Debate Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Alt fungerer helt fint, msn står på skjerm nr.2 mens skjerm nr.1 kjører eks: BF2. Trykker jeg på en kontakt i msn @ skjerm nr.2 mens jeg er ingame i bf2, hopper skjerm nr.1 som da er ingame, tilbake til skrivebordet? BF2 legger seg på linja. Noen som kan hjelpe meg? Dualscreen virker deilig, men det er slik jeg vil bruke skjermene og det har fungert dårlig så langt. Edit: Jeg bruker ultramoon Endret 6. august 2007 av Debate Lenke til kommentar
Boye Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Så lenge du kjører fullskjerm i et spill kan du ikke skifte over til en annen skjerm uten videre. Windows takler kun 1 fokusert vindu av gangen Derfor "minimering" til START linjen. Samme problemet kan oppstå når du f.eks. får en MSN/Yahoo melding inn og den popper opp, antivirus sjekk/oppdatering etc. Alternativet er å kjøre spillet i vindu - da er problemet løst, men dette kan by på andre problemer igjen. Ofte finner du innstillingen i spill på samme sted som oppløsning, kvalitet etc. da dette er skjerm/oppløsningsrelatert. Lenke til kommentar
Debate Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Har jo hørt om folk som har spilt på ene skjermen og snakket på msn med den andre. Men da fungerer jo ikke det, da blir det en 24" isteden for 2x 22". Da forsvinner litt av vitsen Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Det der varierer fra spill til spill. I WoW f.eks. kan man kjøre "fullscreen" windowed mode. Dvs. at man kjører i windowed mode, men bildet fyller hele den ene skjermen og har ikke tittellinje eller borders. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Det fungerer ypperlig, men du bør nesten kjøre i vindu Alle vinduer fungerer og blir oppdatert, men så fort du klikker på vinduet (skifter fokus) blir det problematisk. Vet enda ikke om noen spill som gjør dette på noen annen måte, selv om det er mulig å skjule selve Windows GUI og framdeles kjøre i vindu. Det betyr ikke f.eks. at du MÅ kjøre 640x480 eller liknende, du kan fint kjøre maksimert. Hvis Windows GUI plager deg, da kan du f.eks. starte med å flytte oppgavelinjen til den andre skjermen, og videre "redusere" selve vinduet så mye som mulig (forsøke å gjøre det anonymt) slik at det ikke oppfanger oppmerksomheten så mye - sorte farger, små fonter, små "ikoner" øverst til høyre etc. Høyreklikk på skrivebordet og du får mulighet til å tweake hvordan vinduer ser ut (har ikke forsøkt med skin). Andre muligheter, når man først har dualhead, kan f.eks. være å kjøre spillet i to skjermer. Da har du såpass stor plass til innebygget chat etc at problemet burde være løst. Endret 6. august 2007 av Boye Lenke til kommentar
Debate Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Men problemet mitt, når jeg trykker på andre skjermen blir jeg sparket til skrivebordet på skjermen som er "ingame". Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg har null peiling på BF2, men hvis det kan kjøres i windowed mode få ville jeg prøvd det. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) En del spill godtar "gode gamle metoden": Venstre CTRL + ENTER (eller var det ALT + ENTER?). BF2 tweaking: http://www.tweakguides.com/BF2_7.html http://bf2.fun-o-matic.org/index.php/Command_Line_Options Debate: Problemet har alltid vært der, men du kan jobbe deg rundt det En del spill forsøker faktisk å hindre at man gjør dette ved å begrense det aktive museområdet til skjermen man spiller på så man ikke klarer å flytte pilen over til skjerm #2. EDIT: Endret tekst litt, ønsker ikke å virke fornærmende. Er det noe, syng ut Endret 7. august 2007 av Boye Lenke til kommentar
Debate Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Tusen takk for svar. Jeg klarer og få "pekeren" over på skjerm nr.2, men når jeg trykker noe der blir jeg kicked til desktop på skjerm 1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå