bjeffbjeff Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Hei alle sammen! Jeg har laget et program som henter diverse info fra en database. Jeg skulle laget rapporter som inneholdt en logo og diverse grafikk og deretter presentere gitt data hentet fra databasen. Feks: --------------------------------- - - - LOGO.jpeg - --------------------------------- Kunde: Ola Nordmann Telefon: 99999999 Navnet og telefon skal være hentet fra databasen, mens logoen og <<Kunde>> samt <<Telefon>> skal være malen for rapporten. Hvordan kan jeg gjøre dette? Noen som har laget noe lignende eller vet om noen tutorials o.l? Jeg skulle også kunne printe ut disse rapportene ved å trykke på en knapp.. Endret 6. august 2007 av bjeffbjeff Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Klassen PrintDocument er vel cluet. Vet ikke om det er så mye av den kompetansen her på forumet, men du kan jo begynne med å sjekke googleHER Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Denne gir deg faktisk all informasjon du trenger: http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/s...ent(VS.71).aspx Lenke til kommentar
bjeffbjeff Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Takker og bukker. Skal lese disse. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 driver med noe lignende selv, men da er det ganske mye kompliser på plass.... for å rpinte, bruker du PrintDocument.Print, hvor du får tildelt en Graphics sak som du tegner til. Her ser man fort at det er greit å ha en egen Render(Graphics g) funksjon, som man kan legge i både Paint og Print event. Lenke til kommentar
CronoMan Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Er egene funksjoner for rapporter innebygd i SQL Server Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Her var det vel ikke snakk om hva slags rapporter man kan hente fra sql-server eller ikke, men snarere hvordan dette skal printes. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Kan bruke Reporting Services i SQL Server for å lage rapporter ja. Vedlagt ligger et prosjekt for å printe en vanlig Windows Form. Gjør det mye lettere å printe enkle ting. For eksempelet ditt kan du lage en form med en grid på og printe denne formen. For mer avansert printing må du nok rendre "arket" selv. Koden er gammel og dårlig dokumentert PrintForm2.zip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå