sparemaster Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg planlegger å kjøpe et hebo effektanlegg til min derbi senda x-race 2006 mod. Det jeg lurer på er hvilken dyse skal jeg bruke da. Følger det med dyse når jeg kjøper den eller må jeg bestille det også? http://www.speedoptions.no/index.php?main_...577d1536727b295 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Bare skriv at du skal ha med ei dyse (også skriver du hva slags sykkel du har) så ordner de det for deg Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 75 dyse med effektanlegg på derbi Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 75 dyse med effektanlegg på derbi 9291543[/snapback] 75 dyse med fjernet plombe. 102 dyse med effektanlegg Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 75 dyse med effektanlegg på derbi 9291543[/snapback] 75 dyse med fjernet plombe. 102 dyse med effektanlegg 9378088[/snapback] har du røykt sokker eller? bruker ikke 102 dyse med org gasser med kun effektanlegg, da drukner den jævli, org så er det 59elns og skal ikke dyse opp nesten dobbelte med bare effektanlegg, perfekt dyse er 72-75, med 21 er 80 dyse best og med trimsylinder bruker du ca 92 dyse, hadde du brukt 102 dyse med kun effektanlegg så hadde du skjært sylinderen pga den får altfor mye bensin i forhold til olje, er du heldig så bare varme skjærer du den og da kan den brukes, men får mye dårligere effekt Lenke til kommentar
thrml Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 bruker 80 dyse til effektanlegg jeg.. hva er problemet? funker fett som f*** det.. Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 en kar som sa han hadde 75 utn plomba og 102 med effektanlegg Lenke til kommentar
sebbe1122 Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 han kan kje vert frisk.. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) På GPRen bruker jeg 78 dyse , funker veldi greit (metrakit Oval ) Endret 4. september 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Helt vilt med 102 dyse med effektanlegg. Sleng i 80-85. Kjøp noen dyser i forsjellig størrelse så har du og bytte på,og finne den optimale. Lenke til kommentar
caines24 Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Helt vilt med 102 dyse med effektanlegg. Sleng i 80-85. Kjøp noen dyser i forsjellig størrelse så har du og bytte på,og finne den optimale. 9449884[/snapback] Hei! Dere som skrur litt. Er det vanskelig å bytte dyse? Åssen gjøres det? Har en SMX med effektanlegg. Tror det kan være for stor dyse på den. Trenger aldri å bruke choke for å si det sånn. Når man starter den opp virker det nesten som den går på choke hele tiden. Må opp i litt turtall for at motoren skal gå helt rent. Vanskelig å styre gassen. Enten mye gass eller liten effekt. Går greit å kjøre på strak vei med litt lavt turtall men når det blir bakker og man må bruke litt turtall er det vanskelig å styre gassen bra uten at det blir nykking når den tar tak igjen. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Helt vilt med 102 dyse med effektanlegg. Sleng i 80-85. Kjøp noen dyser i forsjellig størrelse så har du og bytte på,og finne den optimale. 9449884[/snapback] Hei! Dere som skrur litt. Er det vanskelig å bytte dyse? Åssen gjøres det? Har en SMX med effektanlegg. Tror det kan være for stor dyse på den. Trenger aldri å bruke choke for å si det sånn. Når man starter den opp virker det nesten som den går på choke hele tiden. Må opp i litt turtall for at motoren skal gå helt rent. Vanskelig å styre gassen. Enten mye gass eller liten effekt. Går greit å kjøre på strak vei med litt lavt turtall men når det blir bakker og man må bruke litt turtall er det vanskelig å styre gassen bra uten at det blir nykking når den tar tak igjen. 9460332[/snapback] No problemo! I bunnen av forgassern din er det et svart lukk. Skru av dette. Etter det skal du kunne se 2 gull lakkerte skruer. En står muligens litt lenger ned enn den andre,dette er da tomgangs dyse. Det er ikke den du skal bytte. Skru så ut den andre. Husk og alltid ha det rent rundt der. Vil ikke ha noe rusk i forgasser'n . Så setter du bare inn den nye dysa og skrur på lukket. Så må du nok kicke litt for og fylle det lukket med bensin igjen. Kan lønne seg og trille da det går fortere. Lykke til . Lenke til kommentar
caines24 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Oki! Takk for tipset der da. Jeg skal coole litt med den dysa men mopeden går ikke skikkelig på tomgang. Virker som om gasswiren er for slakk. Åssen får jeg strammet denne? Finnes det kanskje noe skrue man kan skru på for å justere opp tomgangsturtallet litt på selveste forgasseren? Det er noen skruer på forgasseren men har ikke prøvd å eksperimentere med de ennå. Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 prøv med 75 dyse, så stiller du på tomgangs dysa og lufteskruen, merker visst den er litt hissig av seg selv så er det litt for lita dyse, har du for stor så er det sånn at den dauer litt av visst du gir full gass fort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå