Sniken_123 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hei Kjøpte idag et hjemme kino anlegg hos lefdal. Når jeg endelig hadde fåt pakket ut alle delene og koblet de til skulle jeg teste lyden. Lyden viste seg da å være helt elendig . Kan jeg da folange pengene tilbake fordi jeg ikke var fornøyd med produktet? Takker for alle gode svar.. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) For produkter kjøpt i butikk er det ikke angrerett som i angrerettlovens forstand, men det kan godt hende de vil ta det i retur likevel, om du pakker det pent sammen og henvender deg saklig og hyggelig, og forklarer problemet. Eventuelt kan du hevde at det er en mangel at lyden er såpass mye dårligere enn forventet, og kreve heving av kjøpet (som du strengt tatt ikke har rett til uten videre, men det går jo an å prøve seg om ikke noe annet nytter..). Edit: Jada, sikkert 300 watt effekt på det anlegget. Villedende markedsføring? Endret 6. august 2007 av klilleng Lenke til kommentar
Loko Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Kjøpte du det over nett, eller i butikk? Kjøpte du det over nett så har du 14 dagers angrerett såfremt produktet leveres i samme stand som ved kjøp (eske etc burde være i salgbar tilstand). Har du derimot kjøpt det i butikk har du pr lov ingen angrerett utover evt godvilje butiken evt vil gi deg. Til slutt.... å forvente at et hjemekinoannlegg til 1500 kr er bra er som å tro på julenissen. Man får da hva man betaler for. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Edit: Jada, sikkert 300 watt effekt på det anlegget. Villedende markedsføring? 9220506[/snapback] Det klarer sikkert 300 watt på 1 kanal i 1 sekund av gangen. Hos mange produsenter/produkter så er det nok for at de skal kunne skrive det på produktene sine Lenke til kommentar
valentino Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Først må vi få klargjort om du har kjøpt produktet i butikk eller ved fjernsalg (internett, telefon, mv). Dersom du har kjøpt i butikk har du ikke angrerett. Har du derimot kjøpt ved fjernsalg har du angrerett. Dette kommer av Angrerettloven §1. Tidsfrist for bruk av angrerett er i samme lov §11 definer til 14 dager. Dette er noe lefdal også informerer om på sine sider om rettigheter etter kjøp: etter kjøp Husk også at du må kunne levere varen tilbake i "tilnærmet samme stand og mengde" for å ha krav på angrerett. Etter min mening stiller du ganske sterkt om du har orginalinnpakning, alle manualer og tilbehør samt uskadede produkter. Endret 6. august 2007 av valentino Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Det er kjøpt i butikk. Alt er i topp stand (untatt noe av plastikken som var på høytalerene) Har jeg altså ingen rett til penger tilbake? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Det er kjøpt i butikk. Alt er i topp stand (untatt noe av plastikken som var på høytalerene) Har jeg altså ingen rett til penger tilbake? 9220618[/snapback] nope, men du kan jo spørre og håpe på det beste. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Sånn er det desverre å bo i landet med verdens beste forbrukerkjøpslov Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hvis du ikke hørte på anlegget før du bestemte deg kan du rett og slett bare ha det så godt. Du har ikke krav på noen ting, men kan håpe de er greie mot deg. Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 får prøve å snakke litt vennelig med de folka og se om de kansje er intresert i en framtidlig kunde eller bare intresert i hurtig penger... Lenke til kommentar
Kongle2 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Stort sett er det ikke så veldig vanskelig å få byttet produktet inn i noe bedre og dyrere, feks om de har ett anlegg til 2-3 tusen som du heller kunne tenke deg (men blir da et mellomlegg). Tilgodelapp pleier også å være en ganske grei løsning. Derimot bare å gi deg pengene tilbake igjen vil de nok sannsynligvis være vanskelige med, men går jo an å spørre. Kjøpt gjennom butikk har du ingen angrerett og heller ikke rett på noen av disse tingene ovenfor, men de fleste butikker strekker seg langt for å få fornøyde kunder (pengene igjen derimot er vanskelig å få til). Bytterett derimot er forskjellig fra angrerett og gis frivillig fra elkjøp og expert bonus, men hjelper lite når handla på lefdal. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Har ikke lefdal angrerett da? Det mener jeg. (Altså i butikk) Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Hjelper det noe at de ikke hadde utstilt varen? At de bare hadde den i en eske på lager? Får vel ivertfall håpe at jeg får en tilgode lapp... Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Vel, jeg kjøpte en eldre sharp 37 tommer lcd tv på tilbud. Den gav de meg ikke angrerett på, grunnet produktet er "dødt". Hvis de ikke sa noe, så har du angrerett mener jeg. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hvis du kom og pekte på en annonse og sa at du skulle ha den varen, så stiller du ikke høyt. Har derimot selger prakket på deg et produkt som skal være "bedre" enn noe annet og du tok hans ord og tok det usett er det derimot en annen sak Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Nei, det hjelper ikke. Hvis de derimot hadde nektet deg å høre på det så. Det er din egen plikt å gjøre nødvendige undersøkelser før du handler. Når jeg ser teksten de annonserer med kan man jo imidlertid bli i tvil om det er villedende markedsføring og da kan det jo være noe å hente. Prisen tilsier imidlertid at du burde vært klar over at lydkvaliteten ikke kunne være all verden. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Nei, det hjelper ikke. Hvis de derimot hadde nektet deg å høre på det så. Det er din egen plikt å gjøre nødvendige undersøkelser før du handler. Når jeg ser teksten de annonserer med kan man jo imidlertid bli i tvil om det er villedende markedsføring og da kan det jo være noe å hente. Prisen tilsier imidlertid at du burde vært klar over at lydkvaliteten ikke kunne være all verden. 9221147[/snapback] Nja, dersom selger har skrytt av "knallbra lyd" osv, så vil det jo være en mangel dersom lyden er som vibrerende pappesker. Likevel: Den mest naturlige fremgangsmåten må være å henvende seg på en hyggelig måte, og si at man ikke er fornøyd med produktet, og om de kunne være så snille å ta det i retur. Eventuelt få tilgodelapp, eller tilby seg å kjøpe noe dyrere og bedre istedet. Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Har hatt kontakt med en kar fra Lefdal nå og de fikser pengene tilbake! Der er slik service som gjør oss kunder glade Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Har hatt kontakt med en kar fra Lefdal nå og de fikser pengene tilbake! Der er slik service som gjør oss kunder glade 9221283[/snapback] Fint. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Vel, jeg kjøpte en eldre sharp 37 tommer lcd tv på tilbud. Den gav de meg ikke angrerett på, grunnet produktet er "dødt". Hvis de ikke sa noe, så har du angrerett mener jeg. 9221120[/snapback] Nei, man har ikke angrerett i butikk. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå