Gå til innhold

Final Fantasy VII - fortsatt spillbart i dag?

Anbefalte innlegg

For all del, de kommer helt sikkert til å lage en remake, de har jo melket FFVII-kua ganske hardt allerede så ser ingen grunn til at de ikke melker den mer.

Sa heller ikke at en relansering ville være mer populært enn en remake, det er bare jeg som syns det hadde vært bedre om de absolutt skal klemme spenene hardere enn de allerede gjør. Og det hadde vært et alternativ som også ville vært poppis. Ønsketenkning fra min side altså.

Det hadde f.eks. vært moro med en FFVII Extraordinary Special Extended Edition Vol. 1 på PSN.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg syns nå personlig at den litt utdaterte grafikken er noe som gjør det koselig med å spille FFVII jeg. Men jeg er vel litt nostalgisk. Håper egentlig de ikke lager en remake, hvorfor skal de gjøre det?

fordi du spilte det når det kom ut ikke sant? vis de skulle laget en remake er det vel mest for å tjene penger tror jeg og kanskje for å la de som ikke har spilt ff7 før oppleve det nå:)

Vel;

Grafikken var ikke noen hindring når jeg satte meg ned med FFVI på emulator for et år siden. Vi snakker jo da SNES 2D, men det hadde nada å si.

Lenke til kommentar

Final Fantasy VII burde ikke blitt båsatt som bare en klassiker. Det er fortsatt bedre enn alle andre RPG spill som lages den dag i dag for moderne systemer.

Det er en mal for et perfekt spill, samme hvilken sjanger det er. Alle kan like FF7, det er derfor det er et av verdens mest legendariske spill.

Grafikken er fortsatt 3d, og det er mer behagelig å spille samme hvor ny du er med spill. Det er derimot mye mer slitsomt å gå tilbake til 2d spill, som Final Fantasy 1-6.

Så selv om grafikken ser utdatert ut, er den egentlig ikke det. Du kan se for deg at Final Fantasy 3 og 4(som er på vei) ble gjenlaget til Nintendo DS, som er en moderne platform. Grafikken på disse to titlene er ikke i nærheten av Final Fantasy VII. Så hvis du har såpass stor mental kontroll kan du forestille deg at du spiller et banebrytende håndholdt spill på en stor skjerm:P

Lenke til kommentar
Jeg syns nå personlig at den litt utdaterte grafikken er noe som gjør det koselig med å spille FFVII jeg. Men jeg er vel litt nostalgisk. Håper egentlig de ikke lager en remake, hvorfor skal de gjøre det?

fordi du spilte det når det kom ut ikke sant? vis de skulle laget en remake er det vel mest for å tjene penger tror jeg og kanskje for å la de som ikke har spilt ff7 før oppleve det nå:)

Vel;

Grafikken var ikke noen hindring når jeg satte meg ned med FFVI på emulator for et år siden. Vi snakker jo da SNES 2D, men det hadde nada å si.

Er en forskjell der. FFVI har ren og god 2D-grafikk, mens VII har halvveis, stygg 3D-grafikk. Alle figurene ser ut som en krysning mellom Skippern og en playmofigur, og ærlig talt blir det hele ganske komisk til slutt. I hvert fall synes jeg det.

Nå har jeg aldri vært så veldig begeistra for VII, men en ting skal spillet ha. VII har så mye å by på at de aller fleste vil greie å ignorere grafikken, og heller bry seg om historie/gameplay isteden. Så gi det en sjanse, dere som ikke har spilt det.

Endret av RevX
Lenke til kommentar

PSP'n min forsvant! Akkuratt nå som jeg eendelig hadde fått inn en fungerende FFVII versjon, med fungerende saves.. seeelvføøølgelig... Syykt kjedelig.. hadde tenkt til å spille gjennom VII og så starte på DoC som kommer om ikke altfor lenge... Om jeg hadde mistet den etter jeg hadde fått gjort det hadde jeg egentlig ikke brydd meg.. :p

Lenke til kommentar

Vel;

Er en forskjell der. FFVI har ren og god 2D-grafikk, mens VII har halvveis, stygg 3D-grafikk. Alle figurene ser ut som en krysning mellom Skippern og en playmofigur, og ærlig talt blir det hele ganske komisk til slutt. I hvert fall synes jeg det.

Nå har jeg aldri vært så veldig begeistra for VII, men en ting skal spillet ha. VII har så mye å by på at de aller fleste vil greie å ignorere grafikken, og heller bry seg om historie/gameplay isteden. Så gi det en sjanse, dere som ikke har spilt det.

akkurat. jeg digger snes fortsatt idag fordi jeg synes grafikken er sjarmerende:)

Lenke til kommentar
Min FF-favoritt er FF VI. Kan ikke akkurat si at det er state of the art grafikk der nei.

Jeg spilte dette en god del før jeg ga opp. Jeg ble rett og slett ikke interessert lenger i spillet pga den dårlige grafikken.

Måten karakterene blir introdusert igjennom spillet på var en god interessant måte, men ellers var dessverre historien for klisje, middeladersk og for lik alle andre FF og RPG spill der ute.

FF7 sin historie var jo et gjennombrudd av et opprør mot alt vi var vant til innen RPG. Ikke bare grafikkmessig, men også historie, karakterer, tema, musikk og atmosfære. Når jeg spiller det nå så ser jeg helt klart at FF7 er en av pionerene innen moderne RPG.

Ser så utrolig mange som tar fra FF serien. Ta for eksempel småting som når du kaster trolldom i WOW, med de ildringene som skyter ut under bakken og rundt deg. Det er jo tatt rett ut av FF.

Lenke til kommentar

det er litt verre å finne det, de har ikke ps1 spill i butikkene lenger, men du finner det på nett hvis du leter litt.

Og spillbarheten, grafikken irriterer meg en time, så har det ingenting å si lenger, da har du møtt Tifa(og Aeris) :D

Lenke til kommentar
Fant det: http://www.amazon.com/Playstation-Final-Fa...4358&sr=8-1

Trenger bare å skaffe meg Visa så kan jeg kjøpe det^^

Ikkje gjer samme feilen som eg gjorde no då;) Det spelet der er NTSC, og kan kun spelast på amerikanske Playstation-maskiner. Er ikkje heilt sikker på korleis det er med europeisk Playstation 3 og amerikanske Playstation 1-spel, men eg ville ikkje tatt nokre sjansar.

Kjøp heller spelet på amazon.co.uk

Lenke til kommentar
Fant det: http://www.amazon.com/Playstation-Final-Fa...4358&sr=8-1

Trenger bare å skaffe meg Visa så kan jeg kjøpe det^^

Ikkje gjer samme feilen som eg gjorde no då;) Det spelet der er NTSC, og kan kun spelast på amerikanske Playstation-maskiner. Er ikkje heilt sikker på korleis det er med europeisk Playstation 3 og amerikanske Playstation 1-spel, men eg ville ikkje tatt nokre sjansar.

Kjøp heller spelet på amazon.co.uk

Eller kjøp på Gamezone: http://www.gamezone.no/index.php?main_page...oducts_id=10631

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...