Litek89 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Det arter seg sånn at jeg sender rundt 5-10 meldinger daglig til Vodafone i Irland Når jeg er der nede bruker jeg Vodafone kontankort til å sende melding/ringe. Men jeg lurer på hva som er det billigste norsk abonementet når det kommer til roaming(SMS er det viktigste her)? og om det er en tjeneste som kanskje er billigere? Trenger ikke tjenester der jeg sender sms på nettet siden jeg har 300 gratis sms fra vodafone på nett. Videre så lurer jeg på om det er noen tjenester som kan gjøre det billigere for de som sender til meg? Endret 6. august 2007 av Litek89 Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Når det gjelder dem som sender til deg, så avhenger prisen de betaler av hvilket land mobilnummeret ditt hører til. Har de norsk abonnement og sender til ditt norske nummer, betaler de ingenting ekstra uansett hvor i verden du måtte befinne deg. Har de norsk abonnement og sender til ditt irske nummer, er det som oftest en ekstra høy pris (1,50 hos netcom, f.eks.). Noe som kan anbefales er å prøve ut Vyke, som er et eget program som du laster ned til mobilen. Du skriver meldingen din inne i programmet, og det blir sendt via gprs/edge/3g til vyke - som deretter leverer SMS'en på vanlig måte. Betalingen for dette er delt i 2: 1) Operatøren din skal ha betalt for dataoverføringen. Det går av erfaring ca 1 KB per melding, noe som tilsvarer 2 øre for meg når jeg har netcom (20 kr/MB). 2) Vyke skal ha betalt 2 amerikanske cent for hver melding. For tiden er det ca 12 øre. Man er derfor oppe i totalt 14 øre per SMS, og prisen er lik til alle land. Sjekk det ut på www.vyke.com. Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Okei. prøvde dette her nå. Prøvd å sende en melding flere ganger og har greid å sende den på tlf. Men den blir ikke sendt til mottakeren :S Edit: Var borti pro, ikke prøv det Endret 7. august 2007 av Litek89 Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Står på Vodafone sine hjemmesider at det dette: Data Tariffs Pricing will be on a per Kbyte basis rather than on a per minute basis, which means charges are based on the amount of information (data) you send and/or receive. This information (data) is measured in kilobytes. A kilobyte is the equivalent of 1,024 bytes, which is the standard used to measure units of data, e.g. 1 byte is equal to 1 character (ie the letters GPRS = 4 bytes). The available GPRS/3G packages are below. Please note that the plan available to you will depend on your Pay Monthly Option. If you do not wish to pay GPRS/3G monthly rental, you will automatically pay as you use. Ready To Go(er kontantkort) GPRS GPRS Option GPRS connections (charged per KB) "Pay as you use" GPRS 2c/KB Er ikke det slik at det her koster 2c (euro) bokstaven? :S Eller mener de egentlig at det koster 2c for hver kilobyte du sender? Og hvor mange byte går det i 160 bokstaver? Endret 7. august 2007 av Litek89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå