kclindbak Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hopla! Skal kjøpe ny pc no, men klarer ikke helt bestemme meg angående valg av Hovedkort/skjermort(er). Er det stor/enorm forskjell på et 8800 kort i motsetning til to 8800 kort i SLI? Ska kjøpe nytt hovedkort og usikker på om det er nyttig å ha et SLI-ready hovedkort mht spill o.l i framtida.. f.eks: kjøpe et 8800 kort om 1 år og kjøre de i SLI istedet for å kjøpe et nytt Top-kort da. Blir billigere å kjøpe et 8800 kort(prisen har vel gått ned en del) enn et nytt Topshit-kort, men å kjøre 2 8800GTX kort i SLI er kanskje oppe på nivået til et singel skjermort om 1 års tid? Noen som har noen ideèr? klem :!: Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Stort sett alle hovedkort som selges idag, har støtte for sli. De er ikke noe spesielt dyrere heller. Ta en titt på Asus P5N - E SLI, billig, bra og sli. Gidder ikke lage link nå. Lenke til kommentar
smy Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 spør på lcd din ikke vits å ha vits ikke for utnytt det spør du meg Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) spør på lcd din ikke vits å ha vits ikke for utnytt det spør du meg var du litt trøtt når du skrev den setningen, eller... Vel... En ting jeg vil kommentere; SLi gir "overall" bedre ytelse. Hvorvidt du bør gå for SLi pr.dags dato, avhenger av din økonomiske situasjon, og hvilke serie du går til investering i. En annen ting; du kan kjøpe SLi 8800 GTX/Ultra idag, og dette vil garantert holde en god stund fremover(ytelsesmessig). Derimot er det ikke dermed sagt at det vil være "the top-noch" i lang tid fremover. Innen 6 måneder finnes det garantert nye modeller som i singel-løsning, vil yte bedre en dagens SLi 8800 GTX/Ultra og HD 2900 i X-fire. Det finnes desverre ingen fasit for hva du bør/må kjøpe, ditt eget subjektive valg Endret 6. august 2007 av KimmiK Lenke til kommentar
kclindbak Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 alright! takk for svar! Prøver et singel gtx kort med hovedkort som ikke støtter SLI jeg det er vel sikkert slik at det blir "gammelt" relativt fort uansett oppsett man har.. (spess hvis man ikke har 50000,- å brenne :O) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå