Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mulig å sette inn en plombe igjen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det mulig å sette inn en plombe igjen på Derbi Senda R? i såfall blir det bra?

9219807[/snapback]

Hvem Senda er det snakk om? Omtrent alle modellene til Derbi heter Senda, så blir litt vanskelig å gi et svar når du ikke spesifiserer hvem modell det er, iom at det er forskjellige plomberingsmetoder.

Lenke til kommentar
Kjøp effektanlegg, tjener mye mer effekt på det

9225224[/snapback]

Det var snakk om å sette inn plomben.

 

Hvis plomben var festet med skruer eller lignende, skal det ikke være noe problem å sette den inn igjen. Hvis den ble kappet ut, blir det som sagt problematisk.

 

Du kan jo gå en tur på www.mopedportalen.com og se om du finner noe der.

Lenke til kommentar
Kjøp effektanlegg, tjener mye mer effekt på det

9225224[/snapback]

 

Nei, feil, man tjener ikke noe annet effekt enn et annet register.

 

 

Pakk litt stålull inni potta så skal det dempe litt...

9235801[/snapback]

 

Han har altså fjernet plombering, det er ikke snakk om hvor vidt det bråker.

 

Trådstarter : Bruk en 5kroning og sleng inni starten av svana, borr opp hullet i krona til 4mm og sveis fast.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
hva er plombe, og hvor mye fortere går mopeden når man tar den ut?

9240909[/snapback]

 

En plombering er en permanent eksosbrems og virker ved å redusere toppfarten på syklene. Om man fjerner disse vil syklene omtrent få en dobling av hastighet. Suzuki SMX går i 45 km/t med plombering (option som brukes i norge) og sliter seriøst med oppoverbakker. Fjerner du denne og setter på passe dyse vil sykkelen gjøre ca 80 km/t. Disse syklene er konstruert for å kunne gå i 70-80 km/t men ikke mer. Dette har med stabilitet i ramma å gjøre samt bremser. Det er noen som trimmer mopedene så de klarer hastigheter på rundt 100 km/t men dette er helt uforsvarlig etter mitt syn. Hadde det vært jeg som hadde styrt dette landet hadde jeg latt mopeder ha en toppfart på 70 km/t og ikke mer. Da klarer man å holde tritt med trafikken _I_ byen. Skal man ligge på landeveien og kjøre i 100-110 km/t mener jeg det er på sin plass med motorsykkelsertfikat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...