Gå til innhold

Min nye PC lagger, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har kjøpt denne PC`en og når jeg spiller Colin MC Rae Dirt så lagger det noe sinnsykt. Jeg har prøvd å justere ned oppløsningen og skygger. Men det hjelper overhodet ikke. Skulle tro at Spesifikasjonene var gode nok. Har jeg gjort noe feil? eller er spillet for krevende?

Takker for svar.

Cooler Master Centurion 534, Sort,

NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm

Fan, 12-17dBA, 4xSATA, 2xPCI-E, 20/24pin

Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX,

Socket-775, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket

LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3,

PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 320-bit

2 x Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

2 x Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

16MB 7200RPM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når skal folk lære at lagg ikke har noe med FPS å gjøre...

9224971[/snapback]

Hva er det du snakker om? Det finnes mange typer lagg, deriblandt fps lagg.

9225403[/snapback]

For å være helt presis, så er det ingen ting som heter "FPS lagg". Lagg er når du mister pakker som sendes over internet, slik at andre spillere ingame hakker bortover. Når ordet ble brukt hadde det ingenting med fps å gjøre.

For å si det på en annen måte; det eneste som hakker når det er lagg, er de andre spillerne på serveren.

Endret av Tt.mrX
Lenke til kommentar

9224971[/snapback]

9225403[/snapback]

For å være helt presis, så er det ingen ting som heter "FPS lagg". Lagg er når du mister pakker som sendes over internet, slik at andre spillere ingame hakker bortover. Når ordet ble brukt hadde det ingenting med fps å gjøre.

For å si det på en annen måte; det eneste som hakker når det er lagg, er de andre spillerne på serveren.

9226561[/snapback]

Du har selvfølgelig helt rett, men i min bok er det det ordet blir brukt til som definerer betydningen av ordet. Jeg bryr meg heller lite om korrekt språkbruk kan man si.

Endret av zappy
Lenke til kommentar

9224971[/snapback]

9225403[/snapback]

9226561[/snapback]

Du har selvfølgelig helt rett, men i min bok er det det ordet blir brukt til som definerer betydningen av ordet. Jeg bryr meg heller lite om korrekt språkbruk kan man si.

9237221[/snapback]

Jeg skulle egentlig også det... Men jeg spora av i 10 klassen... Måtte bare begynne og konsentrere meg om hvordan folk bruker ord og hva de deffinerer dem som.

Men uansett mener jeg at trådstarter kunne komme og skrive litt om hvordan det går.

Lenke til kommentar

Takker for mange svar.

Bruker en XP Media Center som jeg har lisens til fra annen defekt PC.

Det høres veldig enkelt ut, men for en noob er det dessverre oppskrifter som funker best.

Hvordan går jeg fram for å gjøre dette? :

Oppdater BIOS, skjermkort, lydkort, hovedkort, DirectX (August oppdatering).

og oppgrader spillet." Gjøres det på produsentens hjemmeside eller i bios?

Jeg har forøvrig satt i alle CD-rom plater med drivere og installert på nytt, uten at det hjalp

(stikka funkerer forresten heller ikke, selv driverne er istallert) må bruke keyboardet.)

Lenke til kommentar

Han kan jo gjerne begynne med å si om det er fps lagg (!) eller om det faktisk er latency vi snakker om.

edit: Ettersom han skrev "Jeg har prøvd å justere ned oppløsningen og skygger" og deretter lister specs, kan vi annta at vi snakker om FPS lagg.

Endret av zappy
Lenke til kommentar

directx får du fra microsoft.com/directx, BIOS bør ikke oppdateres dersom du ikke VET at det er noe galt med den.

Pass på at du avinstallerer gamle drivere før du installerer de nye. (Gå inn i legg til/fjern programvare i Kontrollpanelet.)

Spillet patches enten fra inne i spillet (noe upgrade eller noe) eller på spillets hjemmeside (google)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...