Gjest Slettet+123498734 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 nå er det mye snakk om ingen , 8 , 10 , 12 og 18 timers ladetid på en ny tlf! noen mener den gammle batteritypen er avleggs og man kan bruke tlf med en gang! nå har jeg kjøpt meg HTC s710 og følgende spm er : hvor lenge skal/BØR denne tlf lades første gangen? takker for all svar Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Lad til batteriet er fullt, så er den klar til å brukes. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Batteriene slutter jo å lade når de er fulle. Det er jo bare tull at det skal lade 16-17 timer og sånt. Batteriet er jo ferdig lada på 2-4 timer som regel, og hadde det ikke automatisk avslutta ladinga selv, hadde det vært stor eksplosjonsfare dersom batteriet fortsatte og lade lenge etter det var fullt.. Det var i forrige årtusen med den eldgamle teknologien man skulle lade batteriene lenge. Da skulle manogså unngå å kladdelade. I dag er det stikk motsatt. Amobil og flere andre mobilnettsteder har lant annet guider for dette for de som er interessert i å lese ogt lære er om dette. Endret 6. august 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123498734 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 hvor finner jeg disse guidene? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hva skal du med en guide? Lad opp telefonen og bruk den/lad den whenever you want Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) hvor finner jeg disse guidene? 9222040[/snapback] Makan til hjelpesløshet hos folk i dag da. Jeg gidder ikke å sende deg linken, du kan få finne fram sjøl. Men siden jeg er så snill så skal jeg lage en "veibeskrivelse": - Gå inn på www.amobil.no - "Guider" på venstre side - Scroll ned til "Flere guider" - Klikk deg inn på "Unngå batterifellene!" Eller gå inn på www.google.no - Tast inn f.eks. "batteri(eller battery)+guide" i søkefeltet og trykk "Google-søk" Endret 6. august 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Og her dukket saken opp i Nettavisen igjen. Konklusjonen i alle artiklene om dette temaet siste tiden har vært at det er lurt å lade mobilen når man har sjansen til det. Uansett om man bare rekker å lade i 20 minutter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123498734 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 hvor finner jeg disse guidene? 9222040[/snapback] Makan til hjelpesløshet hos folk i dag da. Jeg gidder ikke å sende deg linken, du kan få finne fram sjøl. Men siden jeg er så snill så skal jeg lage en "veibeskrivelse": - Gå inn på www.amobil.no - "Guider" på venstre side - Scroll ned til "Flere guider" - Klikk deg inn på "Unngå batterifellene!" Eller gå inn på www.google.no - Tast inn f.eks. "batteri(eller battery)+guide" i søkefeltet og trykk "Google-søk" 9222113[/snapback] jadda jadda konklusjonen er : lad så ofte og mye du kan :;D Lenke til kommentar
Duppsa Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Nye swap batterier som kommer fra nokia verksted anbefales en førstegangslading på 10 timer. Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 bruker alltid tommelfingerregelen: Lad mobilen over natten (12 timer) for så å lade den helt ut. Jeg gjentar dette 2-3 ganger. Etter det kan man klapplade. Har hatt et bra ressultat med denne fremgangsmåten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå