Conquistador Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Har kjøpt nye dual core prosessor til hovedkortet mitt, og biosen støtter ikke den prosessoren. Har slete i lange tider med å prøve å oppdatere den. Hovedkort er Asus A8N-SLI Deluxe. Jeg bruker window vista. Så langt har jeg ikke funnet et programme så kan oppdatere biosen i windows, som støtter vista. Jeg har heller ikke diskettstasjon. Har prøved å bruke ms-dos boot cd, men då har jeg ikke greid å funnet det andre cd rommet dr jeg har den nye biosen. Hva skal jeg gjøre? Hjelp :S Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 må vel kjøpe eller låne en floppy stasjon, tror ikke du kan oppdatere fra CD drevet. Lenke til kommentar
Conquistador Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 det va jo kjekt å hørra, men då får eg se om eg får lånt ein. Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Du må nok ikke det nei... www.asus.com Last ned flashprogrammet (for windows, ikke dos) og BIOSEN MANUELT (FTPen i programmet gir timeout uansett) Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg har hørt rykter om at hvis man oppdaterer BIOS ifra windows er det større sjanse for død bios. Er det noe i det utsagnet? Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hvis du har en ustabil PC, og den krasjer mens du flasher, kan biosen dø. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Aldrig uppdate bios fra windows. Over 50 grunner til og ikke gjøre det,se prosessor. Som kjører i bakgrunn en hikk fra en av dem og det kan være gjort. Det er jo mange metoder for og gjøre dette utenfor win. Usb-penn har jo mange format fat32-søk hp usbstick lager boot. Ta med AWDFLASH.EXE og xxx.bin. Cdrom http://www.allbootdisks.com/download/iso.html Ta bare med AWDFLASH.EXE og xxx.bin i bootcd. Boot flash. Endret 9. august 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
kristovs Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Tror faktisk ikke du trenger å boote engang... Gjøres direkte fra AWflash. Enten velge fra bios, eller noe sånt som Alt+F2 under oppstart. Holder å ha en fat32 minnebrikke med bios-filen på... Krstjn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå