynn, jeg har aldri hatt noe spesielt mde muslker eller fett på kroppen, å lurer på hva årsaken kan vær. Jeg er 182 cm høy og veier 53 KG, jeg har prøvd å gå opp i vekt med å spise mer, drikke karbohydrater å trene mye. Jeg drev på i 1 måned med trening 4 ganger i uken, løping og styrke. etterpå så gikk jeg på vekten... jeg hadde gått opp 0.5 KG (gadd ikke lenger). Det jeg lurer på er hvilke helseproblemer eller sykdomer som kan forersake dette, jeg spiser ikke spesielt mye eller lite, ganske normalt kosthold. Men jeg synes altid at jeg har hatt "litt" problemer med magen, ikke noe stort. men jeg tror at jeg har løs mage litt ofterer en normalt, uten att der gjør noe vont. Jeg går på do ganske ofte (Lurer på om det bare kan vær sykologisk at jeg går på do ofte, kommer ikke altid noe mye ut) og det er ikke altid at alt kommer igjenom helt fordøyd. Ofte så kommer sesamfrø ut hele. Jeg spiste karri her om dagen, det kunne sees på avøring. Og skalle på paprika kom ut helt en gang. Det jeg tenkte på hvar om jeg ikke tålte gluten? Jeg har en tante og niese som ikke tåler gluten, men man blir vel veldig dårlig når man har det? Eller kan man ha ett "lett" tilfelle av det? Jeg har hørt at man ikke tar opp proteiner så bra om man spiser gluten og ikke tåler det. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Det er jo ikke verre en å gå for å sjekke seg Eventuelt ta blodpprøve og finne ut ALT du eventuelt er allergisk/inntollerant mot Jeg gjorde det, har nå fått ett nytt liv og ny vekt Lenke til kommentar
Raithan Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 joa, men orker liksom ikke koster det mye å gå til lege? Jeg har 18 år foresten Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 det kostar sånn ca 150-ish kr Lenke til kommentar
xersess Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Det er jo ikke verre en å gå for å sjekke seg Eventuelt ta blodpprøve og finne ut ALT du eventuelt er allergisk/inntollerant mot Jeg gjorde det, har nå fått ett nytt liv og ny vekt 9222136[/snapback] no fekk eg litt lyst til å gå til legen å ta haugevis med blodprøver Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Vær glad heller.. Du har den gaven at du kan spise hva som helst, når som helst, hvor mye som helst Just like me^^ Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Ja vi har det godt.... Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Ja dere har faktisk det. Hvor mange sykdommer man kan få av å være for tynn, eller for tykk er vel omtrent likt, men dere slipper jo generalisering Lenke til kommentar
Raithan Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Jeg synes ikke det er noe gøy. det føles som en plikt å spise. Jeg er veldig tynn å det ser ikke noe bra ut. Å jeg spiser for at jeg må, ikke for at jeg har lyst. Med untakk av når jeg spiser junk-food å snax... som det blir ganske mye av. Jeg har heller ikke noe problem med gode middager. Problemet er frokost mellommåltider og kvels. Jeg er ikke glad i å lage tørre skiver. Endret 7. august 2007 av Raithan Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg er tynn, men ikke SÅ tynn.... trener å har litt muskler, men jeg kan se konturer av ribbeina under huden. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg synes ikke det er noe gøy. det føles som en plikt å spise. Jeg er veldig tynn å det ser ikke noe bra ut. Å jeg spiser for at jeg må, ikke for at jeg har lyst. Med untakk av når jeg spiser junk-food å snax... som det blir ganske mye av. Jeg har heller ikke noe problem med gode middager. Problemet er frokost mellommåltider og kvels. Jeg er ikke glad i å lage tørre skiver. 9224030[/snapback] Har samme problemet ang. tørre brødskiver osv. Frukt og grønt, salater, osv er jo gode substitutter. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg synes ikke det er noe gøy. det føles som en plikt å spise. Jeg er veldig tynn å det ser ikke noe bra ut. Å jeg spiser for at jeg må, ikke for at jeg har lyst. Med untakk av når jeg spiser junk-food å snax... som det blir ganske mye av. Jeg har heller ikke noe problem med gode middager. Problemet er frokost mellommåltider og kvels. Jeg er ikke glad i å lage tørre skiver. 9224030[/snapback] Har samme problemet ang. tørre brødskiver osv. Frukt og grønt, salater, osv er jo gode substitutter. 9225841[/snapback] Går mye i frukt ja... Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Vær glad heller.. Du har den gaven at du kan spise hva som helst, når som helst, hvor mye som helst 9223218[/snapback] Det er det dummeste jeg har hørt. Grunnen til at man ikke går opp, er at man ikke ligger i kalorioverskudd. Hadde man gjort det, hadde man gått opp, og det man kan gjøre uten å spise enorme mengder. Det at man spiser et usunt måltid uten å gå opp, har med at man ikke spiser så mye utenom det måltidet å gjøre. Så hvis du spiser så mye som helst, hva som helst osv, så går du opp i vekt. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Vær glad heller.. Du har den gaven at du kan spise hva som helst, når som helst, hvor mye som helst 9223218[/snapback] Det er det dummeste jeg har hørt. Grunnen til at man ikke går opp, er at man ikke ligger i kalorioverskudd. Hadde man gjort det, hadde man gått opp, og det man kan gjøre uten å spise enorme mengder. Det at man spiser et usunt måltid uten å gå opp, har med at man ikke spiser så mye utenom det måltidet å gjøre. Så hvis du spiser så mye som helst, hva som helst osv, så går du opp i vekt. 9225993[/snapback] Det er nok mer bare et uttrykk Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg er 180 cm og veier 55 kg. Så jeg har sammen problemet som deg. Spiser og spiser og spiser, men går ikke opp i vekt. Gidd ikke å Stresse med det lengre. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg er 180 cm og veier 55 kg. Så jeg har sammen problemet som deg. Spiser og spiser og spiser, men går ikke opp i vekt. Gidd ikke å Stresse med det lengre. 9226084[/snapback] Dont worry, be happy Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Dont worry, be happy 9226212[/snapback] Nettopp! Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Hvis man føler at man ikke greier å gå opp i vekt men vil, så er det kanskje lurt å droppe treningen? I hvert fall til man har nådd den vekten man vil ha, for da å begynne å trene for å "holde seg" på den vekta? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Hvis man føler at man ikke greier å gå opp i vekt men vil, så er det kanskje lurt å droppe treningen? I hvert fall til man har nådd den vekten man vil ha, for da å begynne å trene for å "holde seg" på den vekta? 9226759[/snapback] Å slutte å trene bidrar ikke til noe godt. Helsen blir verre og man blir "fetere" Bedre å trene, men spise annerledes... Masse karbs Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Hvis man føler at man ikke greier å gå opp i vekt men vil, så er det kanskje lurt å droppe treningen? I hvert fall til man har nådd den vekten man vil ha, for da å begynne å trene for å "holde seg" på den vekta? 9226759[/snapback] Å slutte å trene bidrar ikke til noe godt. Helsen blir verre og man blir "fetere" Bedre å trene, men spise annerledes... Masse karbs 9227610[/snapback] Ikke hvis man ikke greier å legge på seg Da blir trening feil. Hvis man har veldig høy forbrenning fra før, så forbrenner man mer når man trener = greier ikke å legge på seg. Logisk tenkning Man må få i seg mer kalorier enn hva man forbrenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå