Gegge Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hei Hvilke CD-R plater anbefales for brenning av musikk? Ønsker best mulig kvalitet og er villig til å velge en CD-R type som ikke er billigst på markedet. Hvor evnt selges de? Bruker en Plexwriter 40/12/40 U ekstern brenner. Har hørt at TDK Speed - X og Memorex Black er bra. Hvilke hastigheter og rippeprogram anbefales? Har PLextools og Nero. Mvh Lenke til kommentar
RedScorpion Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Kodak "Ultima Gold" og Verbatim er blant de bedre...komplett.no er blant de som har dem. PlexTools er greit nok å rippe med, men EAC er det tryggeste... Lenke til kommentar
Laka Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 CD-R plater som er spesielt tilpasset musikk, pleier det å stå på coveret; Music Only eller no sånt. Med tanke på forskjeller så er det vel mest legeringsforskjeller det går på. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Verbatim og tdk er meget bra... Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Rippeprogram: http://www.cd-rw.org/articles/archive/mydeneaclame.cfm Plater : TDK, Verbatim eller Sony Lenke til kommentar
Gegge Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Hei Takk for svar. Hvem selger TDK X Speed? Flere erfaringer? Mvh G Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Verbatil platene går for å være de beste platene. Personlig så liker jeg mmore meget bra og har heller ikke noe problemer med smartbuy heller. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 TDK får du vel kjøpt på Rema 1000, Elkjip og Expert Lenke til kommentar
CFD Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Vell jeg brenner på Mmore og smartbuy CDèr. VIrker fint og sålenge du behandler dem greit så virker de 100%. Har en AudioCD som er brent med gamle Mmore CDèr. Er 2år gammel og virker enda. Lenke til kommentar
Gegge Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg hadde forventet at CD-R plater skal ha samme levetid som orginal CDer. Er det for mye å forvente? Mvh G Lenke til kommentar
CFD Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Ja det er det. De varer ikke like lenge selv om du passer veldig godt på dem. For og få samme kvalitet ,må du opp en en DYR prisklasse. (Har prøvd noen CDèr som kostet 30kr stk. De var nesten like gode som trykte CDèr) Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Bortsett fra at lydkvaliteten på brente musikk cd`er blir bedre enn på originale da ( trykte cd`er) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hvor har du lest det? CDène består bare av 0 og 1 da. Så hvorfor? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hvor har du lest det? CDène består bare av 0 og 1 da. Så hvorfor? Det blir påstått at brente CDer er lettere å lese for CD-spilleren enn de trykte CD-platene du kjøper i butikken. Akkurat hvorfor dette er tilfelle vet jeg ikke, men at det i så fall gir bedre lyd er sikkert. Det er klart at en CD bare består av 0 og 1, men en CD-spiller leser skjeldent eller aldri 100% av informasjonen på CDen. Det foregår mye feilkorrigering/gjenopprettig av tapt informasjon under avspilling. Denne feilkorrigeringen er nokså dårlig til å rekontruere den tapte informasjonen og resultatet er ofte dårligere lyd. Det er det samme med digitale paraboler som gjerne kan gi dårligere bilde i dårlig vær eller med greiner som skygger for satelitten. Dermed gir det plutselig mening å gi digitale signal så gode forhold som mulig. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Takk Øyst , det var forklaringen jeg lette etter, har lest forklaringen for lengen siden, men fant ikke ut hvor jeg leste det, og kunne heller ikke forklare det nærmere, selv om jeg vet det er sant Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Bortsett fra at lydkvaliteten på brente musikk cd`er blir bedre enn på originale da ( trykte cd`er) Det er da helt umulig ? Hvor kommer musikken som du brenner fra ? Kan vel ikke bli bedre enn orginalt ? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Er ikke umulig, les inlegget til Øyst, det er den beste måten jeg kan forklare det på. Men det har noe med at pc`en tar dataene i fra hverandre og måten de blir satt sammen på igjen. Husk at en vanlig musikk cd blir trykket. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Det blir påstått at brente CDer er lettere å lese for CD-spilleren enn de trykte CD-platene du kjøper i butikken. Akkurat hvorfor dette er tilfelle vet jeg ikke, men at det i så fall gir bedre lyd er sikkert. Er du sikker på at dette ikke bare gjelder litt eldre cder? dvs cder med riper på, da vil det jo fort bli en kvalitetsforbedring om man brenner. AtW Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Gjelder alle cd`er også de uten riper, leste en artikkel i et hi-fi blad om dette, men husker desverre ikke hvilke blad det var. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Er ikke umulig, les inlegget til Øyst, det er den beste måten jeg kan forklare det på.Men det har noe med at pc`en tar dataene i fra hverandre og måten de blir satt sammen på igjen. Husk at en vanlig musikk cd blir trykket. Det er dypere spor i en orginal CD, da blir den letere og lese for CD spillern. Derfor bør det bli best med en orginal CD. Orginale CD'er er også mye mere modstandsdyktige mot riper . ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå