РЦП-88 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Hvis det er viskosekoblingen i senterdiffen, (da antar jeg at Suzuki Baleno har deltids-firehjulstrekk) så er det den som bestemmer når bakhjula skal koble inn, f.eks. ved hjulspinn på forhjula.. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Hvordan fungere viskosekobling på balenoer? kan noen forklare det på babyspråket 9245543[/snapback] Er du sikker på at den har visko tilkobling,, hvis det er det sannsynlig kun fwd under normal kjøring men hvis hjula slipper overføres det krefter til bakhjula.. btw når det gjelder kjøre-egenskaper er det bedre med permament 4wd eneste negative er litt høyere bensinforbruk og litt tregere aks. edit RCP-88 var først her gitt. Endret 9. august 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
Inc Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 OK takk. To nye spyrsmål. Hva er symptomene på slitt viskosekobling? Og når du svinger mye på tørr asfalt, altså luke parkering og den slags, blir koblingen slitt eller koblet inn på noen måte da? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 OK takk. To nye spyrsmål.Hva er symptomene på slitt viskosekobling? Og når du svinger mye på tørr asfalt, altså luke parkering og den slags, blir koblingen slitt eller koblet inn på noen måte da? 9245769[/snapback] Dette har jeg null peil på men svarer for det så sannsynlighvis feil. Tipper hvis slitt\ødelagt at rett å slett at 4wd ikke funker at den kun blir en fwd bil. Lukeparkering å slikt sliter ikke, er jo tross allt bare fwd utenom når dårlig feste foran.. Visste ikke at den hadde visko tilkobling engang jeg da. Har permament 4wd på bilen min med sperre bak så trives med det. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 OK takk. To nye spyrsmål.Hva er symptomene på slitt viskosekobling? Og når du svinger mye på tørr asfalt, altså luke parkering og den slags, blir koblingen slitt eller koblet inn på noen måte da? 9245769[/snapback] Dette har jeg null peil på men svarer for det så sannsynlighvis feil. Tipper hvis slitt\ødelagt at rett å slett at 4wd ikke funker at den kun blir en fwd bil. Lukeparkering å slikt sliter ikke, er jo tross allt bare fwd utenom når dårlig feste foran.. Visste ikke at den hadde visko tilkobling engang jeg da. Har permament 4wd på bilen min med sperre bak så trives med det. 9245950[/snapback] Åssen bil har du da? Slik jeg har forstått det så er det en type olje som når blir varm skaper friksjon og "kobler" diffene sammen. Når den kjølner, slipper den. Men når en kjører svinget ruller hjulene forskjellig foran og bak, gjør de ikke? de har jo ikke samme svingradius.. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) OK takk. To nye spyrsmål.Hva er symptomene på slitt viskosekobling? Og når du svinger mye på tørr asfalt, altså luke parkering og den slags, blir koblingen slitt eller koblet inn på noen måte da? 9245769[/snapback] Dette har jeg null peil på men svarer for det så sannsynlighvis feil. Tipper hvis slitt\ødelagt at rett å slett at 4wd ikke funker at den kun blir en fwd bil. Lukeparkering å slikt sliter ikke, er jo tross allt bare fwd utenom når dårlig feste foran.. Visste ikke at den hadde visko tilkobling engang jeg da. Har permament 4wd på bilen min med sperre bak så trives med det. 9245950[/snapback] Åssen bil har du da? Slik jeg har forstått det så er det en type olje som når blir varm skaper friksjon og "kobler" diffene sammen. Når den kjølner, slipper den. Men når en kjører svinget ruller hjulene forskjellig foran og bak, gjør de ikke? de har jo ikke samme svingradius.. 9246012[/snapback] Kjører mitsubishi galant g7 den visko koblingen er sannsynlighvis på senterdiffen om det er noe sperre bak veit jeg ikke Du har rett at de ruller uavhengig av hverandre, men f,eks på min bil er det lammel sperre på bakaksel slik at den unngår at den kun spinner på 1 hjul og er litt morsom når man kjører på "glatta". bilder ifra 4wd på bilen min: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hjuloppheng BAK: Bak aksel: under foran, vinkel drev: Endret 9. august 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
Inc Skrevet 9. august 2007 Forfatter Del Skrevet 9. august 2007 tror ikke det er senter diff på bakaksel, bare kobling mellom akslingene. Men rett meg hvis jeg tar feil. Hvis bilen blir treg og møter motstand når jeg svinger, er det på tide å bytte oljen i koblingen? Hvis viskosekoblingen er koblet inn hele tiden, hvordan blir bilen å kjøre da? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) tror ikke det er senter diff på bakaksel, bare kobling mellom akslingene. Men rett meg hvis jeg tar feil. Hvis bilen blir treg og møter motstand når jeg svinger, er det på tide å bytte oljen i koblingen? Hvis viskosekoblingen er koblet inn hele tiden, hvordan blir bilen å kjøre da? 9246479[/snapback] ja senterdiffen er den som deler kreftene mellom for og bak, der visko koblingen er.. Viskokoblingen er ikke hele tiden, men hvis den skulle det hadde den vel vert som er bil med permament. Melder meg ut her, har ikke noe greie på dette hvis du ikke får svar kan du prøve på bilforumet eller noe. edit "bare kobling mellom akslingene" man har sperre på bakakseln også for å unngå at 1 hjul spinner. Endret 9. august 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå