Gå til innhold

Final Fantasy VII - fortsatt spillbart i dag?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Final Fantasy VII er helt klart fortsatt ett utrolig bra spill på alle måter, selvom grafikken er latterlig sammenlignet med de nyeste spillene. Har dette lite å si pågrunn av den geniale historien, de unike figurene og det enkle kampsystemet :) Men syntes personlig IX er ett bedre spill, men det er bare noe jeg syntes da :p

Endret av master_al
Lenke til kommentar

Ah, Final Fantasy 7.. Får tårer i øynene bare av å tenke på det spillet. Helt utrolig. Og ja, 3d-karakterene er kanskje ikke så sinnsykt gode. Men måten de lagde spillet på er faktisk helt genialt! Med tanke på at de brukte prerendered bakgrunner hvor 3d-karakterene bare gikk på usynlige rammer. Noen som har prøvd å bytte cd midt under spilling? :lol: Det som skjer er at bakgrunnene forandrer seg men man kan fortsette å spille. Ser helt snålt ut da, men akkurat denne teknikken frigjorde en god del plass til å bruke på story.

Lenke til kommentar

Har lyst til å prøve Final Fantasy IX, skal ha forstått det slik at det skal være et av de mest undervurderte spillene i serien. Noen mente at grunnen til det var at Playstation 2s lansering tok sted i den tid, og folk var mer opptatt av nextgen-grafikk enn 9eren i serien.

Prøvde såvidt åtteren, men fant fort ut dette ikke var min type FF spill. Liker bedre fantasi-verdener med drager og denslags, enn de semi-realistiske spillene.

Lenke til kommentar
Har lyst til å prøve Final Fantasy IX, skal ha forstått det slik at det skal være et av de mest undervurderte spillene i serien. Noen mente at grunnen til det var at Playstation 2s lansering tok sted i den tid, og folk var mer opptatt av nextgen-grafikk enn 9eren i serien.

Prøvde såvidt åtteren, men fant fort ut dette ikke var min type FF spill. Liker bedre fantasi-verdener med drager og denslags, enn de semi-realistiske spillene.

Anbefales helt klart, er mer som de gamle klassiske spillene før sjueren. Mer middelalder tid og sånt ;)

Lenke til kommentar

Jeg begynner å lure på om en remake av FFVII er blant de fremtidige prosjektene til SquareEnix. For å se det på denne måten, så har FF1&2 fått en remake atter en gang til PSP (dette bør være de siste utgavene av disse spillene), og så fikk NDS FFIII. Deretter kom en remake av FFIV til NDS, og med tanke på de høye salgstallene SquareEnix nå har hatt med FFIVDS, ser jeg ingen grunn til at ikke FFV og FFVI også kommer i 3D utgave til NDS.

Da har de altså portet over FFI-VI til denne generasjons håndholdte konsoller, og da har de kommet til 7eren i serien. Det er da jeg tror at FFVII kommer til å få en remake, dog til PS3. Jeg er klar over at SquareEnix har avkreftet ryktene om en PS3 remake av FFVII (hysteriet etter tech-demoen), men spørs om de ikke bare holder kortene tett inntil brystet innen den tid kommer.

Lenke til kommentar

Stakkars folk sier jeg bare, det å remake FFVII til hd grafikk kommer til å bli en sinnsykt stor jobb. Jeg hadde derimot vært glad om de bare byttet ut de prerendra bakgrunnene med nye prerendra 1080p bakgrunner, samt alle videoer i 1080p. Modellene kunne de gjort mer high def, men beholdt den samme stilen ;)

Om de skal gjøre slik de har gjort i den FFVII ps3 teaseren så blir spillet aldri ferdig.. FFVII er sinnsykt stort.

Lenke til kommentar
Stakkars folk sier jeg bare, det å remake FFVII til hd grafikk kommer til å bli en sinnsykt stor jobb. Jeg hadde derimot vært glad om de bare byttet ut de prerendra bakgrunnene med nye prerendra 1080p bakgrunner, samt alle videoer i 1080p. Modellene kunne de gjort mer high def, men beholdt den samme stilen ;)

Om de skal gjøre slik de har gjort i den FFVII ps3 teaseren så blir spillet aldri ferdig.. FFVII er sinnsykt stort.

Jepp, men jeg skulle tro at SquareEnix er resurssterke nok da, med alle pengene de hover inn. Fant en artikkel her på finalfantasy.no, der de snakket om mulige oppkjøp av vestlige utviklerstudioer. Kanskje de først må utvide seg en del for å ta på seg et så ambisiøst prosjekt?

Den tech-demoen skaper ønskedrømmer om en remake av 7eren, og pga den er det gøy å synse :tease:

Lenke til kommentar
vis du aldri har spilt ffVII før så kan det nok være litt vanskelig å komme igang, men har du spilt det før kan det vekke nostalgiske følelser og du husker fort hvorfor du synes det var så bra:)

FF7 er ikke bare spillbart for de som har nostalgiske følelser ovenfor spillet. Likevel har det kanskje større problemer med å appelere til et yngre marked i dag, i og med at spillmarkedet de siste 10 årene har vært veldig fokusert på grafikk og kjapp action. Dermed kan lange spill med lavere tempo og mye historie (samt utdatert grafikk) kanskje virke helt arkaisk for de som vokste opp med PS2 eller Xbox.

Lenke til kommentar
vis du aldri har spilt ffVII før så kan det nok være litt vanskelig å komme igang, men har du spilt det før kan det vekke nostalgiske følelser og du husker fort hvorfor du synes det var så bra:)

FF7 er ikke bare spillbart for de som har nostalgiske følelser ovenfor spillet. Likevel har det kanskje større problemer med å appelere til et yngre marked i dag, i og med at spillmarkedet de siste 10 årene har vært veldig fokusert på grafikk og kjapp action. Dermed kan lange spill med lavere tempo og mye historie (samt utdatert grafikk) kanskje virke helt arkaisk for de som vokste opp med PS2 eller Xbox.

sånn har det da alltid vært. folk har forskjellig smak av spill, noen liker action nonstopp og andre liker rolig rpg med mer fokus på historie enn grafikk og fart.

de som aldri har spilt ff 7 før nå har litt vanskelig for å komme igang siden spillet er så gammelt og utdatert. selvom historien forsatt er god kan det være vanskelig for mange å overse deg grafiskeog se den virkelige magien i spillet..

Lenke til kommentar
Jeg syns nå personlig at den litt utdaterte grafikken er noe som gjør det koselig med å spille FFVII jeg. Men jeg er vel litt nostalgisk. Håper egentlig de ikke lager en remake, hvorfor skal de gjøre det?

fordi du spilte det når det kom ut ikke sant? vis de skulle laget en remake er det vel mest for å tjene penger tror jeg og kanskje for å la de som ikke har spilt ff7 før oppleve det nå:)

Lenke til kommentar
fordi du spilte det når det kom ut ikke sant?

Jupp.

vis de skulle laget en remake er det vel mest for å tjene penger tror jeg og kanskje for å la de som ikke har spilt ff7 før oppleve det nå:)

Syns det hadde vært bedre om de lagde en relansering med spillet og bakgrunnsdokumentarer osv. , det tror jeg kunne blitt populært.

Lenke til kommentar
Syns det hadde vært bedre om de lagde en relansering med spillet og bakgrunnsdokumentarer osv. , det tror jeg kunne blitt populært.

Må berre vere ueinig med deg her. Trur det blir ein mykje større suksess viss dei oppdaterar grafikken, til glede og begeistring for ein ny generasjon som får oppleve eit kjempebra spel, til sinne og frustrasjon (kanskje?) for dei av oss som har spelt originalen på Playstation. Ein "Ultimate Ultra Super Collectors Edition 2000", som du vil ha, vil nok ha solgt godt, men langtifrå so godt som ein oppussa versjon av spelet. Trur eg då.

Sjølv byrja eg å spele Final Fantasy VII på PC-en, men ga opp etter at spelet klikka litt uti CD 2, kom meg berre ikkje vidare på grunn av ein teit bug :thumbdown: So, eg veit at spelet er kvalitet, men er veldig veldig veldig gira på å få sjå det i oppdatert versjon. Har lyst på eit "nytt" Final Fantasy-spel med "turn-based" kamp, og ikkje det systemet som vi har i Final Fantasy XII.

Har nokon ei lenke til ei side som følgjer rykter og informasjon om eit mogeleg Final Fantasy VII på Playstation 3?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...