helto Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hei Jeg har formatert pcen min, og nå virker det som om batteriet er ødelagt. For det tar ca 5 minutter fra 100% oppladet, til det er oppbrukt...Det jeg lurer på er om batteriet ER ødelagt, eller om det er en driver eller en innstilling på pcen som gjør at batteriet blir fort brukt opp? Jeg har brukt et program som heter "everest" til å finne ut litt om batteriet: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Strømtyringegenskaper Gjeldenestrømkilde: Batteri Batteristatus: 100 % (Fullladet batteri) Fullt batterilevetid: Ukjent Gjenværede batterilevetid: Ukjent Batteriegenskaper Enhetsnavn: JM-6 Produsent: Hewlett-Packard Unik id: 0199613075Hewlett-PackardJM-6 Batteritype: Oppladbar Li-Ion Oprinnelig kapasitet: 88800 mWh Fullt oppladet kapasitet: 3315 mWh Nåværende kapasitet: 3315 mWh (100 %) Slitasjenivå: 96 % Strømtilstand: Lader ut all hjelp mottas med stor takk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Batterier varer ikke så lenge, kanskje 3 år typisk. Hvis det brukes lite, f.eks. står i dockingstasjon og lader hele tiden, så varer det kanskje bare ett år. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Om batteriet tappes så fort har liten sammenheng med rivere å formatering. Iallefall når det er snakk om 5 min. Lenke til kommentar
helto Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 jaja...da må jeg vel kjøpe meg et nytt batteri da men takker for svar! Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Slitasjenivå: 96 % Dette indekerer vel det du trodde, at batteriet er nesten "oppbrukt" mht. opp/utladnings sykluser. Nytt batteri skulle nok hjelpe. eller ... har du installert ALLE driverne fra PC produsenten ? Hvor gammel er PC'n ? Sjekk om produsenten har tilbakekalt batterier fra din serie. Lenke til kommentar
helto Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 jeg har ikke innstalert drivere for masselagringskontroller, skjermkort(VGA-kompatibelt) og SM-busskontroller. Men disse skal vel ikke påvirke batteriet(?) Vet du forresten hva disse er til, for jeg finner ikke driverene til dem, og lurer på om jeg bare kan droppe å innstalere dem. Men pcen er 2 år gammel og den står nesten alltid å lader, så ifølge det Hårek sa så er det ikke så rart hvis batteriet er oppbrukt nå... Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) "masselagringskontroller" = Driver til disk kontroller. "skjermkort(VGA-kompatibelt)" = Driver til skjermkortet "SM-busskontroller" = Driver til Systems Management Bus (som bl. annet brukes til å lese av viftehastigheter, temperaturer og status for *batteriet* Dersom PC'n har et Intel chipset, last ned siste chipsetdriver fra Intel, alterntivt Nvidia/VIA chipset drivere fra disse, eller fra PC produsentens hjemmeside, hvor du nok vil finne chipset drivere sammen med de andre driverene. Endret 7. august 2007 av BearCat Lenke til kommentar
helto Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Dersom PC'n har et Intel chipset, last ned siste chipsetdriver fra Intel, alterntivt Nvidia/VIA chipset drivere fra disse, eller fra PC produsentens hjemmeside, hvor du nok vil finne chipset drivere sammen med de andre driverene. 9228320[/snapback] jeg er ikke veldig god på pc, så jeg skjønte ikke veldig mye av det du sa der Men klarer/orker du å finne driverene for meg? pcen min er en "HP Pavilion ze2000" og jeg har "xp home edition". Jeg vet ikke om du kan finne driverene ut fra det jeg, men si ifra hvis du trenger mer info.. takker veldig mye hvis du orker å finne det for meg EDIT: jeg har funnet det tror jeg: link men hvilke er det jeg skal laste ned? Endret 7. august 2007 av helto Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Dersom din PC er en "HP Pavilion ZE2247EA Notebook PC"... Last ned og innstaller disse : "masselagringskontroller" "skjermkort(VGA-kompatibelt)" HP Batterisjekk Her finner du ATI/AMD's "Catalyst Software Suite" (hovedkort/IGP drivere) som nok kan være mer oppdatert enn de som ligger på HP sin side. PS. Har du orginal CD'ne som fulgte med maskinen når den var ny, så skal du ha alle nødvendige drivere der, og kan legge inn disse før du evt. oppdaterer. Endret 7. august 2007 av BearCat Lenke til kommentar
helto Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 takker så myye jeg fikk lagt inn alle driverene unntatt "masselagringskontroller", men jeg kan prøve å finne cden og innstalere driveren fra den Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Ok, bare hyggelig Da har du blitt kvitt "utropstegnet" på SM-Bus kontrolleren ? Hvordan oppfører batteriet seg nå, og hvilket "slitasjenivå" melder Everest om ? Lenke til kommentar
helto Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 jepp, utropstegnet er blitt borte. Men batteriet blir like fort "oppbrukt" som før.. og Everest viser fortsatt at slitasjenivået er på 96% Så det tyder vel på at jeg må punge ut med 1200kr og kjøpe meg et nytt batteri da... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Drivere kan få systemet til å bruke mer strøm, men aldri så mye som på 5 min. Så da erd et bare å punge ut, og de er desverre dyre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå