Gå til innhold

Fordelen med DC++ istedenfor originalen?

lysbryter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DC++ er en annen Direct Connect klient. Det er sånn.. ehm... fra Win95 til Win2k. Masse småting som gjør livet enklere. Når du først blir vant til det nye brukergrensesnittet, så er det utrolig bra.

Det er så lenge siden jeg har brukt den originale DC klienten så jeg husker ikke helt hvordan den var... Du kan være på flere hubber samtidig, feks. Så er DC++ mye mer stabilt. Den originale er skrevet i Visual Basic, som ikke er noe bra programmeringsspråk. DC++ er skrevet i C++, og den oppdateres med jevne mellomrom. (DC har ikke blitt oppdatert siden midten av 2001..) Så er den opensource, som du sa. Jeg tror du får mer info på andre nettsider enn det jeg kan komme med. Søk med :google:

Nå for tiden er det veldig få av hubbene som har forbud mot DC++. Vet ikke hvorfor egentlig. Kanskje fordi du kan være på flere hubber samtidig. Men det kan jo hubbene selv velge om du skal få lov til.. Hvis du vil ha noen bra, (de beste, etter det jeg vet) så prøv Tropical 01 og Tropical 02. Tropical 02 kan komme opp i 100TB! (men du må share 130GB...) Tropical 01 er omtrent like bra, med 70GB share.

Lenke til kommentar

DC++ er open source, og dermed mye lettere å modifisere. Det er forbannet mange juksepaver og snyltere som ikke har noe som helst å bestille på P2P-nettverk, og flesteparten av disse lukker man nokså effektivt ute fra DC ved kun å godta Neomodus-klienten.

Det er iallefall en av begrunnelsene jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Dc++ har en masse fordeler ja, bare synd det av en eller annen grunn er så mye enklere å oppnå høyere hastigheter i vanlig dc. Det skulle vært bedre muligheter for å sile ut de med høy/lav hastighet i dc++ -Prøve ut alskens 5kB/s-forbindelser før man finner noe skikkelig er ganske så kjedelig...

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man setter i gang dc++?

Du dobbeltklikker på DCPlusPlus.exe.

Snabbhubben er fin. Husk å drite i å dele ut installerte ting, som f.eks Windows-katalogen. Det er veldig lite |_337.

Hvordan finner jeg Snabbhubben? Hvordan ikke dele ut installerte ting?

Lenke til kommentar
DC++ har jo multihub funksjonen, dvs at du kan være inne på mange hubber samtidig, ikke bare 1 som i vanlig DC.

Den nye DC++-versjonen har nå mappesøk som i NMDC også. Yay!

Hvordan finner jeg Snabbhubben? Hvordan ikke dele ut installerte ting?

Snabbhubben er bare for Uninett/NTNU/NGT. Tror adressen er postet en del ganger på forumet tidligere.

Når det gjelder hvordan du ikke deler ut installerte ting, tror jeg du bør klare å finne ut av det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...