Gå til innhold

Angrerett hos lefdal?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For produkter kjøpt i butikk er det ikke angrerett som i angrerettlovens forstand, men det kan godt hende de vil ta det i retur likevel, om du pakker det pent sammen og henvender deg saklig og hyggelig, og forklarer problemet.

 

Eventuelt kan du hevde at det er en mangel at lyden er såpass mye dårligere enn forventet, og kreve heving av kjøpet (som du strengt tatt ikke har rett til uten videre, men det går jo an å prøve seg om ikke noe annet nytter..).

 

 

Edit: Jada, sikkert 300 watt effekt på det anlegget. Villedende markedsføring? :roll:

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Kjøpte du det over nett, eller i butikk?

 

Kjøpte du det over nett så har du 14 dagers angrerett såfremt produktet leveres i samme stand som ved kjøp (eske etc burde være i salgbar tilstand).

 

Har du derimot kjøpt det i butikk har du pr lov ingen angrerett utover evt godvilje butiken evt vil gi deg.

 

Til slutt.... å forvente at et hjemekinoannlegg til 1500 kr er bra er som å tro på julenissen. Man får da hva man betaler for.

Lenke til kommentar

Edit: Jada, sikkert 300 watt effekt på det anlegget. Villedende markedsføring?  :roll:

9220506[/snapback]

 

Det klarer sikkert 300 watt på 1 kanal i 1 sekund av gangen. Hos mange produsenter/produkter så er det nok for at de skal kunne skrive det på produktene sine

Lenke til kommentar

Først må vi få klargjort om du har kjøpt produktet i butikk eller ved fjernsalg (internett, telefon, mv).

 

Dersom du har kjøpt i butikk har du ikke angrerett. Har du derimot kjøpt ved fjernsalg har du angrerett. Dette kommer av Angrerettloven §1. Tidsfrist for bruk av angrerett er i samme lov §11 definer til 14 dager.

 

Dette er noe lefdal også informerer om på sine sider om rettigheter etter kjøp:

etter kjøp

 

 

Husk også at du må kunne levere varen tilbake i "tilnærmet samme stand og mengde" for å ha krav på angrerett. Etter min mening stiller du ganske sterkt om du har orginalinnpakning, alle manualer og tilbehør samt uskadede produkter.

Endret av valentino
Lenke til kommentar

Stort sett er det ikke så veldig vanskelig å få byttet produktet inn i noe bedre og dyrere, feks om de har ett anlegg til 2-3 tusen som du heller kunne tenke deg (men blir da et mellomlegg).

 

Tilgodelapp pleier også å være en ganske grei løsning.

 

Derimot bare å gi deg pengene tilbake igjen vil de nok sannsynligvis være vanskelige med, men går jo an å spørre.

 

Kjøpt gjennom butikk har du ingen angrerett og heller ikke rett på noen av disse tingene ovenfor, men de fleste butikker strekker seg langt for å få fornøyde kunder (pengene igjen derimot er vanskelig å få til).

 

Bytterett derimot er forskjellig fra angrerett og gis frivillig fra elkjøp og expert bonus, men hjelper lite når handla på lefdal.

Lenke til kommentar

Hvis du kom og pekte på en annonse og sa at du skulle ha den varen, så stiller du ikke høyt.

 

Har derimot selger prakket på deg et produkt som skal være "bedre" enn noe annet og du tok hans ord og tok det usett er det derimot en annen sak

Lenke til kommentar

Nei, det hjelper ikke. Hvis de derimot hadde nektet deg å høre på det så. Det er din egen plikt å gjøre nødvendige undersøkelser før du handler. Når jeg ser teksten de annonserer med kan man jo imidlertid bli i tvil om det er villedende markedsføring og da kan det jo være noe å hente. Prisen tilsier imidlertid at du burde vært klar over at lydkvaliteten ikke kunne være all verden.

Lenke til kommentar
Nei, det hjelper ikke. Hvis de derimot hadde nektet deg å høre på det så. Det er din egen plikt å gjøre nødvendige undersøkelser før du handler. Når jeg ser teksten de annonserer med kan man jo imidlertid bli i tvil om det er villedende markedsføring og da kan det jo være noe å hente. Prisen tilsier imidlertid at du burde vært klar over at lydkvaliteten ikke kunne være all verden.

9221147[/snapback]

Nja, dersom selger har skrytt av "knallbra lyd" osv, så vil det jo være en mangel dersom lyden er som vibrerende pappesker. :p

 

Likevel: Den mest naturlige fremgangsmåten må være å henvende seg på en hyggelig måte, og si at man ikke er fornøyd med produktet, og om de kunne være så snille å ta det i retur. Eventuelt få tilgodelapp, eller tilby seg å kjøpe noe dyrere og bedre istedet.

Lenke til kommentar
Vel, jeg kjøpte en eldre sharp 37 tommer lcd tv på tilbud.

Den gav de meg ikke angrerett på, grunnet produktet er "dødt".

Hvis de ikke sa noe, så har du angrerett mener jeg.

9221120[/snapback]

Nei, man har ikke angrerett i butikk. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...