Gå til innhold

Final Fantasy VII - fortsatt spillbart i dag?

Anbefalte innlegg

Tenker kanskje på å kjøpe Final Fantasy VII, siden jeg har hørt at det skal være et av de aller beste rollespillene noensinne... Men er det noe tess å spille det i dag? Føles det gammeldags og er grafikken bare lapskaus? Noen som kan si hvor langt spillet er og om det er summons i det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er absolutt verdt å spille FFVII i dag også, det er akkurat like morsomt i dag som for 10 år siden. Jeg begynte å spille det på nytt igjen for ikke lenge siden, og det tok ikke lange tida før jeg husket at dette er et av tidenes beste spill. Gameplay og stemning er perfekt og grafikken har ikke eldet seg omtrent noe siden det først kom i butikkene. Jeg har litt over 100 timer på gamesaven min, og da har jeg gjort det meste. Ved å bare gå igjennom main story bruker du sikkert 50-60 timer. Det er summons i det, noen får du lett andre må du lete etter.

Lenke til kommentar

Satte meg ned med FF8 her om dagen, og selv om det er år siden jeg spilte igjennom det første gangen, var den noe aldrene grafikken ikke et hinder, spillet er fortsatt en slager.

Så jeg tror at hvis du klarer å se forbi at FF7 har noe aldrene grafikk, så skal det nok gå bra.

Spill som FF7 og FF8 er, hvis du liker sjangeren/oppsettet, udødelige.

Lenke til kommentar

Spilte meg gjennom FF7 for noen måneder siden selv.. nå var dette min gang nr. 5 eller noe.. men det er fortsatt gull.

Noe jeg ofte opplever når jeg drar frem ps1 spill er at det ser veldig stygt ut de første 5-10 minuttene.. men så blir man vant til det igjen. Det ser tross alt ut akkurat som det gjorde før, og man spilte det da..

Tenkte jeg skulle begynne med FF8 igjen også, bare jeg får satt av litt tid :)

Lenke til kommentar

Som første gang man spiller gjennom et spill har nok grafikken litt å si. Men det er hovedsakelig storyen som gjør spillet så unikt. Karakterene og stemningen er også enorm. Gameplayet kan nok ikke sies å være imponerende selv om det passer veldig bra inn i spillet.

Er kun tekst og ingen tale. Er tross alt fra 97 (om jeg husker rett).

Lenke til kommentar

Jeg spilte gjennom Final Fantasy VII for første gang for noen måneder siden. Jeg begynte med det rett etter jeg hadde klart Final Fantasy IX for første gang.

Spillet skuffet litt til å begynne med. Grafikken var mye dårligere enn Final Fantasy IX, og det var veldig lukket i begynnelsen. Men jeg ga spillet en sjangse, og spilte videre. Etter en stund kom jeg ut på verdenskartet. Da opnet spillet seg en del, og alt ble bedre med en gang. Men Final Fantasy IX var fortsatt langt forran. Men jeg spilte videre. Når jeg kom til disc 2 og fikk tak i luftskipet, løsnet det. Historien hadde kommet mye lengre, og jeg forstod dermed mer av det som skjedde i begynnelsen. Her fra og inn var det et av de beste spillene jeg noen gang har spillt. Det tok helt av, ganske enkelt.

Så det var slik jeg hadde lest; spillet var ikke verdens beste i begynnelsen, men ble bedre og bedre etterhvert, før det tok helt av mot slutten. Da merket jeg og mye mindre til grafikken. Nå er det og veldig morro i begynnelsen, siden jeg har spilt gjennom det en gang før. For min del greide det aldri å ta igjen Final Fantasy IX, som er det beste spillet jeg noen gang har spilt. Begge disse spillene anbefaler jeg på det sterkeste, du får en utrolig opplevelse med begge. (Jeg har ikke prøvd Final Fantasy VIII enda.) Jeg kan også anbefale Final Fantasy VI. (GBA utgaven er den mest aktuelle nå.)

Så ja, Final Fantasy VII holder meget godt den dag i dag.

Lenke til kommentar
Nei det ikke tale i VIII eller IX heller kun tekst. Det kom først med X. For min del er det like greit.. XII gjør det veldig bra.. voice-actor'ne i X kan du få billig av meg.

9220051[/snapback]

Spessielt scenen der de skal le. Jeg måtte krype under bordet. :\

Lenke til kommentar
Spilte begynnelsen på X her om dagen for å teste om det virket greit på PS3, men ble nesten litt flau av stemmene. Skulle ønske noen kunne hacke den japanske versjonen og fansubbe den... ;-)

9239353[/snapback]

Har hørt at de japanske ikke er noe spess heller, selv om japanerene normalt sett kan dette med å dubbe.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Final Fantasy VII er og blir det definitivt best spillet jeg noensitte har spilt, uansett platform, år og sjanger.

Det ruver over de andre på en ubestigelig trone av gull og glitter.

Det knuser hjertet mitt og høre at det ikke kommer noen Final Fantasy VII remake til PS3, ettersom jeg lett hadde kjøpt PS3 bare for det spillet!

Lenke til kommentar
Det knuser hjertet mitt og høre at det ikke kommer noen Final Fantasy VII remake til PS3, ettersom jeg lett hadde kjøpt PS3 bare for det spillet!

9459149[/snapback]

Kanskje greit at en slik klassiker forblir en klassiker, til fordel for en kommersiell remake? Sier ikke at spillet ville blitt dårlig, men hadde kanskje blitt skuffende for mange fans ettersom nostalgien i det første kanskje spiller litt inn på helhetsinntrykket.

Lenke til kommentar
Kanskje greit at en slik klassiker forblir en klassiker, til fordel for en kommersiell remake? Sier ikke at spillet ville blitt dårlig, men hadde kanskje blitt skuffende for mange fans ettersom nostalgien i det første kanskje spiller litt inn på helhetsinntrykket.

Hele greia er at det er jo alle de millionene av fans som vil ha en remake, ikke utviklerne som vil ha mere penger.

PS3 + FFIV = 800kr lett ja!

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...