Gå til innhold

Hva skal jeg oppgradere?

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg har bursdag om én uke, og da er det naturlig at det kommer inn noen nye komponenter i HTPC'en. Har allerede bestilt nok et Club3D 8600 GTS som jeg skal kjøre i SLi med det jeg har fra før. Dette får jeg altså av dama.

Moren min har også sagt at hun kan bidra, men nå er jeg litt i tvil om hva jeg skal kjøpe. Jeg kan begynne med å liste opp hva jeg har fra før:

Zalman HD160 HTPC (med 2x SilenX 9dB kabinettvifter)

Asus P5N-E SLi

C2D [email protected] (med Zalman CNPS9500LED)

2GiB Corsair TWIN2XP6400C4

Club3D 8600 GTS

BlueGears b-Enspirer

Samsung Spinpoint 500GiB S-ATA

NEC AD-5170

Logitech diNovo Edge

Microsoft Wireless Laser 8000

Icemat/Func-matter

Som jeg skrev først, så får jeg et skjermkort av dama, så da er den biten i orden. Ellers så kan det også nevnes at jeg ikke trenger noe mer enn DVD-spiller i denne PC'en. Har HD-DVD til 360'en, og den blir lite brukt. Blu-ray er også uaktuelt.

Så var det hva jeg skal få av moren min da. Tenkte i utgangspunktet på enda ett sett med RAM. Kjører 64-bit Vista, og det støtter vel 4GiB og mer. Hvor nødvendig dette er, vet jeg ikke, men da føler jeg PC'en er toppa.

Ellers så har jeg også tenkt på å oppgradere nettverket hjemme. Tenkte på en D-Link DIR655 og eventuelt et nettverksadapter for 1000Mbit-LAN til den bærbare (som fungerer som "server").

TV-kort har jeg heller ikke bruk for, bare så det er sagt.

Leste også om disse PhysiX-kortene for en tid tilbake, men hadde litt vanskelig for å forstå hvor nødvendige disse er i et SLi-oppsett.

Setter stor pris på innspill her. Er offshore for øyeblikket, og har lyst å bestille delene sånn at jeg har dem til jeg kommer hjem.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, trenger og trenger. Har man først en mulighet til å oppgradere noe uten å betale selv, så griper man den :)

Tror jeg skal gå for å oppgradere nettverket, for denne gang. Tenkte på en D-Link DIR655. Er også sugen på en nettverksdisk (eller heter det NAS?), men disse er litt dyre.

Ellers så lurer jeg på om det er verdt å kjøpe et slikt PhysiX-kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...