Gå til innhold

Kabinett levert uten power-kabel

Anbefalte innlegg

Bygget meg en billig AMD-basert pc, og da jeg fikk kabinett (som hadde integrert powersupply) fulgte det ikke noen strømkabel med.

Er dette vanlig praksis? Kabinettet er et Aopen.

(Hadde en ekstra liggende så det var ikke noe krise...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK - takk for svar.

(Melkekartong: Kjøpte et kabinett som jeg visste hadde PSU).

Oppfølgingsspørsmål: Det var en vifte integrert i kabinettet, men den hadde standard strømtilkobling (slik en bruker på disker etc). Finnes det en overgang slik at jeg kan koble den til strømstyringen til hovedkortet istedet?

Lenke til kommentar

Er usikker.

Det er "Like greit" å bruke MOLEXtilkoblingen med mindre vifta har turtallteller. Da er det som regel 3 ledere som går ut fra vifta.

Gul - Teller rpm

Rød - 12v

Sort - GND

Man finner som regel kun overgangskabler fra MOLEX til 3pinskontakt. Og viftekontakter er ikke bare bare å få kjøpt enkelvis til å klemme på kabelen.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Det er "Like greit" å bruke MOLEXtilkoblingen med mindre vifta har turtallteller.

Sier du egentlig at den eneste grunnen til å koble vifta til hovedkortet er at du da får rapportert viftehastigheten i en monitor? Jeg tenkte kanskje at hovedkortet regulerte spenningen til vifta avhengig av temperatur (uavhengig av hvor fort den gikk) - eller?

Lenke til kommentar
Bygget meg en billig AMD-basert pc, og da jeg fikk kabinett (som hadde integrert powersupply) fulgte det ikke noen strømkabel med.

Er dette vanlig praksis? Kabinettet er et Aopen.

(Hadde en ekstra liggende så det var ikke noe krise...)

9220516[/snapback]

yup.

Kjøper du en skriver, er det ikke sikkert du får med skriver kabel.

Kjøper du et kamera er det ikke sikkert at du får med en USB kabel.

osv...

De vil jo seff at du skal kjøpe så mye ekstra som mulig. Sender de ikke med strømkabel, så må du jo kjøpe en, og da tjener de jo ekstra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...