Lifa Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 På lørdag var jeg på Expert og kjøpte en Targus notebook power adapter, mest fordi den gamle HP adapteren som fulgte med pcen sluttet å virke. Ja, den lader pcen, som forventet. MEN, den lager også noen utrolig irriterende lyder. Høyfrekvente pipe/skurre lyder av den typen som går deg på nervene ganske fort. Jeg var skeptisk og ville helst ha en standard HP adapter, men mannen på Expert forsikret meg om at den ville virke med min pc, noe den egentlig gjør, men hvem vil ha en adapter som lager såpass irriterende lyder at man ikke orker å være i samme rom som den når den lader batteriet på pcen? Skrur jeg pcen av lager den ikke en eneste lyd når den lader batteriet, lydene kommer bare når pcen er på. Den lager også lyder ellers når jeg bruker pcen, disse er lavere, men ikke lave nok til at de ikke er irriterende... spesielt når man vet at den gamle HP adapteren aldri lagde en lyd. Kan jeg klage på adapteren og få pengene tilbake, eller må jeg finne meg i å ha brukt nesten 1500 kr på et produkt jeg ikke orker å bruke? Takk for alle svar... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Gå tilbake til butikken og klag. Ulyder kan også tyde på at noe er galt med adapteret. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Den skal såklart ikke bråke. Ta turen nedom butikken så får du sikkert en ny en. Hvis du vil være på den sikre siden ta med pcen din og vis dem at den "skriker". Å heve kjøpet har du egentlig kun krav på når samme feil skjer 3. gang, så to avhjelpsforsøk har butikken. Det kan være ombytte eller reperasjon. Hvis den forresten er kjøpt på Expert Bonus har du 30 dagers returrett hvis alt er komplett. Dette gjelder ikke data, men ofte pleier man å være greie der, men innpakningen er jo ikke akkurat å bevare på de Targus-adapterne. Endret 6. august 2007 av datating Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 1500 for en lader? Enten så må Elkjøp være helt gale eller så holder jeg meg unna bærbare pcer for all fremtid. Fikk nå høre at en orginal HP lader skulle koste 350 kr og da hadde jeg aldri valgt en annen greie foran det. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 1500 for en lader? Enten så må Elkjøp være helt gale eller så holder jeg meg unna bærbare pcer for all fremtid. Fikk nå høre at en orginal HP lader skulle koste 350 kr og da hadde jeg aldri valgt en annen greie foran det. 9220536[/snapback] Er EXPERT ikke elkjøp btw. det som er med targus sine ladere er at de er universale så de passer til så si alle pc'r. DVS at de har masse ekstra kontakter og slik. I tillegg så er det oftest med lader for bil/fly osv. 350 kr for en orginal HP lader høres utrolig billig ut... orginalt koster som regel mellom 5-1000 kr Lenke til kommentar
Lifa Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Den skal såklart ikke bråke. Ta turen nedom butikken så får du sikkert en ny en. Hvis du vil være på den sikre siden ta med pcen din og vis dem at den "skriker".Å heve kjøpet har du egentlig kun krav på når samme feil skjer 3. gang, så to avhjelpsforsøk har butikken. Det kan være ombytte eller reperasjon. Hvis den forresten er kjøpt på Expert Bonus har du 30 dagers returrett hvis alt er komplett. Dette gjelder ikke data, men ofte pleier man å være greie der, men innpakningen er jo ikke akkurat å bevare på de Targus-adapterne. 9220525[/snapback] Den piper hver gang jeg lader batteriet når pcen er på, så det burde ikke være noe problem å bevise at den samme feilen skjer hele tida. Men takk, da tar jeg vel med meg pcen og alt utstyret på Expert i morgen. :!: 1500 for en lader? Enten så må Elkjøp være helt gale eller så holder jeg meg unna bærbare pcer for all fremtid. Fikk nå høre at en orginal HP lader skulle koste 350 kr og da hadde jeg aldri valgt en annen greie foran det. 9220536[/snapback] Det var litt mer enn bare adapteren da, jeg kan lade pcen i bilen/fly i tillegg. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hehe,rettferdigjør ikke en sånn pris uansett. Vil tro man kan kjøpe noe sånt på Clas til en lavere pris. Og hvor ofte kan du bruke en pc mens du kjører? Du lader på veien sier du? Like greit å lade hjemme da Og vel,hvor lenge sitter du som oftest på fly om gangen? Må være noen lange turer for at det skal være noe å tjene på det. Lenke til kommentar
Lifa Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Hehe,rettferdigjør ikke en sånn pris uansett. Vil tro man kan kjøpe noe sånt på Clas til en lavere pris. Og hvor ofte kan du bruke en pc mens du kjører? Du lader på veien sier du? Like greit å lade hjemme da Og vel,hvor lenge sitter du som oftest på fly om gangen? Må være noen lange turer for at det skal være noe å tjene på det. 9220586[/snapback] Tro meg, hvis jeg får tilbake pengene så skal jeg helt klart ha en standard HP lader istedenfor. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Godt valg sier jeg bare Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 En original HP-lader vil koste rundt 700-800 kr. vanligvis. Disse har ofte litt leveringstid i butikker (2-10 dager avhengig av type). Hvis du ikke har behov for å lade den i bil/fly hvorfor kjøpte du ikke den universalladeren som koster halvparten av det du betalte? Lenke til kommentar
Lifa Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 (endret) En original HP-lader vil koste rundt 700-800 kr. vanligvis.Disse har ofte litt leveringstid i butikker (2-10 dager avhengig av type). Hvis du ikke har behov for å lade den i bil/fly hvorfor kjøpte du ikke den universalladeren som koster halvparten av det du betalte? 9220610[/snapback] De hadde bare den der, også mente pappa at det kunne være greit å ha en som lader i bilen også. Endret 6. august 2007 av MangaJen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå