Luchy Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg har hørt rykter om at selv om spillene er sonefri, kan spillutviklerne velge at spillene spilles av forskjellig på de forskjellige "sonene" av konsoller. Slik at blod blir grønt når spillet spilles av på den japanske PS3, men ikke den amarikanske eller europeiske. Stemmer det? For jeg vurderer å importere en PS3 fra Japan, men hvis dette er tilfelle, er jeg nok ikke så interessert. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Det har nok litt med spillene å gjøre egentlig vet jeg ikke for jeg har ikke råd til en ps3 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Fall of Man har vel grønt blod på den japanske konsollen meiner eg å ha lest. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Men tror du det er sånn på alle spillene da? Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 ikke noe problem hvis du er fargeblind Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hva er poenget med grønt blod egentlig? At det skal virke mindre støtende? Utrolig teit isåfall, er jo ikke blodet som gjør spillene voldelige.. Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Det har nok litt med spillene å gjøre egentlig vet jeg ikke for jeg har ikke råd til en ps3 9218908[/snapback] Hvorfor skriver egentlig folk slike innlegg? Over til topic, jeg tror det med grønt blod ligger i at det er en veldig kulturforskjell mellom Europa, USA og Japan. Det er interessant å se hva som er "uakseptabelt" i spill på de forskjellige kontinentene (Japan er strengt tatt ikke et kontinent, men man kan et stykke på vei generalisere det til å gjelde hele Asia) - i USA er vold helt ok, mens sex er kjempe fyfy, i Europa er sex helt ok, mens vold er fyfy, i Japan har de en slags pussig sexualmoral så lenge alt er sladdet. I tegnefilm tåler de hvor mye - og hvor guffen - vold som helst og incest og vold mot barn er helt greit - så lenge det er i nevnte tegnefilmformat. Når ting begynner å se ekte ut, derimot, er man veldig fort på vei mot en grense de ikke vil krysse. Dermed må realistiske spill ta grep for å slippe gjennom både sensur og folk personlige moralske grenser. Endret 6. august 2007 av Defekt Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Stemmer at selve PS3'en er sone bygd, så samme plate vil på en europeisk PS3 gi rødt blod, og japansk PS3 grønt blod. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Har du noen kilde å vise til? Så er man helt sikker Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Stemmer at selve PS3'en er sone bygd, så samme plate vil på en europeisk PS3 gi rødt blod, og japansk PS3 grønt blod. 9219403[/snapback] Tviler på dette, er mer spillet som har med blodet å gjøre Lenke til kommentar
vegavnil Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Fall of Man har vel grønt blod på den japanske konsollen meiner eg å ha lest. 9218984[/snapback] Jeg hadde en japansk Ps3 med US R:FoM kopi, alt var helt normalt... Lenke til kommentar
T-Bear91 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) men ikke jp versjon. Endret 6. august 2007 av BloodSpiller Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Hehe, det er ikke snakk om den japanske versjonen av spillet, men maskinen. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 I den tyske versjonen av Command & Conquer hadde alle menneskefigurene som ble drept grønt blod. Dette ble gjort fordi da kunne man si at det var roboter som ble drept, ikke mennesker. En slags mild og tåpelig sensur med andre ord. Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 I den tyske versjonen av Command & Conquer hadde alle menneskefigurene som ble drept grønt blod. Dette ble gjort fordi da kunne man si at det var roboter som ble drept, ikke mennesker. En slags mild og tåpelig sensur med andre ord. 9223854[/snapback] Slik jeg forstår det, finnes det en egen tysk utgave av alle spill med vold, hvor de har sensurert veldig mye. Tåpelig, som du sier. Her i Norge har vi det veldig greit. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Det er sensur i Japan ja, men det er måter å unngå dette på. Har hørt at hvis du f.eks. legger inn et save game fra en annen PS3 så har du vanlig blod igjen. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 Vel, jeg vil gjerne se en kilde sånn at jeg kan bekrefte dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå