Gå til innhold

Nokia N95 ME med 8gb minne, minnekort og GPS ?


Anbefalte innlegg

Jeg har vinglet mye, etter å ha innsett at Sony Ericsson aldri vil få P990i'n min til å funke (er inne på rep. for tredje gang nå) - så har valget stått mellom HTC S730 og N95. Men nå har vel loddet fallt mot den nye N95 8GB ja. Litt synd at de har valgt å fjerne linsedekslet, noe som jo er smart å ha pga. støv, riper og merker på glasset!

post-31547-1188467772_thumb.jpg

 

Men - nå venter jeg på bekreftelse på leveringstidspunkt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har vinglet mye, etter å ha innsett at Sony Ericsson aldri vil få P990i'n min til å funke (er inne på rep. for tredje gang nå) - så har valget stått mellom HTC S730 og N95. Men nå har vel loddet fallt mot den nye N95 8GB ja. Litt synd at de har valgt å fjerne linsedekslet, noe som jo er smart å ha pga. støv, riper og merker på glasset!

post-31547-1188467772_thumb.jpg

 

Men - nå venter jeg på bekreftelse på leveringstidspunkt!

9389971[/snapback]

 

Men hvis du ser, så "synker" kamera litt inn i telefonen nå.

Kamera dekslet på vanlige N95 blir fort veldig slitt i kantene, fordi den stikker ut av mobilen

Lenke til kommentar

gleder meg til denne kommer ass. Mye mer som var forbedret enn jeg trudde. Ble overrasket når jeg så at skjermen var større, finere design, bedre gps løsning, detaljer som er rettet opp (kamera, slideren) bedre batteri m.m.

 

Det eneste som jeg ville ha hatt ekstra er støtte for minnekort. Er jo kjekt selv om det er hele 8gb internminne. Men for all del... Konge mob :D

Lenke til kommentar

Sammenlignet N95 vs N95 8GB på nokia sine sider. Det under her er hva som skiller den 8GB fra plain vanilla.

 

Utenom det man kan se med fargen og litt redesign på knappen, og mangel på kamera deksel og de åpenbare 8 GB minne så noterer jeg:

 

1 mm høyere.

9 gram tyngre

241x320 pixler oppløsning.

65 timer lengre standby (yeah right!)

Inget minnekort (weird!!)

Realvideo 11

 

Mer stod det ikke på nokia sine sider.

 

Spekulasjon: Det var lekket en ny versjon av maps som noen her på forumet har lastet ned. Denne var kanskje primært laget for denne N95en...og kanskje blir tilgjengelig for de eldre N95ene når denne er i salg siden programmet må være med på denne.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Sammenlignet N95 vs N95 8GB på nokia sine sider. Det under her er hva som skiller den 8GB fra plain vanilla.

 

Utenom det man kan se med fargen og litt redesign på knappen, og mangel på kamera deksel og de åpenbare 8 GB minne så noterer jeg:

 

1 mm høyere.

9 gram tyngre

241x320 pixler oppløsning.

65 timer lengre standby (yeah right!)

Inget minnekort (weird!!)

Realvideo 11

 

Mer stod det ikke på nokia sine sider.

 

Spekulasjon: Det var lekket en ny versjon av maps som noen her på forumet har lastet ned. Denne var kanskje primært laget for denne N95en...og kanskje blir tilgjengelig for de eldre N95ene når denne er i salg siden programmet må være med på denne.

 

AKIRA

9395333[/snapback]

 

65 timer mer standby er ikke urealistisk.... den har et 300mA "større" batteri.

Det er en dritt om den har minnekort egentlig når den har 8GB inne bygget. Hvis det hadde vært mikro sd plass også så hadde du kun fått 2GB ekstra...

Skal en slik mobil ha minnekort plass så skal (Burde) det være SD og støtte for SDHC.

Lenke til kommentar
Det er en dritt om den har minnekort egentlig når den har 8GB inne bygget. Hvis det hadde vært mikro sd plass også så hadde du kun fått 2GB ekstra...

Skal en slik mobil ha minnekort plass så skal (Burde) det være SD og støtte for SDHC.

9398170[/snapback]

 

Jeg antar at du skulle frem til at du ikke synes det er så ille at den ikke har støtte for ekstra minnekort. Vel, jeg synes det. Og hadde den hatt støtte for det så har en forumbruker her nettopp kjøpt ett 4 GB som funket ypperlig..og jeg tipper 8 GB som er på vei vil funke like bra. Så hadde den hatt minnekort støtte kunne vi snakket om en mobil som hadde 16 GB minne. DET hadde vært noe.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Det er en dritt om den har minnekort egentlig når den har 8GB inne bygget. Hvis det hadde vært mikro sd plass også så hadde du kun fått 2GB ekstra...

Skal en slik mobil ha minnekort plass så skal (Burde) det være SD og støtte for SDHC.

9398170[/snapback]

 

Jeg antar at du skulle frem til at du ikke synes det er så ille at den ikke har støtte for ekstra minnekort. Vel, jeg synes det. Og hadde den hatt støtte for det så har en forumbruker her nettopp kjøpt ett 4 GB som funket ypperlig..og jeg tipper 8 GB som er på vei vil funke like bra. Så hadde den hatt minnekort støtte kunne vi snakket om en mobil som hadde 16 GB minne. DET hadde vært noe.

 

AKIRA

9399778[/snapback]

 

Er jo også 16GB minnekort på vei også. Kommer vell i slutten av året eller starten av neste år

Lenke til kommentar

Er vel ingen som vet om denne modeller har noe mer eller mindre slark enn den gamle N95 modellen. Tipper de er nogenlunde like i byggingen jeg. Kommer vel 8gb til gamle etterhvert også, og dette kan man ta ut og evnt bruke på en skriver e.l

Vanskelig å spekulere hvordan denne blir føre den har kommet ut

Lenke til kommentar
Det er en dritt om den har minnekort egentlig når den har 8GB inne bygget. Hvis det hadde vært mikro sd plass også så hadde du kun fått 2GB ekstra...

Skal en slik mobil ha minnekort plass så skal (Burde) det være SD og støtte for SDHC.

9398170[/snapback]

 

Jeg antar at du skulle frem til at du ikke synes det er så ille at den ikke har støtte for ekstra minnekort. Vel, jeg synes det. Og hadde den hatt støtte for det så har en forumbruker her nettopp kjøpt ett 4 GB som funket ypperlig..og jeg tipper 8 GB som er på vei vil funke like bra. Så hadde den hatt minnekort støtte kunne vi snakket om en mobil som hadde 16 GB minne. DET hadde vært noe.

 

AKIRA

9399778[/snapback]

 

 

Det er en dritt om den har minnekort egentlig når den har 8GB inne bygget. Hvis det hadde vært mikro sd plass også så hadde du kun fått 2GB ekstra...

Skal en slik mobil ha minnekort plass så skal (Burde) det være SD og støtte for SDHC.

9398170[/snapback]

 

Jeg antar at du skulle frem til at du ikke synes det er så ille at den ikke har støtte for ekstra minnekort. Vel, jeg synes det. Og hadde den hatt støtte for det så har en forumbruker her nettopp kjøpt ett 4 GB som funket ypperlig..og jeg tipper 8 GB som er på vei vil funke like bra. Så hadde den hatt minnekort støtte kunne vi snakket om en mobil som hadde 16 GB minne. DET hadde vært noe.

 

AKIRA

9399778[/snapback]

 

Er jo også 16GB minnekort på vei også. Kommer vell i slutten av året eller starten av neste år

9399882[/snapback]

 

Maks størrelse på Mikro SD er 4GB og de koster ganske mye. Veldig få som har dem også av nettbutikker. Grunnen til det er nok at det ikke er en egen "standard" fordi vanlig SD kort har en maks kapasitet på 2GB.

Du kan lese mer om det her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital_card

 

Du har helt rett i at det vil komme 8GB brikker, men de vil være SDHC.

 

Kan du gi meg en link som bekrefter dette? Altså 16GB Micro SDHC?

Jeg har kun hørt at vi kan komme til og se 16GB SDHC kort mot slutten av året.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Har lest at både 8GB og 16GB MicroSDHC kort er på vei til land som England.

Fant til og med en side hvor du kunne forhåndsbestille.

 

Husker ikke helt hvor jeg fant det, men bare prøv å "google-it" så finner du det nok :)

 

Nå er det vell allmennkjent at Nokia N95 har full støtte for MicroSDHC minnekort.

SanDisk selv har jo gått ut å sagt at alle deres SDHC-kort fungerer utmerket med Nokia N95. Er jo flere nordmenn som alt har kjøpt SanDisk MicroSDHC kort på 4GB som fungerer helt fint med N95. Var vell også bilder av en Nokia N95 som var testen med en prototype av et MicroSDHC kort på 8GB eller så var det 16GB. Og det så jo også ut til å fungere helt uten problemer

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Har lest at både 8GB og 16GB MicroSDHC kort er på vei til land som England.

Fant til og med en side hvor du kunne forhåndsbestille.

 

Husker ikke helt hvor jeg fant det, men bare prøv å "google-it" så finner du det nok :)

 

Nå er det vell allmennkjent at Nokia N95 har full støtte for MicroSDHC minnekort.

SanDisk selv har jo gått ut å sagt at alle deres SDHC-kort fungerer utmerket med Nokia N95. Er jo flere nordmenn som alt har kjøpt SanDisk MicroSDHC kort på 4GB som fungerer helt fint med N95. Var vell også bilder av en Nokia N95 som var testen med en prototype av et MicroSDHC kort på 8GB eller så var det 16GB. Og det så jo også ut til å fungere helt uten problemer

9403951[/snapback]

 

Søkte på det nå og må beklage at jeg har sagt feil... Var nesten litt unreal og lese at den støttet det ;)

Samme går visst for E90 og N76. Takk for opplysningen RamGuy ;)

 

Burde jo støtte 8GB SDHC når det kommer også da.

 

Og da skjønner jeg argumentet med at N95 8GB burde hatt en mikro SD plass. =)

 

Er vel ikke umulig at vi ser nye minnekort rundt juletider? :D

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...