bluescreen Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Er det noen som har Intel Xeon E5345 her? Virker som en veldig god prosessor til prisen etter prisfallet (koster nå 3695,-). Den har 4 kjerner og 1333MHz FSB, og bare 80W TDP! Kan man bruke denne prosessoren i et LGA775-hovedkort, eller er man HELT låst til server-hovedkort (LGA771)?? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Man er dessverre helt låst til sokkel LGA771. Men det finnes jo et par Xeon-prosessorer til LGA775 med fire kjerner. De har jo også en hyggelig pris. Her er de satt sammen med Core 2 Quad-serien for en lettere sammenligning av pris. Disse Xeon-prosessorene er så godt som identiske med sine Core 2 Quad-brødre. Dvs. det er akkurat samme type brikker, hastighet osv men de er muligens testet litt slik at de har mer overklokkingspotensiale. Ellers så er 1333FSB en ulempe om du skal overklokke mye. Det er bedre å gå for en med 1066FSB slik at det blir lettere å få en stor prosentvis overklokk. Lenke til kommentar
Moal Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Ja, det er blitt sagt at de er blitt testet og de er jo ment for servere og må da ha bedre kvalitet. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg vurderer selv en Xeon X3210. Men hadde S771 hovedkortene ligget likt som S775 tror jeg faktisk jeg hadde gått for S771 på filserveren som jeg planlegger. Nå er det slik at et S771 system koster en del mer enn tilsvarende S775. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå