Gå til innhold

hjelp med prosessor valg

sinnaj

Anbefalte innlegg

har en pc der jeg er veldig sikker på at cpuen er flaskehalsen og vurderer og kjøpe ny cpu men er ikke sikke på om jeg skall kjøpe AMD X2 6000+ eller vente på X4

bruker pcen for det meste til spill pc.

om noen tror jeg har noen andre flaskehalser så er d bare og si i fra....

hk:Asus M2N32-SLI Deluxe

skjermkort:XFX GeForce 8800GTX

Ram: 2gb ddr2 pc6400

cpu: AMD X2 4600+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville definitivt kjørt på 6000+. Prosessoren koster ikke mer enn i overkant av 1000 kroner.Er vel en ny, mer overklokkingsvennlig versjon like rundt hjørnet også.

X4 er ikke ute før i 4.kvartal og dessuten et langt dyrere alternativ som neppe vil gjøre de store utslagene i spill.

Lenke til kommentar

kilik: Det virker som du prater om en Athlon 64 X4. Noe slikt vil aldri AMD lansere. Deres nye prosessorserie heter Phenom og er navngitt annerledes av en god grunn: Prosessorkjernene blir ikke slik de nåværende kjernene er.

De nye Phenom-kjernene vil bli betydelig bedre enn Athlon64-kjernene.

Phenom vil komme i utgaver med både med 2 og 4 kjerner.

AMD har på ingen måte råd til å ta så høy pris for de at salget går tregt. AMD må rett og slett levere de til en pris som er minst like bra som intels pris i samme ytelseklasse.

Dagens toppmodell hos AMD koster bare 1300 kr og den nye Penom-serien vil forlenge dette fra ca 1300 kroner og oppover. Akkurat hvor langt oppover vil jo vise seg, men det må jo selvsagt stå i stil til ytelsen for at de skal få solgt noe.

Nå vet jeg ikke hvor kritisk CPU-ytelsen er for sinnaj men hvis sinnaj kan vente noen måneder til Phenom blir lansert så tror jeg de vil gi mye ytelse for pengene i prisklassene over 1300 kr.

NB. Ikke glem at Phenom kommer i X2-utgaver. De vil nok bli svært bra på spill og i andre typiske entrådete og totrådete oppgaver. Det høres ut som Phenom X2 kan være noe for sinnaj (og meg, men det er en annen sak)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...