Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dyse til Debi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
75 dyse med effektanlegg på derbi

9291543[/snapback]

 

 

 

 

75 dyse med fjernet plombe. 102 dyse med effektanlegg

9378088[/snapback]

har du røykt sokker eller?

 

bruker ikke 102 dyse med org gasser med kun effektanlegg, da drukner den jævli, org så er det 59elns og skal ikke dyse opp nesten dobbelte med bare effektanlegg, perfekt dyse er 72-75, med 21 er 80 dyse best og med trimsylinder bruker du ca 92 dyse, hadde du brukt 102 dyse med kun effektanlegg så hadde du skjært sylinderen pga den får altfor mye bensin i forhold til olje, er du heldig så bare varme skjærer du den og da kan den brukes, men får mye dårligere effekt

Lenke til kommentar
Helt vilt med 102 dyse med effektanlegg. Sleng i 80-85. Kjøp noen dyser i forsjellig størrelse så har du og bytte på,og finne den optimale.

9449884[/snapback]

 

Hei! Dere som skrur litt. Er det vanskelig å bytte dyse? Åssen gjøres det? Har en SMX med effektanlegg. Tror det kan være for stor dyse på den. Trenger aldri å bruke choke for å si det sånn. Når man starter den opp virker det nesten som den går på choke hele tiden. Må opp i litt turtall for at motoren skal gå helt rent. Vanskelig å styre gassen. Enten mye gass eller liten effekt. Går greit å kjøre på strak vei med litt lavt turtall men når det blir bakker og man må bruke litt turtall er det vanskelig å styre gassen bra uten at det blir nykking når den tar tak igjen.

Lenke til kommentar
Helt vilt med 102 dyse med effektanlegg. Sleng i 80-85. Kjøp noen dyser i forsjellig størrelse så har du og bytte på,og finne den optimale.

9449884[/snapback]

 

Hei! Dere som skrur litt. Er det vanskelig å bytte dyse? Åssen gjøres det? Har en SMX med effektanlegg. Tror det kan være for stor dyse på den. Trenger aldri å bruke choke for å si det sånn. Når man starter den opp virker det nesten som den går på choke hele tiden. Må opp i litt turtall for at motoren skal gå helt rent. Vanskelig å styre gassen. Enten mye gass eller liten effekt. Går greit å kjøre på strak vei med litt lavt turtall men når det blir bakker og man må bruke litt turtall er det vanskelig å styre gassen bra uten at det blir nykking når den tar tak igjen.

9460332[/snapback]

 

No problemo!

 

I bunnen av forgassern din er det et svart lukk. Skru av dette. Etter det skal du kunne se 2 gull lakkerte skruer. En står muligens litt lenger ned enn den andre,dette er da tomgangs dyse. Det er ikke den du skal bytte. Skru så ut den andre. Husk og alltid ha det rent rundt der. Vil ikke ha noe rusk i forgasser'n ;) .

 

Så setter du bare inn den nye dysa og skrur på lukket. Så må du nok kicke litt for og fylle det lukket med bensin igjen. Kan lønne seg og trille da det går fortere. Lykke til :) .

Lenke til kommentar

Oki! Takk for tipset der da. Jeg skal coole litt med den dysa men mopeden går ikke skikkelig på tomgang. Virker som om gasswiren er for slakk. Åssen får jeg strammet denne? Finnes det kanskje noe skrue man kan skru på for å justere opp tomgangsturtallet litt på selveste forgasseren? Det er noen skruer på forgasseren men har ikke prøvd å eksperimentere med de ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...