Diskuterer Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hei.. Jeg leta over alt men fant ikke hvilken minne dataen min bruker.. =( Kan noen hjelpe meg.. var på alle websidene nesten .. Data merke: Fujitsu Siemens - Scaleo P Takk Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) http://www.fujitsu-siemens.no/home/product.../scaleo_p.html# gå inn der og trykk på Dataark. ser ut til at du trenger DDR2 533mhz eller 667 mhz. Husk at diverse garantier opphører når du oppgraderer selv! Hvor mye RAM har du nå? Endret 6. august 2007 av khaffner Lenke til kommentar
Diskuterer Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 http://www.fujitsu-siemens.no/home/product.../scaleo_p.html#gå inn der og trykk på Dataark. ser ut til at du trenger DDR2 533mhz eller 667 mhz. Husk at diverse garantier opphører når du oppgraderer selv! Hvor mye RAM har du nå? 9220107[/snapback] 1 gb-- skal kjøpe 2 gb snart.. men vet ikke hvilken jeg skal kjøpe kan du hjelpe meg litt? takk , men trenger jeg bare å finne en minne (2gb) eller må den passe til pc! altså da mener jeg må jeg oppgradere prosessor og andre ting? Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Du sier ikke noe om hvor gammel maskinen er. Denne har vært levert med forskjellig innhold. Men du kan jo prøve å finne ut av det selv med for eks. SIW Endret 6. august 2007 av GLOCK05 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 du trenger vanligvis ikke oppgradere prosessoren når du oppgraderer RAM'en du kan mer eller mindre velge en her. pass på om du velger EN brikke med 2gb eller et sett med 2 1gb-brikker. såvidt jeg har forstått vil du ha EN 2gb brikke? Lenke til kommentar
Diskuterer Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 du trenger vanligvis ikke oppgradere prosessoren når du oppgraderer RAM'en du kan mer eller mindre velge en her. pass på om du velger EN brikke med 2gb eller et sett med 2 1gb-brikker. såvidt jeg har forstått vil du ha EN 2gb brikke? 9220373[/snapback] ja,.. men hvilken blir best da? hvis jeg velger 2 x 1gb så blir det ca 2000 mhz men hvis jeg velger 1 x 2gb så blir det 1000 mhz- er det sånn eller? eller tar jeg feil? takk forresten Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 jeg er passe nybegynner innen ram, så jeg håper andre finner veien til denne diskusjonen også. kan nesten ikke hjelpe deg videre, men jeg kan garantere deg at det du skrev er feil. hvis jeg velger 2 x 1gb så blir det ca 2000 mhzmen hvis jeg velger 1 x 2gb så blir det 1000 mhz- Lenke til kommentar
Diskuterer Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 jeg er passe nybegynner innen ram, så jeg håper andre finner veien til denne diskusjonen også. kan nesten ikke hjelpe deg videre, men jeg kan garantere deg at det du skrev er feil. hvis jeg velger 2 x 1gb så blir det ca 2000 mhzmen hvis jeg velger 1 x 2gb så blir det 1000 mhz- 9220854[/snapback] hehe takk .. men så du mener hvis jeg skal kjøpe 1x 2gb minne ,, og det står der at det er 1000 mhz.. eksempel.. blir det 2000 mhz for begge da? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 det blir 1000mhz HVER, ikke tilsammen. Lenke til kommentar
Diskuterer Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 det blir 1000mhz HVER, ikke tilsammen. 9220927[/snapback] Tusen Takk-- Tusen TAkk --- =) Takk for hjelpen- Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Minne har nok samme hastighet uansett 1, 2 eller flere brikker. Skulle man ellers ha minne med ulik hastighet, får alle hastigheten til det som har lavest hastighet. Men du bør nok først sjekke hva slags ram du bruker i dag, og om du har ledige spor. Faktisk en del "ferdigmaskiner" som bare har plass til to brikker. Aktuelle program er: CPU-Z. Dette gir info om CPU, HK og minne. SIW. Dette gir omtrent all informasjonen som er mulig fra systemet. Ved hjelp av informasjonen fra en av disse finner du enkelt ut hva slags minne du trenger. Lenke til kommentar
Diskuterer Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Minne har nok samme hastighet uansett 1, 2 eller flere brikker. Skulle man ellers ha minne med ulik hastighet, får alle hastigheten til det som har lavest hastighet. Men du bør nok først sjekke hva slags ram du bruker i dag, og om du har ledige spor. Faktisk en del "ferdigmaskiner" som bare har plass til to brikker. Aktuelle program er: CPU-Z. Dette gir info om CPU, HK og minne. SIW. Dette gir omtrent all informasjonen som er mulig fra systemet. Ved hjelp av informasjonen fra en av disse finner du enkelt ut hva slags minne du trenger. 9221022[/snapback] Jeg har 2 ledige plasser.. og det er DDR2 .. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå