Øyvind Skogseide Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hei! Pcen min har eit merkeligt problem. den restarter helt tilfeldig. pcen er eit gammelt Socket A system, og har vert stabil helt til nå. når jeg sjekker BIOS, så synest jeg verdiene er litt lave. Her er de: VCore: 1.6-1.65v 3.3V: 3.00-3.16V 5V: 4.85V 12V: 11.890V PSUen er ein X-gear 400w, som følgte med i kabinettet. BTW, så idler cpuen på 50 grader. Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 BUMP Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Ja noen tips. PSU--kan gi denne feilen. For varm cpu. 50 Idle er ikke så bra. Går vel på under 1.60v til vcore viss du ikke OC. Lenge siden rengjort for støy. Se på alle temp bruk denne. Har 30 dager fri. http://www.lavalys.com/products/download.php?ps=UE&lang=en Andre ting som kan gi restart uten feilmelding er. Hovedkort nettverkskort. Dette er mer sjelden prøv andre ting først. Endret 7. august 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Vell, Er jo Socket A, så aner ikke stock VCore. Endret 7. august 2007 av alla737 Lenke til kommentar
-Erik- Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Det skjedde med våres Pc, så vi ringte en sånn pc repratør. og han sa at enten er det virus, eller noe med strømforsyningen (en sånn chip inne i pc'n ikke den kabelen). Lenke til kommentar
Nator Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Dette er ganske vanlig i hjemmebygde systemer. Her er de vanligste årsakene jeg kommer på nå: 1. CPU-vifte/kjøler er såpass støvete at CPUen overoppheter, BIOS eller programvare/driver slår av maskinen automatisk. 2. Strømforsyningen er for ustabil eller for svak. Den kan bli slitt over tid. Dette problemet kan forverres av eventuelt ustabil strømføring i huset. Derfor kan det hende maskinen virker fint i andre rom/hus. 3. Minnet har feil timings i BIOS. Sjekk innstillingene. Du kan evt. teste minnet ved å kjøre Prime95 torture test for å eliminere denne muligheten. 4. Som -Erik- sa så kan det være et virus, men tviler på det. 5. Har du endret noe på maskinen i det siste? Ny maskinvare, nye drivere etc... Gå tilbake til tidligere konfigurasjon for å se om dette er årsaken. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå