Devil123 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 er det mulig å sette inn en plombe igjen på Derbi Senda R? i såfall blir det bra? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 er det mulig å sette inn en plombe igjen på Derbi Senda R? i såfall blir det bra? 9219807[/snapback] Hvem Senda er det snakk om? Omtrent alle modellene til Derbi heter Senda, så blir litt vanskelig å gi et svar når du ikke spesifiserer hvem modell det er, iom at det er forskjellige plomberingsmetoder. Lenke til kommentar
Loled Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Alt er mulig bare du har rett verktøy og hjerne Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Alt er mulig bare du har rett verktøy og hjerne 9220002[/snapback] Kan være en smule komplisert om han har modellen med blindtarm i svana, slik at den er kappa av, innmaten i potta er fjerna og alt er sveisa igjen.. Lenke til kommentar
Loled Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Kjøp effektanlegg, tjener mye mer effekt på det Lenke til kommentar
Gaut1 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Kjøp effektanlegg, tjener mye mer effekt på det 9225224[/snapback] Det var snakk om å sette inn plomben. Hvis plomben var festet med skruer eller lignende, skal det ikke være noe problem å sette den inn igjen. Hvis den ble kappet ut, blir det som sagt problematisk. Du kan jo gå en tur på www.mopedportalen.com og se om du finner noe der. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Har du tilgang på sveis, så sveis faenskapet fast inni der. Hvis du skal på kontroll og redd for å bli tatt finnes det mange måter å lage ei midlertidig plombe på, men det går jeg ikke inn på her. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Takk for alle gode svar! Lenke til kommentar
Gramex Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Pakk litt stålull inni potta så skal det dempe litt... Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Kjøp effektanlegg, tjener mye mer effekt på det 9225224[/snapback] Nei, feil, man tjener ikke noe annet effekt enn et annet register. Pakk litt stålull inni potta så skal det dempe litt... 9235801[/snapback] Han har altså fjernet plombering, det er ikke snakk om hvor vidt det bråker. Trådstarter : Bruk en 5kroning og sleng inni starten av svana, borr opp hullet i krona til 4mm og sveis fast. Lenke til kommentar
speedfreak Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 hva er plombe, og hvor mye fortere går mopeden når man tar den ut? Lenke til kommentar
caines24 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 hva er plombe, og hvor mye fortere går mopeden når man tar den ut? 9240909[/snapback] En plombering er en permanent eksosbrems og virker ved å redusere toppfarten på syklene. Om man fjerner disse vil syklene omtrent få en dobling av hastighet. Suzuki SMX går i 45 km/t med plombering (option som brukes i norge) og sliter seriøst med oppoverbakker. Fjerner du denne og setter på passe dyse vil sykkelen gjøre ca 80 km/t. Disse syklene er konstruert for å kunne gå i 70-80 km/t men ikke mer. Dette har med stabilitet i ramma å gjøre samt bremser. Det er noen som trimmer mopedene så de klarer hastigheter på rundt 100 km/t men dette er helt uforsvarlig etter mitt syn. Hadde det vært jeg som hadde styrt dette landet hadde jeg latt mopeder ha en toppfart på 70 km/t og ikke mer. Da klarer man å holde tritt med trafikken _I_ byen. Skal man ligge på landeveien og kjøre i 100-110 km/t mener jeg det er på sin plass med motorsykkelsertfikat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå