martin_schutt Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Hei på dere Jeg jobber i Telekiosken som deltidsansatt ved siden av skolen, og selger Telenor der. På fritiden er jeg "agent" for nutel. Det vil si å rekruttere nye abbonenter gjennom nettet. Dette har sjefen min fått vite om, og ringte meg i dag. Han var ikke særlig fornøyd og sa at om jeg ville beholde jobben i Telekiosken så måtte jeg avslutte mitt forhold med Nutel umiddelbart. Har han faktisk lov til å sparke meg pga jeg selger for en konkurrent? Eller kan jeg gjøre hva jeg vil på fritiden? Mvh Martin Endret 6. august 2007 av martin_schutt Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Har han faktisk lov til å sparke meg pga jeg selger for en konkurrent? Mvh Martin 9219811[/snapback] Ja, da detter er illojalt overfor arbeidsgiver. Lenke til kommentar
gladmobilja Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Tror ærlig talt du bør spørge en advokat. Du kan aldrig være sikker på at få korekt svar her.. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Dette er standard arbeidsbetingelser i de aller fleste tilfeller og din sjef har helt rett. Lenke til kommentar
stue Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Din sjef har nok rett her. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Står i min arbeidskontrakt at jeg ikke kan drive med noe konkurrerende. Det er stort sett vanlig i alle bransjer som selger varer og/eller tjenester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå