Thor Håkonsen Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 En ny artig kneler fra denne kanten... EXIF Nikon D80 Sigma EX 105mm f/2.8 DG Macro f/18 1/200 Nikon SB-600 eksternt For de interreserte så er det en Orkidékneler, Pseudocreoboter wahlbergii. En afrikansk art, som jeg har ett par av i samlinga mi. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Oi,utrolig tøft bilde og ikke minst en rar skapning.Men ellers så har jeg ingenting negativt å si på bildet. Lenke til kommentar
si Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Gud hjelpe meg, hva bruker han de armene til!?! Helt ubegripelig at det finnes sånne dyr. Fascinerende bilde! Lenke til kommentar
kak Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Mener jeg har sett ett bilde av ett slikt "dyr" tidligere her i bildekritikken, og må innrømme at jeg lurer på følgende: Hvor finnes disse dyrene normalt sett? Må innrømme at denne skapningen ga meg litt frysninger på ryggen! Endret 6. august 2007 av kak Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Gud hjelpe meg, hva bruker han de armene til!?! Helt ubegripelig at det finnes sånne dyr. Fascinerende bilde! 9217571[/snapback] De bruker dem til å fange insekter, noe knelerarter er faktisk så store at de til og med tar små fugler (f.eks små kolibrier) Mener jeg har sett ett bilde av ett slikt "dyr" tidligere her i bildekritikken, og må innrømme at jeg lurer på følgende: Hvor finnes disse dyrene normalt sett? Må innrømme at denne skapningen ga meg litt frysninger på ryggen! 9217584[/snapback] jeg har lagt ut ett par andre knelerbilder til kritikk før.. Disse dyrene finnes normalt sett i tropiske strøk, men det finnes også en egen europeisk art av kneler (mantis religiosa) som vel finnes fra Frankrike og sørover.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå