Gå til innhold

Er dette en god radiator?

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte DENNE radiatoren her om dagen til min vannkjøling og spørsmålet står i topic :)

Jeg har vannkjøling på sørbrikken og nordbrikken på hovedkortet, 8800gtx'en og cpu'n og har kun den radiatoren grunnet plassbegrensninger. Den står utenpå kabinettet og suger inn kaldluft.

Jeg får 50C idle og 60C i load på min effekthungrige Q6600 @3.0ghz ved 1.3vCore.

Skjermkortet derimot har 40C ved idle og 55C ved absolutt max load. De på hovedkortet har jeg ikke fått sjekket.

Burde jeg ha flere radiatorer eller investert i en bedre radiator siden jeg kjøler så mange komponenter?

Jeg har ganske gode vannblokker vel og merke: ApogeeGTX på cpu, Aquacomputer G80 Waterblock, noe fra Aquacomputer også på hovedkortet. Pumpen er fra Swiftech og skal klare 1200l/h.

Tar med dette siden det er så mye som teller når det kommer til vannkjøling :)

EDIT: Leif, glemte et veldig viktig spørsmåltegn :roll:

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en god radiator, da! Hvilken vifte bruker du på den? Temperaturene dine er også innenfor grensen, men du nærmer deg godt på CPU-en. En til kan kanskje være trikset, evt en dobbel. Denne radiatoren har også litt ekstra luftmotstand enn tynnere radiatorer, så en vifte som bråker litt mer kan kanskje gi "mye" bedre ytelse

Lenke til kommentar
Denne vil være bedre med stillegående vifter: http://www.sidewindercomputers.com/swmcqupo3xbl.html

9224586[/snapback]

Hmm.. men hvor mye? I følge en test var HW Labs Black Ice GTX360 det nest beste valget når det gjeller kjøleefekt. Men må man ha vifter som "bråker" for å få effekt på den da? :hmm:

9225362[/snapback]

Nei, du trenger ikke veldig bråkete vifter med GTX heller... Men hvorfor lurer du så fært? Swiftech sin er under halve prisen og vil vanligvis yte bedre. No brainer?

Lenke til kommentar
Denne vil være bedre med stillegående vifter: http://www.sidewindercomputers.com/swmcqupo3xbl.html

9224586[/snapback]

Hmm.. men hvor mye? I følge en test var HW Labs Black Ice GTX360 det nest beste valget når det gjeller kjøleefekt. Men må man ha vifter som "bråker" for å få effekt på den da? :hmm:

9225362[/snapback]

Nei, du trenger ikke veldig bråkete vifter med GTX heller... Men hvorfor lurer du så fært? Swiftech sin er under halve prisen og vil vanligvis yte bedre. No brainer?

9225508[/snapback]

Vil bare være sikker på om jeg gjør det rette valget :) Når jeg først kjøper vannkjøling vil jeg at det skal fungere bra ;) Valget står da mellom Swiftec sin og GTX360.

Men det må jo være en grund til at den er så "billig"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...