jonasfd Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hey, har i flere år nå ønsket meg et eget stereo anlegg etter og ha forbannet meg over lyd kvalitet på mp3 filer og koss headsett. Så nå som student med egen hybel ønsker jeg nå og gå til innkjøp av et anlegg. Problemet er at som mange andre studenter er jeg lutfattig, og derfor vanskelig og finne et godt anlegg. Men har sett på dette http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=25689&cid=5512 og lurer på hva dere tror om det. Skal ikke kjøpe det fra elprice, men det var der jeg hentet link. Prisen er ca det samme. Takk på forhhånd Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Gjør sikkert susen det anlegget der. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Dantax og Eltax, samme dritet. Dette er hvertfall min oppfattning av det, og jeg tror ikke jeg er den eneste. Det låter rimelig dårligt, og det er i mine øyne bortkastet å bruke 3600,- på det. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Nei nei nei,ville ikke bedt noen kjøpe Eltax eller Dantax om de så hadde 20 kr i lomma. Hvor i landet bor du? Har du tenkt på å kjøpe brukt? Er mye å spare ved å kjøpe brukt bare man vet hvor man skal se. En annen ting,må du ha CD-spiller eller har du en annen kilde som en MP3-spiller som kan brukes? Du kan se på eksemplet som brukes her veldig ofte, Dynavoice F6 sammen med Cambridge 340. En billig løsning som er 10 ganger bedre enn den du linket til først. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg vil anbefale at du ser på bruktmarkedet. Hvor stort rom har du? På en vanlig studenthybel kan du få godt resultat med en stativhøyttaler. Når det gjelder Dynavoice, så er ikke alle like begeistret for den: omtale på Hifisentralen. Frode Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Og hvilke greie stativhøyttalere til under 1000 kr tenker du gir kvaliteten og lydtrøkket som en student sikkert ønsker? For ikke å snakke om at man må kjøpe stativer ved siden. Og så klart den karen som har nytet det som er av toppklasse-høyttalere og bøyd seg etter dette ikke vil like en høyttaler til 800 kr nevneverdig. Prismessig gir de likevel mye for pengene,kanskje mest av alle opp mot 2000 kr. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Og hvilke greie stativhøyttalere til under 1000 kr tenker du gir kvaliteten og lydtrøkket som en student sikkert ønsker? For ikke å snakke om at man må kjøpe stativer ved siden. Og så klart den karen som har nytet det som er av toppklasse-høyttalere og bøyd seg etter dette ikke vil like en høyttaler til 800 kr nevneverdig. Prismessig gir de likevel mye for pengene,kanskje mest av alle opp mot 2000 kr. 9220667[/snapback] Tro det eller ei, det finnes faktisk studenter som prioriterer annet enn kvantitet når det gjelder musikk. Når det gjelder theStig på sentralen, så ligger hans kunnskap om hifi vesentlig høyere enn hos de fleste. Jeg er faktisk så dum at jeg tror på han når han sier at han hørt kompakt-anlegg til 999,50 som spiller bedre. Det må være opp til hver enkelt å bestemme hva man skal kjøpe, men jeg ser ikke noe galt i å gjøre folk oppmerksom på at det finnes delte meninger om et produkt. Frode Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Vel,starter man med å linke til Dantax syns jeg det hinter litt. Vet godt at studenter ofte har langt bedre preferanser men gikk utifra den. Og ja,jeg prøver ikke å late som jeg vet noe mer enn han. Karen virker jo som han har god peiling men å slakte et produkt som faktisk overgår det meste som er der ute til samme prisen blir litt feil for meg. Hun kunne gjerne skrevet litt om noen av de store Proson modellene eller noen Eltaxer om han vil ha noe å klage på. Og om det er noe kompaktanlegg til den prisen som spiller bedre vil jeg høre det øyeblikkelig,må være rene røverkjøpet. Ellers enig at det er helt riktig å informere om forskjellige sider av samme sak,hengte meg litt vel oppi det som ble sagt angående F6 da jeg føler de er en av de som minst fortjener slakt nå. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Uansett, her er i alle fall noen brukte alternativer: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...666&WT.svl=Link http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...666&WT.svl=Link http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...666&WT.svl=Link Frode Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hva er budsjettet på? Lenke til kommentar
jonasfd Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Hey, takk for mye fin tilbakemleding, har nå gitt opp annlegget jeg linket først. For de som lurte på budsjett, så kan det ikke bikke 4 tusen. Det er egentlig ikke helt en hybel men en leilighet jeg har fått, ca 70 kvadrat, og rommet de skal stå i kanskje 30(?). Likte veldig godt Dynavoice F6 Calvados som noen linket, har lest litt om de nå, og de virker jo som et realt alternativ. Må både ha forsterker, og en cd spiller ja. Som sagt tidligere, er jeg litt lei av mp3 kvalitet. Har også planer om og invistere i en lp spiller da jeg har tatt over min fars samling, men dette er lengre fram i tid. Så nå ser jeg på Dynavoice F6 Calvados http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315428 Forsterker/cd spiller er jeg litt mer usikker, men likte CAMBRIDGE Azur 340A SE http://hifiklubben.no/produkter/stereo/for...erker_soelv.htm Kanskje noen har et hett tips der for og komme under den øsnkede grensen? Men høytalere + forsterker = 2800, da er det ikke så veldig mye igjen til en cd spiller, tenker også på om kabler er dyrt? Igjen takk for alle svar. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Vil tippe dette kunne falt i smak? Eller er du bestemt på gulvhøyttalere og separat CD spiller / forsterker? Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Rart ingen av de som svarte i tråden du linket til dro konklusjonen at "TheStig" fikk et par dårlige/skadde høyttalere. Jeg synes iallefall det er rart at han er den eneste jeg hittil har sett som sier høyttalerne spiller dårlig, og han sier til og med at de spiller dårlig til å koste 900kr. Er ikke en uttalelse jeg tar for god fisk iallefall. Kommer selv til å kjøpe Dynavoice F6 og CAMBRIDGE Azur 340A SE snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå