Tandamram Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hei folkens. Jeg har bursdag om én uke, og da er det naturlig at det kommer inn noen nye komponenter i HTPC'en. Har allerede bestilt nok et Club3D 8600 GTS som jeg skal kjøre i SLi med det jeg har fra før. Dette får jeg altså av dama. Moren min har også sagt at hun kan bidra, men nå er jeg litt i tvil om hva jeg skal kjøpe. Jeg kan begynne med å liste opp hva jeg har fra før: Zalman HD160 HTPC (med 2x SilenX 9dB kabinettvifter) Asus P5N-E SLi C2D [email protected] (med Zalman CNPS9500LED) 2GiB Corsair TWIN2XP6400C4 Club3D 8600 GTS BlueGears b-Enspirer Samsung Spinpoint 500GiB S-ATA NEC AD-5170 Logitech diNovo Edge Microsoft Wireless Laser 8000 Icemat/Func-matter Som jeg skrev først, så får jeg et skjermkort av dama, så da er den biten i orden. Ellers så kan det også nevnes at jeg ikke trenger noe mer enn DVD-spiller i denne PC'en. Har HD-DVD til 360'en, og den blir lite brukt. Blu-ray er også uaktuelt. Så var det hva jeg skal få av moren min da. Tenkte i utgangspunktet på enda ett sett med RAM. Kjører 64-bit Vista, og det støtter vel 4GiB og mer. Hvor nødvendig dette er, vet jeg ikke, men da føler jeg PC'en er toppa. Ellers så har jeg også tenkt på å oppgradere nettverket hjemme. Tenkte på en D-Link DIR655 og eventuelt et nettverksadapter for 1000Mbit-LAN til den bærbare (som fungerer som "server"). TV-kort har jeg heller ikke bruk for, bare så det er sagt. Leste også om disse PhysiX-kortene for en tid tilbake, men hadde litt vanskelig for å forstå hvor nødvendige disse er i et SLi-oppsett. Setter stor pris på innspill her. Er offshore for øyeblikket, og har lyst å bestille delene sånn at jeg har dem til jeg kommer hjem. Takk. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Trenger du noe? Ser ut som om du har riggen på plass. Ram kan hjelpe deg, men 2gb holder nok til det aller meste i dag. Kommer ann på hva du spiller såklart. Du kan jo kjøpe en god stol eller en ny HD. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Nja, trenger og trenger. Har man først en mulighet til å oppgradere noe uten å betale selv, så griper man den Tror jeg skal gå for å oppgradere nettverket, for denne gang. Tenkte på en D-Link DIR655. Er også sugen på en nettverksdisk (eller heter det NAS?), men disse er litt dyre. Ellers så lurer jeg på om det er verdt å kjøpe et slikt PhysiX-kort. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Kan si med ganske stor sikkerhet at PhysiX kort ikke er en god invistering. Ikke at jeg vet så mye om det, men tror det er veldig få spill som støtter det. Og uansett er sikkert prisen for høy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå