Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har laget et program som henter diverse info fra en database. Jeg skulle laget rapporter som inneholdt en logo og diverse grafikk og deretter presentere gitt data hentet fra databasen.

Feks:

---------------------------------

- -

- LOGO.jpeg -

---------------------------------

Kunde: Ola Nordmann

Telefon: 99999999

Navnet og telefon skal være hentet fra databasen, mens logoen og <<Kunde>> samt <<Telefon>> skal være malen for rapporten.

Hvordan kan jeg gjøre dette? Noen som har laget noe lignende eller vet om noen tutorials o.l? Jeg skulle også kunne printe ut disse rapportene ved å trykke på en knapp..

Endret av bjeffbjeff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

driver med noe lignende selv, men da er det ganske mye kompliser på plass.... for å rpinte, bruker du PrintDocument.Print, hvor du får tildelt en Graphics sak som du tegner til.

Her ser man fort at det er greit å ha en egen Render(Graphics g) funksjon, som man kan legge i både Paint og Print event.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Kan bruke Reporting Services i SQL Server for å lage rapporter ja.

Vedlagt ligger et prosjekt for å printe en vanlig Windows Form. Gjør det mye lettere å printe enkle ting. For eksempelet ditt kan du lage en form med en grid på og printe denne formen. For mer avansert printing må du nok rendre "arket" selv.

Koden er gammel og dårlig dokumentert :tease:

PrintForm2.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...