cybervision_ Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Har fått nytt SLR-kamera og tenkte jeg kunne slenge om et bilde jeg tok på en spasertur jeg hadde... Slakt i vei Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Egentlig et godt utgangspunkt, men det er sjelden særlig fornuftig å ta bildet rett imot sola. Da får du fryktelig mye motlys som fører til at bildet blir mørkt, og himmelen blir veldig utbrent. Hadde du latt lyset kommet mer inn fra siden ville du fått et mye bedre resultat, tror jeg. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Enig her, hadde du flytta deg to tre meter til høyre og lagt deg ned på bakken, ville kornstråene blitt belyst fra siden og bildet hadde blitt mye bedre. Tanken var god, men kameraet blir jo grundig lurt av så mye motlys. Flott motiv. /L Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg er uenig her. Jeg synes det er motlyset som gjør bildet. Det er mulig du bør prøve å justere skygger/høylys i dertil egnet program, for å se om det gjør noe posiftivt for bildet. Jeg likte også fargene. Tom Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Takker for svar, det var meningen å ta mot solen, men skjønner hva dere mener. Viktig med innspill for å bli bedre. Slenger på et jeg tok noen minutter senere, synes solen ble veldig stilig her: Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Dette synes jeg var mye bedre, et fint solnedgang-bilde. Med solstråler som skinner igjennom skyene. Og ingenting som trekker oppmerksomhet utenom sola og skyene. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 10. august 2007 Del Skrevet 10. august 2007 Er også enig at motlyset spiller en viktig rolle i bildet. Strå i sollys er en klassiker spør du meg, men synes rosa og gule blomster i forgrunnen ødelegger. Litt cropping av forgrunnen og muligens litt fargejusteringer på den, så tror jeg du har et fint bilde Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Takker for svar, det var meningen å ta mot solen, men skjønner hva dere mener. Viktig med innspill for å bli bedre. Slenger på et jeg tok noen minutter senere, synes solen ble veldig stilig her: 9221579[/snapback] Dette synes jeg var mye bedre enn det første! Utmerket gjennomført! Du var heldig med skyene her. Stille og rolig i det øverste skylaget, og kaotisk rett forran solen, noe som dannet en fin kontrast spør du meg. Ble en fin komposisjon ut av det hele! Fortsett slik Endret 11. august 2007 av Strupstad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå