alexander1212 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Noen som vet hvor jeg kjøper HID/Xenon godkjente hovedlykter til min Audi A4 B5? 1997 modell !! Har leitet meg grønn etter "godkjente" lykter, men forgjeves. Har snakket med noen av de som selger diverse styling og de vil ikke ut med hvilke lykter som evt. støtter HID til en bil som ikke har det originalt da det er "ulovlig". Men... Har kjøpt Xenonkit 35W men ante ikke at den aktuelle reflektoren, tidligere brukt til halogenbaserte pærer ikke var til bruk for xenon - villedende markedsføring? Feil spredning av lys er årsaken... Har sett flere som har installert xenon på tilsvarende biler uten problemer med lysspredning. Ønsket modus er xenon nærlys og evt. halogen fjernlys. Takker for svar!! Lenke til kommentar
gxi Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Du får det aldri lovlig uansett. Du må ha komplette lykter, og du må ha komplette sensorer. Disse sensorene skal montere på støtdemperene forran og bak. Dersom du absolutt vil legge mye penger og arbeid i det, så ja, du klarer nok å få det til, men som sagt, komplette lykter og sensorer, samt kobling mellom disse som er godkjent. Ja, det er villedende markedsføring, på grensen til hva som er ulovlig om ikke over grensen. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=789925 Endret 6. august 2007 av jonepet Lenke til kommentar
alexander1212 Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Hvor finner jeg disse lyktene som gir den rette lysspredningen for xenon til min bil? Det finnes jo et utall forskjellige lykter der ute, men lite info angående xenonbruk (naturligvis). Som sagt vet jeg det er flere som har dette montert, og det fungerer utmerket - på samme bil. Alexander Lenke til kommentar
gxi Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) De fleste du ser som har det ettermontert har nok ulovlig ettermontert det. De plukker det av for hver EU-kontroll, og putter det på igjen etterpå. Ulovlig, egostisk, osv. Greit for dem, men dumt for de som møter dem i mørke. Det finnes evig mye du kan gjøre med lyktene som kan gi både bedre lys og bedre farge uten å bytte ut lykta samt putte inn ulovlige pærer. Skaff skikkelige pærer, dvs. ikke kjøp pærer på bensinstasjoner, fiks ledningsnettet slik at de gir nok spenning, osv. Endret 7. august 2007 av jonepet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå