Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Snakke sammen i et forhold

Gjest Gjest_Mina_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mina_*

Hei

Jeg føler at jeg og kjærsten min har et lite problem. Jeg er 18 og han er 19. Vi har vært sammen i litt over en mnd nå. Problemet er at vi ikke klarer å være åpne mot hverandre. Vi snakker aldri om viktige ting. Er dette noe som kommer etterhvert eller? Når vi er sammen snakker vi bare om overfladiske ting, sånn som programmet som akkurat går på tv'en eller været. Jeg trodde ting liksom ville komme av seg selv, men nå har det gått en mnd og ting er ikke bedre. Jeg føler at vi ikke kjenner hverandre så veldig godt. Når vi er på besøk hos hverandre blir det ofte pinlig stillhet. Dette skal vel ikke skje i et forhold? Vi har snakket sammen om det èn gang. Om at vi må prate mer sammen, men det har ikke blitt noe bedre.

Noen tips til hva jeg kan gjøre? Tror dere at det er slik at vi rett og slett ikke passer sammen, eller tror dere ting vil komme av seg selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen snakker mye, andre snakker lite. Dette med at stillheten er "pinlig" er vel mye fordi dere ikke kjenner hverandre så godt enda, det er ikke slik at man må snakke sammen hele tiden.

Det kan variere fra par til par sikkert, men jeg mener at det å kunne være stille sammen uten at det er pinlig viser at man er trygg på hverandre, at man kjenner hverandre.

Jeg vil tro at det løser seg av seg selv.

Det er først når man begynner å kjede seg fordi man ikke har noe å snakke sammen om det bør begynne å ringe bjeller.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Mina_*

Takk for svar :)

Har prøvd det ja. Snakket om forholdet vårt, men fikk ikke mye ut av han. Begge var enige om at vi måtte snakke mer sammen. Bli mer kjent med hverandre. Men så ble det ikke noe bedre.

Han er ikke av den veldig åpne typen, det er heller ikke jeg, men jeg prøver ivertfall...

Nei, tror ikke vi er helt trygge på hverandre ennå. Føler at vi er litt anspente. Men det er nok fordi vi ikke kjenner hverandre så godt... Det er jo det som er problemet, men jeg føler at vi ikke kommer noen vei.

Lenke til kommentar

Når jeg ble sammen med typen min følte jeg i begynnelsen at vi kjente hverandre veldig godt og var veldig åpne med hverandre. Men nå som vi snart har vært sammen i 2 år skjønner jeg at dette er noe som kommer med tiden. Vi har aldri hatt noe stort problem med å snakke med hverandre, vi maser hele tiden. Men det tok litt tid før jeg åpnet meg om ting som var veldig privat og sårt.

Det eneste jeg kan gi som råd er vel å prøve å snakke litt mer med han, og ellers bare ta tiden til hjelp. Man kan ikke tvinge frem at noen er komfortable nok til å prate med deg om sånne ting. Man vet bare når man er det.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Mina_*

Mente ikke at det var morsomt. Tvert i mot. Men bare litt ironisk, siden jeg opretta denne tråden samme dag.

Han var ikke klar for et forhold. Sier han NÅ. Mente jeg fortjente bedre enn han. Bullshit. Bare en snill måte å si at jeg ikke var bra nok for han.

Lenke til kommentar

It takes two to tango heter det.

Det kan kanskje virke egoistisk, men dersom 50% av et partnerskap(den ene personen) føler at det ikke fungerer eller at forholdet har noen fremtid, hvorfor skal man da "tvinge" forholdet videre?

Eg nevner dette pga utsagnet ditt: "Han var ikke klar for et forhold. Sier han NÅ. Mente jeg fortjente bedre enn han. Bullshit. Bare en snill måte å si at jeg ikke var bra nok for han."

Som du selv sa hadde dere muligens et stort kommunikasjonsproblem. Det at han da "dumpet" deg trenger ikke å ha noe med deg å gjøre.

Opp med haka og nyt singellivet(I know I do). Du finner nok snart noe som er "bedre" en han ;) (som i at du finner noen som passer bedre).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...