Gå til innhold

TV-lisens ved kjøp hos nettbutikker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte LCD-TV fra elprice.no for over 2 år siden og DVD/HDD-opptaker med tuner fra elkjop.no for under 1 år siden. Enda ikke hørt noe fra NRK. Det er de erfaringene jeg har personlig, altså begge handlet over nett.

Edit: Begge tingene bestilt i mitt navn til min folkeregistrerte adresse. Skal man være 100% sikker bestiller man til noen som allerede betaler lisens.

Edit 2: Det kan godt hende NRK har ringt på hos meg et par ganger, men jeg lukker aldri opp hvis jeg ikke vet hvem det er.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Dette er også min erfaring. Handlet TV på nett og bestilte digital kabel-tv. Alt i mitt eget navn på folkeregistrert adresse. Ingen andre i husstanden betalte lisens heller. De hadde kanskje en mistanke fordi det var stadig folk som ringte på som jeg ikke visste hvem var.

Hører med til historien at jeg betaler lisens i dag siden jeg ikke gidder å være lovbryter for et par skarve tusenlapper i året. Nå ser jeg uansett en del på NRK, men jeg er jo prinsipielt mot at man ikke har valgfrihet.

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte TV på Elkjop.no for snart et års tid siden, og fikk deretter lisenskrav fra NRK i postkassa. Så Elkjøp formidler, som vel snart eneste som faktisk fortsatt gjør det. Ingen andre firma jeg har kjøpt lisenspliktige produkter fra, har gjort det.

9222675[/snapback]

-> Jepp, opplevde det samme vedrørende en TV jeg kjøpte fra Elkjøp for 4-5 år siden. Ble ikke særlig glad for å få lisensregninga i posten, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...