BumperSticker Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg koblet til noe nye høytalere i hattehyllen i dag. Men de ledningene som var i bilen var helt like, det var ingen forskjell på dem (valigvis er den ene ensfarget, og den andre har en stripe på) Lyden er bra, høres ut som om det er riktig, men jeg stoler ikke helt på meg selv... Hvis jeg har koblet feil, vil det slite ekstra på batteriet? Eller kan det kortslutte? og et ekstra spørsmål sånn på tampen: Ledningen til det ekstra bremselyset jeg har i bakvinduet er falt ut fra festet, og skjønner ikke hvor den hang fast før... Lenke til kommentar
gxi Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Dersom du har byttet polaritet ødelegger du ikke noe, men dersom ikke alle høyttalerene har samme polaritet vil de motvirke hverandre fordi de blir stående i motfase. Når den ene øker trykket i lufta vil den andre forsøke å gjøre det motsatte, og resultatet vil da være vesentlig lavere lydnivå. Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 hvordan kan jeg finne ut om det er rett? På den ene var 1 ledning rød og gul, den andre brun og hvit. japanerne vet å forvirre altså... Lenke til kommentar
gxi Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) En metode er å koble fra på begge sider og koble den ene siden til et batteri. Du kan så måle med et voltmeter/multimeter polariteten på andre enden. De er da ikke helt like? Er det ikke enkelt og greit bare å se på andre siden og sammenlign med hva du finner på nettet av informasjon til en evt. plugg som sto der. Endret 6. august 2007 av jonepet Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 nei, de er ikke like. Forskjellige farger på de til venstre og de til høyre. men broren min har et voltmeter, så får prøve med den. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå