SuperStoffer Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Har netopp bygd ny pc... og den har funka fint en liten stund... men når jeg nå skrur den på står den i ro i 5 sek før den skrur seg av!!! har noen peil på hva som er feil??? Asus A7N8X Deluxe AMD Xp 2400+ Thermaltake Volcano 7+ Seagate 120 gb TwinMos 256 mb ddr ram cl 2.5 Abit Siluro Geforce 4 128 mb ram agp 8x Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Skjer det INGENTING? (skjermbilde, pipelyder, harddiskaktivitet osv osv) Lenke til kommentar
SuperStoffer Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Niks ikke et fuckings pip engang!!! skjermen er bare helt svart helt til den skrur seg av Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Ah, det var du det. Lyser det på hk?, det skal være en diode der Lenke til kommentar
SuperStoffer Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Ah, det var du det. Lyser det på hk?, det skal være en diode der Jeppz det lyser på hk ja!!! argh! blir så forbanna når ikke pcen funker Lenke til kommentar
CerveZa_ Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Sjekk om vifta på CPU-kjøleren snurrer, en del hovedkort har en sikkerhetsfunksjon som slår av PC'en hvis vifta ikke sviver eller CPU'en blir for varm Du får være rask med å stappe hodet inn i kabinettet etter du starter den, 5 sek skal vel være nok Lenke til kommentar
SuperStoffer Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Vifta går bra den. Nå funka faktis pcen litte grande=) Jeg kom meg inn i bios men der blinka skjermen noe jævli og så skrudde den seg av Lenke til kommentar
SuperStoffer Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Scheise !!!!!!! Fant netopp ut hva problemet var!!! Kom meg inn i bios og der sto det at cpu tempen var på 105 grader!!!!! Den pcen skal i alle fall ikke på før jeg har fått meg ny goop ass!!!!! Bra den ikke ble grilla... Lenke til kommentar
Laka Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Kan den virkelig ha tålt 105c? Men det forklarer iallfall hvorfor den slo seg av Lenke til kommentar
SuperStoffer Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Kan den virkelig ha tålt 105c? Men det forklarer iallfall hvorfor den slo seg av håper da det.. fikk ikke noe feilmelding eller noe sånt så den har sikkert tålt det Lenke til kommentar
Laka Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Du vil ikke få noen feilmelding......... Enten så starter den, eller så starter den ikke. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Scheise !!!!!!! Fant netopp ut hva problemet var!!! Kom meg inn i bios og der sto det at cpu tempen var på 105 grader!!!!! Den pcen skal i alle fall ikke på før jeg har fått meg ny goop ass!!!!! Bra den ikke ble grilla... Har du sett etter at du har satt kjøleribben riktig på. Lenke til kommentar
zero Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Først av alt så sjekk at vifta er beregna til den cpu'en du har. Kjenner folk som har oppgradert systemet(AMD basert) og regna med at den gamle vifta var god nok, for så å svi av den nye cpu'en. Mener å huske at hovedkortet ditt har CPU Overheating Protection og hvis denne fungerer så skal ikke CPU'en din være ødelagt. Det er nok denne som har slått seg på og skrudd av maskinen din når temperaturen ble for høy. Så hvis du ikke har satt på vifta feil, anbefaler jeg deg å kjøpe artic silver + en god vifte(feks. volcano 9). Microplex har begge disse produktene. Edit: Så at du hadde volcano 7. Lenke til kommentar
SuperStoffer Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Er ganske sikker på at vifta er riktig satt på... Men er det ikke litt uvanlig at cpu tempen er på 105c selv om jeg ikke har goop eller thermal pad??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå