Gå til innhold

Grønt blod på japansk PS3

Luchy

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt rykter om at selv om spillene er sonefri, kan spillutviklerne velge at spillene spilles av forskjellig på de forskjellige "sonene" av konsoller. Slik at blod blir grønt når spillet spilles av på den japanske PS3, men ikke den amarikanske eller europeiske. Stemmer det? For jeg vurderer å importere en PS3 fra Japan, men hvis dette er tilfelle, er jeg nok ikke så interessert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har nok litt med spillene å gjøre  :hmm:

egentlig vet jeg ikke for jeg har ikke råd til en ps3

9218908[/snapback]

Hvorfor skriver egentlig folk slike innlegg?

Over til topic, jeg tror det med grønt blod ligger i at det er en veldig kulturforskjell mellom Europa, USA og Japan. Det er interessant å se hva som er "uakseptabelt" i spill på de forskjellige kontinentene (Japan er strengt tatt ikke et kontinent, men man kan et stykke på vei generalisere det til å gjelde hele Asia) - i USA er vold helt ok, mens sex er kjempe fyfy, i Europa er sex helt ok, mens vold er fyfy, i Japan har de en slags pussig sexualmoral så lenge alt er sladdet. I tegnefilm tåler de hvor mye - og hvor guffen - vold som helst og incest og vold mot barn er helt greit - så lenge det er i nevnte tegnefilmformat. Når ting begynner å se ekte ut, derimot, er man veldig fort på vei mot en grense de ikke vil krysse. Dermed må realistiske spill ta grep for å slippe gjennom både sensur og folk personlige moralske grenser.

Endret av Defekt
Lenke til kommentar
I den tyske versjonen av Command & Conquer hadde alle menneskefigurene som ble drept grønt blod. Dette ble gjort fordi da kunne man si at det var roboter som ble drept, ikke mennesker.

En slags mild og tåpelig sensur med andre ord.

9223854[/snapback]

Slik jeg forstår det, finnes det en egen tysk utgave av alle spill med vold, hvor de har sensurert veldig mye. Tåpelig, som du sier. Her i Norge har vi det veldig greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...